!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Bhorrel
4

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Gloednieuwe 18 inch Turbina´s
« Gepost op: 11 augustus 2019, 17:36:42 »
Gloednieuwe set 18 inch Turbina's met gloednieuwe banden.

Uit Italië besteld via garage Wouters in Tilburg.  Heb de set uiteindelijk niet gemonteerd, omdat ik voor de antraciet Turbina's wil gaan. Die vind ik nog net wat mooier staan bij mijn Juul. Mocht iemand deze antraciet Turbina's hebben en willen ruilen, ben ik daarin geïnteresseerd, mits ze er nog goed uit zien.

De banden zijn van het merk Vredestein, type Giugiaro, in de maat 225/40 R18.

Bon aanwezig.

Nieuwprijs set €2100,-

Ik verkoop de 4 velgen voor €1250,- en de gehele set, velgen en banden voor 1500,-.







*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Gloednieuwe originele 18 inch Turbina´s
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2019, 23:10:20 »
WSP Italy maakt goede kwaliteit velgen, laat je daarbij niet van deze keuze afgaan door mijn volgende tekst.
Sorry maar je bent genept bij de dealer.
Echte Turbinas zijn er in 1 kleuren, antraciet en zilver.
Ook hebben deze een logo voorop van "echtheid" en binnenin een code.
http://www.wspitaly.com/dettaglio-prodotto-eng?lang=en&id_cerchione=756&brand=%20ALFA
Je hebt deze velgen te koop staan nu. De Wsp Italy W256. Wsp Italy fabriceerd ook de originele velgen, echter mogen ze hun eigen "merk" variant niet verkopen als echte dus missen ze de originele mark op de rand en binnenin de code.



En dan in het rondje de logo van echtheid.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Milan.M
1.879

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Gloednieuwe originele 18 inch Turbina´s
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2019, 12:09:47 »
Ik ben het deels eens met de tekst hierboven van Mitchell.
De schoepen lijken mij hetzelfde, de vorm van de velg verder ook.

Ik zie inderdaad geen logo van "echtheid" op de velg staan naast de opening van het ventiel.
Het kan zo zijn dat er wel degelijk een nummer aan de binnenkant staat, dit is een referentie naar het originele onderdeelnummer.
Zie de tekst op deze pagina: http://www.wspitaly.com/news-en/about-us?lang=en

Citaat
"WSP Italy wheels are not only  identical to O.E.M. ones , they are in addition UNECE R124 approved, sold with reference to the O.E.M. Part number,  and most of them produced in  Flow Forming, with quality standards that can be compared with OEM ones."

Als Alfa Garage Wouters jou originele velgen heeft belooft en ze leveren vervolgens replica's lijkt het me een beter idee om deze terug te brengen.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

DanielH92
1.945

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Gloednieuwe 18 inch Turbina´s
« Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2019, 22:31:34 »
Ik zou terug gaan naar waar je ze vandaan hebt.
Ze hebben jou een set WSP gegeven maar jou laten betalen voor originele!
Een setje wsp heb je al voor rond de €1000,- in huis (https://www.velgenhuis.nl/wsp-italy-w256-giulietta-p1757.html)
Je kan deze dus nooit voor €1250,- verkopen omdat het niet de originele Alfa velgen zijn.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Gloednieuwe 18 inch Turbina´s
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2019, 07:46:53 »
Er liggen ook wel nog bandjes omheen he @DanielH92   ;)

Maar goed, TS mag wel even terug naar Wouters om het daar mogelijk op te lossen, als hij daar de andere besteld krijgt hij ongetwijfeld weer WSP's. Op zich niets mis met de WSP's, maar dan wel tegen gereduceerd tarief.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Paul
1.848

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Gloednieuwe 18 inch Turbina´s
« Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2019, 08:25:15 »
Er liggen ook wel nog bandjes omheen he @DanielH92   ;)

Maar goed, TS mag wel even terug naar Wouters om het daar mogelijk op te lossen, als hij daar de andere besteld krijgt hij ongetwijfeld weer WSP's. Op zich niets mis met de WSP's, maar dan wel tegen gereduceerd tarief.
Met banden vraag de TV er 1.500 voor
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

DanielH92
1.945

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Gloednieuwe 18 inch Turbina´s
« Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2019, 09:11:10 »
Die €1500 is dan nog niet eens zo heel gek, als je die set los koopt en er 4 A-kwaliteits banden om laat leggen ga je ook die kant wel op.
Maar dat komt er op neer dat TS veel te veel betaald heeft en door de dealer voor de gek houden is.
Er is ook een kans dat de dealer het verschil tussen WSP en OEM/Origineel gewoon niet wist, maar dan adviseer ik @Bhorrel wel een behoorlijk bedrag (€600!!) terug te vragen.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Gloednieuwe 18 inch Turbina´s
« Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2019, 12:52:01 »
TS moet inderdaad gewoon terug en 1000 euro terug vragen wat hij teveel heeft betaald.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter