Na 10 jaar en 150.000km samen, is het tijd voor een nieuwe liefhebber voor mijn prachtige GT. Ik heb een grotere auto nodig de komende jaren, en heb helaas geen ruimte om het huis om de GT te stallen. Vraagprijs: 19.900 euro - zie advertentie ook op autoscout24
Fantastische GT 3.2 V6 in uitstekende staat met gerenoveerde dorpels en gereviseerde motor. Dankzij de hoge km-stand (225dkm) zijn al vele zaken vakkundig aangepakt en vernieuwd.
Ik heb er al die tijd de grootste zorg aan gegeven en tot op de dag van vandaag er geen cent op bespaard. Ik heb praktisch alles al een keer laten vervangen of reviseren, altijd RON98 getankt, altijd rustig warm gereden, altijd onderhoud laten doen door gerenommeerde Alfa specialisten (Zagato in Alphen, Alfa Expert in Soest, Van Doorn & Top in Nijkerkerveen).
Wat deze GT extra waardevol maakt is dat hij verser en nieuwer dan de meesten op een aantal cruciale punten:
De dorpels zijn gerestaureerd. Alle GT’s met de V6 zullen vroeg of laat van binnenuit(!) roestende dorpels krijgen. Het isolatiemateriaal binnen in de dorpel is de veroorzaker. Restauratie van de dorpels is zeer arbeidsintensief en kostte in dit geval 7.000 euro.
De motor is gereviseerd ivm olieverbuik bij 150dkm en heeft nu probleemloos 70dkm gelopen. De motor loopt fantastisch mooi, zonder enig olieverbruik.
Bij de motorrevisie is ook een Quaife dif gemonteerd voor veel betere controle over de voorwielen
Verder zijn praktisch alle normale slijtagepunten al een keer aangepakt, ook recent:
- Distributie/waterpomp/etc vervangen sept/23 (kosten 3.500)
- Praktisch alle koel-/kachelslangen vervangen ivm lekkages mei/21-oct/23
- Vele kleinere zaken zoals draagarmen, remmen, leidingen, schokdempers, etc.
Huidige staat:
- techniek en carrosserie uitstekend
- de lak is met name op het dak minder mooi door de zon, en moet een keer gespoten. De voorste/onderste helft van de auto is mooier rood, die is over de jaren heen gespoten ivm de dorpelrenovatie en een aantal kleine schades veroorzaakt door onkundige parkeerders.
- interieur is in prima staat. Alleen het plastic rond de deur- en raambediening verkleeft en moet gereinigd worden (is doe-het-zelf materiaal voor te vinden op youtube). Er zit een scheur van een paar cm in de vloerbekleding tegen de middentunnel aan bijrijderszijde.
- elektrisch werkt alles. Alleen geeft hij vooral bij vochtig weer en koude start soms meldingen over te lage accuspanning, die direct weer verdwijnen. Alles is al jaren geleden al nagekeken en OK bevonden, de foutmelding valt onder 'karakter' van de auto.
Historie:
Ik heb de auto zelf in 2013 in Duitsland uitgezocht bij een officiele Alfa Romeo dealer. Hij was toen 3e hands (waarvan 2 familieleden na de 1e eigenaar Alfa Romeo Oostenrijk), unfallfrei met sluitende historie en helemaal origineel muv het Regazzon uitlaatsysteem. De import zelf heb ik laten uitvoeren.
de onderhoudshistorie is bij import voor een klein deel verloren gegaan. Ik heb twee boekjes zelf gezien en gecheckt. In NL aangekomen was er maar 1 over, waarbij het boekje met de eerste beurt in Oostenrijk, en drie latere beurten in Duitsland ontbrak. Van de Duitse beurten is wel schriftelijke bevestiging voorhanden. De historie is sluitend, ik heb het bij de Alfa dealer ingezien. Ik kan het dus alleen niet meer volledig bewijzen.
bij de eerste APK een jaar na de import kwam de specialist erachter dat er een fout zat in het VIN nummer (er waren een voorloop 1 en een 0 verwisseld). Dit was nooit opgevallen omdat normaliter alleen de laatste paar getallen bekeken worden. Alfa Romeo hoofdkantoor heeft bevestigd dat de fout in het VIN nummer bij de productie van deze auto/serie gemaakt is. Daarop heeft de RDW met bevestiging van Alfa Romeo een nieuw nummer ingestanst in de kofferbak.
Tot slot nog het belangrijkste: de GT rijdt heerlijk, precies wat je mag verwachten van een GT in topconditie. De soundtrack en beleving bij het optrekken is prachtig, de wegligging zeer robuust mede dankzij het differentieel. De Regazzon pijpen passen mooier in het achterwerk dan het origineel, en zorgen voor een iets luidere roffel bij stationaire loop. Verder is het geluid niet heel anders dan origineel.
Samen een proefrit maken is uiteraard mogelijk, maar alleen bij serieuze intentie tot aanschaf. Probeer bij eerste oriëntatie svp eerst wat auto’s bij een autohandel uit. Ik geef m graag nog een nieuwe APK indien gewenst.
Stuur svp een pb/e-mail met uw telefoonnummer bij interesse, dan neem ik contact met u op.
Comfort & Interieur
Airco automatisch
Armsteun achter
Armsteun voor
Boordcomputer
Elektrische ramen voor
Isofix bevestiging
Lederen bekleding
Lederen stuurwiel
Radio CD-speler
Yatour Ipod connector op CD wisselaar
Stuurbekrachtiging
Rokersuitvoering (maar nooit in gerookt)
Voorstoelen verwarmdExterieur
Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
Buitenspiegels verwarmbaar
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Halogeen mistlampen
Lichtmetalen velgen 17" Zander met winterbanden (banden aan vervanging toe)
Lichtmetalen velgen 18" Toora met zomerbanden (Michelin PS4’s 5mm rondom)
Wis-/was installatie voor koplampen
Regazzon uitlaat
Veiligheid
Airbag(s) hoofd achter
Airbag(s) hoofd voor
Airbag(s) side voor
Anti Blokkeer Systeem (ABS)
Cruise controlElectronic Stability Program (ESP)
Parkeersensor achter
Startblokkering
Tractie Controle Systeem (TCS)
Quaife 'Q2' sperdifferentieelOverig
Quaife ' Q2' sperdifferentieelDocumentatie/Onderhoudsboekjes aanwezig
3 sleutels (1 extra ivm defecte afstandsbediening)
























