!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Stiggy
638

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
Re: De mooiste Alfa's occasions (nieuw mag ook) van het internet
« Reactie #195 Gepost op: 17 januari 2026, 13:37:59 »
Die Technico maakt 'm wel een heul stuk vetter hoor! Kleine 125k boven budget helaas.
En ook al zou ik het wel hebben: ook op de Prins site een Giulia Q uit 2022 voor €69.000,-  Je schrijft in pak 'm beet 3 jaar dus €85.000,- af.  Dat is best veel geld om zo maar te zien verdampen zeg maar.
*

Quadrifoglijoost
295

• Type Alfa: Giulietta Super+Giulia Q
    Amico del club - Senior Alfist
« Reactie #196 Gepost op: 17 januari 2026, 14:06:30 »
88k km is ook best stevig voor een Q in 3 jaar. Maar idd, tussen 65 en 75k zitten mooie exemplaren met veel lagere km standen, waarbij je je kunt afvragen wat de meerwaarde van nieuw is
33 1.7 ie | 146 ti | '72 Giulia Super 1600 | 147 Jtdm collezione | Mito 1.4 sport | Giulietta 170 super | Giulia Veloce '18 | Maserati Granturismo 4.2 | Giulia Veloce '22 stage 2 | Giulietta Super en Giulia Quadrifoglio '21
*

Robert69
2.094

- Super Alfist
« Reactie #197 Gepost op: 17 januari 2026, 15:11:01 »
@Robert69 Heb je de breedset? Op de foto's in jouw topic te zien wel, dat is de Performance velg, origineel dus. Heb ik ook.

En de Q velgen van de Giulia zijn 19 inch, die van de Stelvio 20. (En om het nóg leuker te maken, het nieuwste type Stelvio Q heeft 21 inch. Maar die zien er totaal anders uit)

Ja, ik heb de breedset.
Right, originele Performance velg dus.  :13: De vorige eigenaar had er wat China Tjoe Ning op zitten dus was even bang dat ook de velgen neppers bleken te zijn.

Maar eerlijk? Ik vond deze velgen altijd erg vet, maar je ziet ze wel erg veel. De Technico's zou ik graag onder mijn Veloce willen, maar ik snap nu waarom die minder te zien zijn in het straatbeeld. Hosternokke....wat een prijzen.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

DanaBanana
1.243

- Super Alfist
« Reactie #198 Gepost op: 17 januari 2026, 17:10:09 »
Ik vond deze velgen altijd erg vet, maar je ziet ze wel erg veel. De Technico's zou ik graag onder mijn Veloce willen, maar ik snap nu waarom die minder te zien zijn in het straatbeeld. Hosternokke....wat een prijzen.
Ja, en als je dan ook nog eens in aanmerking neemt hoe jullie in Friesland rijden, dan zou ik wel 3 keer nadenken voordat ik daar m'n geld aan uitgaf als ik jou was.
*

Taeke
680

• Type Alfa: Giulietta 1.4 ma sportiva
    - Super Alfist
« Reactie #199 Gepost op: 17 januari 2026, 17:24:23 »
Ik vond deze velgen altijd erg vet, maar je ziet ze wel erg veel. De Technico's zou ik graag onder mijn Veloce willen, maar ik snap nu waarom die minder te zien zijn in het straatbeeld. Hosternokke....wat een prijzen.
Ja, en als je dan ook nog eens in aanmerking neemt hoe jullie in Friesland rijden, dan zou ik wel 3 keer nadenken voordat ik daar m'n geld aan uitgaf als ik jou was.
?
*

Stiggy
638

- Super Alfist
« Reactie #200 Gepost op: 17 januari 2026, 17:48:30 »
@Robert69 Heb je de breedset? Op de foto's in jouw topic te zien wel, dat is de Performance velg, origineel dus. Heb ik ook.

En de Q velgen van de Giulia zijn 19 inch, die van de Stelvio 20. (En om het nóg leuker te maken, het nieuwste type Stelvio Q heeft 21 inch. Maar die zien er totaal anders uit)

Ja, ik heb de breedset.
Right, originele Performance velg dus.  :13: De vorige eigenaar had er wat China Tjoe Ning op zitten dus was even bang dat ook de velgen neppers bleken te zijn.

Maar eerlijk? Ik vond deze velgen altijd erg vet, maar je ziet ze wel erg veel. De Technico's zou ik graag onder mijn Veloce willen, maar ik snap nu waarom die minder te zien zijn in het straatbeeld. Hosternokke....wat een prijzen.
Ik zou ook wel graag een setje Technico's op mijn Veloce hebben, maar ik ben het niet waard vrees ik. Deze week voor de zoveelste keer een velg langs een rand geschraapt.  :( Als je dan voor > €4000,- aan velgen op je auto hebt liggen ben je wel heel erg ziek lijkt me.

Op het Amerikaanse forum lopen ze erg weg met  Bspk Forged. Dat is iemand die een bedrijfje gestart is om zelf forged velgen te maken, en die schijnt je heel goed te helpen en heel goede kwaliteit te leveren. Veel designs lijken op die van Alfa, maar dan net een tandje scherper. En lichter en goedkoper, dus mooi spul. Dit is zijn Tecnico tegenhanger: de Tekla. Die zouden er bij mij ook wel op mogen.
*

Nelson
15

• Type Alfa: 8c
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #201 Gepost op: 17 januari 2026, 17:54:19 »
Het kan nog zo'n zogenaamde goede kwaliteit zijn, als je langs een stoeprand schaaft helpt je dat ook niet.
*

Stiggy
638

- Super Alfist
« Reactie #202 Gepost op: 17 januari 2026, 17:56:28 »
Het kan nog zo'n zogenaamde goede kwaliteit zijn, als je langs een stoeprand schaaft helpt je dat ook niet.
Maar door de lagere prijs huil je minder hard dan bij een setje Alfa Tecnico's  ;D
*

MysteryAngel
3.354

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
« Reactie #203 Gepost op: 17 januari 2026, 18:28:52 »

Ik zou gewoon voor steely's gaan en banden met een beetje wang.
Dan maken die stoeprandjes ook niet zoveel uit. ;D
*

Nelson
15

• Type Alfa: 8c
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #204 Gepost op: 17 januari 2026, 19:27:06 »
Maar door de lagere prijs huil je minder hard dan bij een setje Alfa Tecnico's  ;D
Huilen hoeft nooit, balen doe je altijd.
Herstel kosten blijven hetzelfde.
*

Robert69
2.094

- Super Alfist
« Reactie #205 Gepost op: 17 januari 2026, 20:11:48 »

Ja, ik heb de breedset.

Ik zou ook wel graag een setje Technico's op mijn Veloce hebben, maar ik ben het niet waard vrees ik. Deze week voor de zoveelste keer een velg langs een rand geschraapt.  :( Als je dan voor > €4000,- aan velgen op je auto hebt liggen ben je wel heel erg ziek lijkt me.

Op het Amerikaanse forum lopen ze erg weg met  Bspk Forged. Dat is iemand die een bedrijfje gestart is om zelf forged velgen te maken, en die schijnt je heel goed te helpen en heel goede kwaliteit te leveren. Veel designs lijken op die van Alfa, maar dan net een tandje scherper. En lichter en goedkoper, dus mooi spul. Dit is zijn Tecnico tegenhanger: de Tekla. Die zouden er bij mij ook wel op mogen.

Ik heb ze een jaar lang smetteloos weten te houden. Vervolgens binnen 2 weken 3 velgen langs een stoepie. Het zijn ook echt dramavelgen., ook om schoon te houden.

Ron heeft toch ook forged velgen uit de VS laten komen?
Gauw een setje bestellen voordat er 25% bovenop komt van onze oranje prins.

Die velgen van jouw link zijn wel tof trouwens.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Stiggy
638

- Super Alfist
« Reactie #206 Gepost op: 18 januari 2026, 13:04:23 »
Kennen jullie EAF auto's? Ik beticht ze nergens van, want ik ken het bedrijf niet. Maar daar zie ik dus heel vaak Giulia's waarvan ik denk: dat klopt toch niet? Bijvoorbeeld met die imitatievelgen die @Marcel1979 hier liet zien. Of met stoelen uit de Super in een Veloce. Ze hebben ook altijd behoorlijk slechte foto's.

Dit is ook weer zo'n rare: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/alfa-romeo/m2356387127-alfa-romeo-giulia-2-0-t-gme-awd-ti-280-pk-facelift-aut
Een 2023 facelift versie zou toch de led koplampen moeten hebben? En hier lijken wel de oudere (Classico) velgen op te zitten, niet de variant die van de facelift. Het geborsteld aluminium van de middenconsole ken ik alleen van veel oudere versies. En op hun eigen site wordt het een Tributo Italiano genoemd, maar dat kan niet kloppen: die was er alleen in Rood, Wit en Groen met zwart dak volgens mij. En met rode stiksels en Italiaanse vlaggetjes op de spiegels.
Deze heeft dan wel weer de Ti (Turismo Internazionale) badges op de flank, maar een Ti is het zeker ook niet, daarvoor missen alle Ti zaken (carbon interieur, spoiler en skirts).
*

Marcel1979
1.028

Amico del club - Super Alfist
« Reactie #207 Gepost op: 18 januari 2026, 13:55:40 »
Ziet er inderdaad apart uit. Wat betreft Ti: je hebt "Veloce Ti" met de carbon accessoires en leder/alcantara Q stoelen en de "Ti" met de Super stoelen. Ook regelmatig in creme/wit.
Nu: 2018 Giulia Veloce Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Stiggy
638

- Super Alfist
« Reactie #208 Gepost op: 18 januari 2026, 14:00:12 »
Ziet er inderdaad apart uit. Wat betreft Ti: je hebt "Veloce Ti" met de carbon accessoires en leder/alcantara Q stoelen en de "Ti" met de Super stoelen. Ook regelmatig in creme/wit.
Oh dan zou dit een Ti kunnen zijn, want op de video zag ik net dat er in deze inderdaad de Super stoelen zitten. Ik kende alleen de Veloce Ti, is de ‘gewone’ Ti dan nog recent geleverd? 2023 kan sowieso niet kloppen lijkt me. Of het moet een import zijn die hier in 2023 op kenteken gezet is, of een exemplaar die heel lang bij een dealer gestaan heeft voordat hij verkocht werd.

Een Tributo Italiano is het in ieder geval zeker niet.
*

MysteryAngel
3.354

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
« Reactie #209 Gepost op: 18 januari 2026, 16:04:44 »
Volgens mij kunnen uitvoeringen en optie pakketten wel erg verschillen per land.
Hoe dit precies bij de Giulia zit weet ik niet.
Maar je ziet het wel vaker bij import auto's dat er opties op zitten die niet lijken te kloppen.
of juist opties die er op zouden moeten zitten maar er niet opzitten bij bepaalde uitvoeringen.