!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulietta 1.4 MultiAir 170pk (200pk) *GERESERVEERD*
« Reactie #30 Gepost op: 21 mei 2019, 15:59:39 »

@brinkerik, met performance pack, prima uitvoering heeft je collega zo.  :13:

-->  Klopt, hij heeft hem zelf geconfigureerd, en wil hierna eigenlijk een DSG + 4wd ivm de wintersport



  
Hij had deze tip:  https://www.facebook.com/hscnc.de/   Carbon voor je interieur.

Dit maakt het net wat minder straigt/ iets strakker.

Succes met het op de weg houden van al die pk`s, en we zien je over 2 jaar wel terug met een Giulia ;)

Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulietta 1.4 MultiAir 170pk (200pk) *GERESERVEERD*
« Reactie #31 Gepost op: 21 mei 2019, 16:42:31 »
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Giulietta 1.4 MultiAir 170pk (200pk) *GERESERVEERD*
« Reactie #32 Gepost op: 21 mei 2019, 17:01:04 »
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: Giulietta 1.4 MultiAir 170pk (200pk) *GERESERVEERD*
« Reactie #33 Gepost op: 21 mei 2019, 17:08:59 »
Gecondoleerd met het verlies van Giulietta. Veel succes met de nieuwe partner! 
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

Putdeksel
117

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 Jtdm
  • ***
    - Alfist
  • If in doubt, Flat out
Re: Giulietta 1.4 MultiAir 170pk (200pk) *GERESERVEERD*
« Reactie #34 Gepost op: 22 mei 2019, 16:16:36 »
@B van Kraaikamp, vroeg of laat komt er ongetwijfeld weer een Alfa Romeo, in het verleden ook weleens eerder vreemd gegaan. De nieuwe eigenaar is al lid, mogelijk komt hij 2 Juni ook naar Hilversum.  ;D
@brinkerik, met performance pack, prima uitvoering heeft je collega zo.  :13:

En tja, de keuze, het is allemaal wat saaier dan een Giulietta, zeker het dashboard. Maar ook qua design buitenkant, de Giulietta is simpelweg veruit de mooiste hatchback in haar klasse.

Echter er stonden me toch iets te veel dingen tegen in de Giulietta. Met name qua zitpositie met mijn lengte van 1,94. Arjan zijn "stoelmodificatie" uitgevoerd, het is beter, maar nog niet top. Je been zit rechts tegen het dashboard, sleutels liggen vanuit het contact op je been, de stoelzitting is wat te kort voor lekkere ondersteuning, je zit relatief hoog, de raambediening zit wat te ver naar voren waardoor je al snel geneigd bent "blind" de achterste ramen te openen terwijl je de voorste wil openen.

De Leon is wat saaier, maar je zit er in mijn geval een stuk beter in en alles zit waar je het verwacht. Verder is de Leon wat wat groter qua algehele binnenruimte/kofferbak, beide is wel lekker voor mij om het wat ruimer te hebben. Blijft er over pk's, was geen must, maar natuurlijk altijd wel lekker, ook daar een streepje voor met standaard 280 om 240.

Mijn wensenlijstje voor de Leon was max 50.000 km, DSG, panodak, kleur "dynamic grey", Seat sound. Liefst ook de performance pack, maar deze is vrijwel niet te vinden in deze kleur en het gros was ook allemaal 3 deurs wat voor mij niet praktisch genoeg is.

Wat plaatjes bij de praatjes dan maar:












zeer mooie wagen! veel plezier en succes met het verwerken van het verlies
Giulietta 2.0 JTD-m: 200pk & 400Nm, Giulia Veloce wielen, AP-farhwerk onderstel, Mtec schijven+Greenstuff remblokken and many more.
*

EdwinV
396

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA (2011)
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
  • Alfisti Per Sempre
Re: Giulietta 1.4 MultiAir 170pk (200pk) *GERESERVEERD*
« Reactie #35 Gepost op: 22 mei 2019, 20:11:59 »
Echter er stonden me toch iets te veel dingen tegen in de Giulietta. Met name qua zitpositie met mijn lengte van 1,94. Arjan zijn "stoelmodificatie" uitgevoerd, het is beter, maar nog niet top. Je been zit rechts tegen het dashboard, sleutels liggen vanuit het contact op je been, de stoelzitting is wat te kort voor lekkere ondersteuning, je zit relatief hoog, de raambediening zit wat te ver naar voren waardoor je al snel geneigd bent "blind" de achterste ramen te openen terwijl je de voorste wil openen.
Hmm, ben zelf 2,02 en ik herken me hier helemaal niet in. Ik heb een prima zitpositie gevonden, stukken beter dan in mijn oude 156...
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Distinctive (2011) - Blu Profondo
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulietta 1.4 MultiAir 170pk (200pk) *GERESERVEERD*
« Reactie #36 Gepost op: 22 mei 2019, 20:48:00 »
Grappig dat we dat verschillend ervaren dan, ik zat namelijk prima in mijn 156, was weliswaar wel een Recaro interieur.

Daarentegen kan ik me haast niet voorstellen dat je met je rechterbeen niet tegen het dashboard aan zit in de Giulietta? Of zit je zo ver naar achteren?
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

StefV
424

  • Type Alfa: Guilietta 1.4 MA 170 pk
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Giulietta 1.4 MultiAir 170pk (200pk) *GERESERVEERD*
« Reactie #37 Gepost op: 23 mei 2019, 07:19:39 »
Grappig dat we dat verschillend ervaren dan, ik zat namelijk prima in mijn 156, was weliswaar wel een Recaro interieur.

Daarentegen kan ik me haast niet voorstellen dat je met je rechterbeen niet tegen het dashboard aan zit in de Giulietta? Of zit je zo ver naar achteren?
Ik ben zelf ook 1.90 maar ik zit echt niet tegen het dash aan met mijn been in mijn Giulietta.
Ik zit wel ver naar achter dat wel.
Alfa Newbie.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulietta 1.4 MultiAir 170pk (200pk) *GERESERVEERD*
« Reactie #38 Gepost op: 23 mei 2019, 07:30:55 »
Even wat duiding dan maar wat ik bedoelde:


https://youtu.be/pL2kR7SYy2c?t=125

Als je verder naar achter zit dan zul je het ongetwijfeld minder hebben, maar ik hou er persoonlijk niet van om te ver naar achteren te zitten. dan krijg ik het gevoel dat ik op de achterbank lig en dat vind ik niet lekker rijden. 
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm