!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Fps
57

  • Type Alfa: 159 SW Tbi
  • **
    - Junior Alfist
Te koop: mijn bella macchina (159 SW Tbi)
« Gepost op: 24 mei 2024, 15:52:51 »
Helaas gaat mijn vierde liefde (na vrouw en kinderen) het veld ruimen. Ik hoop dat er een liefhebber voor te vinden is! Hieronder de advertentietekst en de link. Bij de link staan veel foto's.



Te koop: onze geliefde Alfa Romeo 159 SW 1750 Tbi Distinctive. Mijn vijfde Alfa, maar niet de minste!

Wij hebben de auto de afgelopen 5 jaar met veel plezier in ons bezit gehad. Wij hebben de auto met rond de 215.000 km op de teller gekocht. Mijn vrouw wil een wat modernere auto, dus helaas moet onze bella macchina het veld ruimen.

De auto heeft de afgelopen 5 jaar uiteraard altijd op tijd onderhoud gehad en waar nodig zijn er reparaties uitgevoerd. Er is niet bespaard op onderhoud, de auto heeft de liefde ontvangen die zij verdient.
Deze motor kent een ontwerpfout waarbij een membraan zorgt voor olieverbruik. Dit membraan hebben we laten vervangen waardoor dit probleem er niet is.
Alle facturen van deze periode zijn aanwezig. Van de periode daarvoor is een gestempeld onderhoudsboekje, geen gespecificeerde facturen.

De APK verloopt op 12 september van dit jaar. Bij de vorige APK zijn er geen zaken aan het licht gekomen. Destijds had ik last van een rammeltje bij drempels. Bij de laatste onderhoudsbeurt is dit uitgezocht en kwam eruit dat dit inwendig in de middendemper zat. De rammel is overigens ook weer uit zichzelf verdwenen.. Italiaans karakter is dat. Verder geen opmerkingen bij de APK of onderhoudsbeurt.

De auto is een Distinctive, aanwezig is dus:
- Blue & Me communicatiesysteem (automatisch verbinden met telefoon en handsfree bellen).
- Cruise control.
- Climate control.
- ESP, ABS.
- Elektrische ramen.
- Multifunctioneel lederen stuurwiel.
- Heel veel airbags.
- Parkeerpiepjes achter.
- ISOfix.

Daarnaast zijn aanwezig:
- Volledig reservewiel (nog niet nodig gehad gelukkig).
- Vaste trekhaak, 7-polig.
- Bluetooth-apparaatje om de telefoon mee te verbinden voor streaming muziek
- Erg fijne houder voor de telefoon.
- LED-verlichting als dimlicht. De standaard halogeen lampen geven te weinig licht. Eén lampje wordt minder qua felheid.
- Vier Vredestein All-Season banden.

Tegen meerprijs beschikbaar:
- Viofo dashcamera voor- en achter. Zit nu netjes weggewerkt ingebouwd, mag overgenomen worden.
- Dakdragers.
- Dakkoffer.

Gezien de leeftijd van de auto heeft deze absoluut haar gebruikssporen. We hebben deze zo goed mogelijk op de foto proberen te zetten. Aan de buitenzijde betreft dit:
- scheur in de onderbumper aan de voorkant (zie laatste foto)
- deukje in de A-stijl aan de bestuurderszijde
- deukje in het voorspatbord aan de passagierszijde
- velgen zijn her en der beschadigd
- uiteraard wat krasjes e.d.
Aan de binnenzijde betreft dit:
- slijtage aan de zijkant van de bestuurdersstoel (er komt wat zwart doorheen)
- wat krasjes op het dashboard
- een scheurtje in de hoes van de versnellingspook

Bij de laatste onderhoudsbeurt is naast de standaard zaken ook het volgende uitgevoerd:
- auto uitgelijnd
- aircobeurt
- voorbanden vervangen

De auto heeft ondertussen wat jaren en kilometers achter de rug. Verwacht dus geen nieuwe auto, maar wel een ontzettend fijne (en snelle) auto om mee te rijden. Wij hopen dat we er een nieuwe liefhebber blij mee kunnen maken en dat deze Alfa nog jarenlang het autopark op ons wegennet wat mooier kan maken.

Als u meer informatie wil, stuur dan een berichtje, eventueel met telefoonnummer voor makkelijker contact. De auto is per direct beschikbaar. We rijden er nog wel mee, dus de kilometerstand loopt nog een klein beetje op.

De link naar de advertentie: https://www.autoscout24.nl/aanbod/-5b9c94da-eb10-461c-86a1-dfb344d8f8b6
Huidige Alfa: 159 SW Tbi
Vorige Alfa's: 147 TS, 147 JTDM, 159 SW JTDM, 147 JTDM
*

Fps
57

  • Type Alfa: 159 SW Tbi
  • **
    - Junior Alfist
Re: Te koop: mijn bella macchina (159 SW Tbi)
« Reactie #1 Gepost op: 26 mei 2024, 19:34:48 »
Heb nog een klein beetje extra informatie.

De volgende onderhoudsbeurt moet officieel binnen 20.000 km gebeuren en de brandstofpomp is ook niet al te lang geleden vervangen.

En hierbij het bewijs dat de auto naast schoonheid ook nog wat praktische kwaliteiten bezit:
Huidige Alfa: 159 SW Tbi
Vorige Alfa's: 147 TS, 147 JTDM, 159 SW JTDM, 147 JTDM
*

Fps
57

  • Type Alfa: 159 SW Tbi
  • **
    - Junior Alfist
Re: Te koop: mijn bella macchina (159 SW Tbi)
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2024, 10:00:43 »
Aangezien er morgen een andere auto op de oprit bij komt, geen Alfa helaas :(, heb ik de verkoopprijs van de 159 verlaagd naar €3750,-
Huidige Alfa: 159 SW Tbi
Vorige Alfa's: 147 TS, 147 JTDM, 159 SW JTDM, 147 JTDM
*

Fps
57

  • Type Alfa: 159 SW Tbi
  • **
    - Junior Alfist
Re: Te koop: mijn bella macchina (159 SW Tbi)
« Reactie #3 Gepost op: 1 juni 2024, 12:47:27 »
Omdat de oprit wat vol staat en ik mentaal toch al in een rouwproces zit mag de Alfa weg voor €3600.

Dan rij je als een koning en je koopt voor dit geld nog geen fatsoenlijke elektrische fiets..
Huidige Alfa: 159 SW Tbi
Vorige Alfa's: 147 TS, 147 JTDM, 159 SW JTDM, 147 JTDM
*

Fps
57

  • Type Alfa: 159 SW Tbi
  • **
    - Junior Alfist
Re: Te koop: mijn bella macchina (159 SW Tbi)
« Reactie #4 Gepost op: 3 juni 2024, 07:41:37 »
Het bewerken van de eerste post lukt niet, hij slaat de wijzigingen niet op.

De dashcam heb ik overgezet naar de nieuwe auto.
Daarnaast werd gisteren duidelijk dat er soms wat gepiep/gekraak vanuit de ophanging rechtsvoor is bij optrekken of drempels. Vast wat speling op een rubber of iets met een draagarm..

Vandaar dat de 159 voor €3200,- weg mag.
Huidige Alfa: 159 SW Tbi
Vorige Alfa's: 147 TS, 147 JTDM, 159 SW JTDM, 147 JTDM
*

Fps
57

  • Type Alfa: 159 SW Tbi
  • **
    - Junior Alfist
Re: Te koop: mijn bella macchina (159 SW Tbi)
« Reactie #5 Gepost op: 4 juni 2024, 15:12:12 »
Laatste kans voor een snelle beslisser.

Voor €3000 mag ie met een liefhebber mee, anders gaat ie weg voor de export helaas.
Huidige Alfa: 159 SW Tbi
Vorige Alfa's: 147 TS, 147 JTDM, 159 SW JTDM, 147 JTDM
*

Barman
109

  • Type Alfa: 159
  • ***
    - Alfist
Re: Te koop: mijn bella macchina (159 SW Tbi)
« Reactie #6 Gepost op: 4 juni 2024, 15:47:34 »
Nette auto met de goede motor voor bodemprijs.
Eigenlijk zonde om te exporteren, hoop dat je er een liefhebber voor vindt!
Huidige partner: Alfa Romeo 159 1750 TBI TI Sportwagon Rosso Competizione
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS 16v Veloce Distinctive Nero Metallico
*

Fps
57

  • Type Alfa: 159 SW Tbi
  • **
    - Junior Alfist
Re: Te koop: mijn bella macchina (159 SW Tbi)
« Reactie #7 Gepost op: 4 juni 2024, 15:50:16 »
Eerlijk gezegd valt de belangstelling mij ook erg tegen. De basis is dik in orde en geen geld voor wat voor machine je ervoor terug krijgt. Hoop inderdaad nog even snel een liefhebber te vinden die de auto nog een klein beetje aandacht wil geven en er lang met een dikke glimlach op zijn/haar gezicht mee rond kan rijden.

Nog niet genoemd in de advertentie trouwens, want vergeten, maar dit jaar ook nog een splinternieuwe Bosch-accu ingelegd.
Huidige Alfa: 159 SW Tbi
Vorige Alfa's: 147 TS, 147 JTDM, 159 SW JTDM, 147 JTDM
*

Fps
57

  • Type Alfa: 159 SW Tbi
  • **
    - Junior Alfist
Re: Te koop: mijn bella macchina (159 SW Tbi)
« Reactie #8 Gepost op: 12 juni 2024, 18:22:45 »
Verkocht. Gelukkig niet voor de export, dus de Bella blijft in Nederland iemand blij maken (ga ik vanuit).
Huidige Alfa: 159 SW Tbi
Vorige Alfa's: 147 TS, 147 JTDM, 159 SW JTDM, 147 JTDM