!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

math
152

• Type Alfa: Tonale Veloce Hybride
    - Alfist
  • Alfa Romeo rijden blijft! nu Tonale veloce hybrid
na 1 jaar Tonale Veloce
« Gepost op: 3 juni 2026, 12:56:04 »
Alfisten

Wil ik toch met jullie delen,mijn vrouw weet er wel van....mijn kinderen niet,  zij rijden allemaal VAG... ik heb gisteren mijn Witte Tonale Veloce Hybride, ik ben  1ste eigenaar uit 2023 ( de stellantis group waren deze auto vergeten achter op het terrein in BelgiĆ«) met 35000km mee gereden te hebben ingeruild voor een Donker Grigio Vesuvio Stelvio 2.0T B-Tech uit 2019, ik kon het toch niet laten.

mijn directe omgeving zullen mij wel voor gek verklaren, maar ja ik rij al 40 jaar Alfa! dus dan ben je een beetje Alfagek, dus commentaar zal er altijd wel zijn, zo van ja je gaat er 4 jaar op achteruit...en bla bla bla

De Tonale is een fijne auto met 25 kilometer op de teller gekocht......maar toch wilde ik een Stelvio, die krengen zijn best wel prijzig, maar ok... eens maar een Stelvio rijden met 60.000 op de teller, en na een proefrit toch overstag gegaan, een fijne vlotte goed sturende en vooral een stoere wagen.

Volgende week zaterdag 13 Juni kan ik de Stelvio ophalen bij een algemene dealer, en dan post ik meer en met foto`s

groet Math
*

Perry Roelofs
32

• Type Alfa: Giulia GT Junior Ocra
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: na 1 jaar Tonale Veloce
« Reactie #1 Gepost op: 3 juni 2026, 14:36:07 »
Ik denk dat je een hele goede keuze hebt gemaakt. Daar hoef je niet gek voor te zijn.

De stelvio is een heeeeele andere auto dan de Tonale. Niet met elkaar te vergelijken. Wel kan ik zeggen dat de Stelvio heel veel meer auto is. Het is dan ook niet voor niets dat daarom die "krengen" nog prijzig zijn. Je krijgt er ontzettend veel voor terug.

Onwijs veel plezier met de Stelvio. Dat gaat 100 procent goed komen!

Groet
Perry
*

MysteryAngel
3.495

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
Re: na 1 jaar Tonale Veloce
« Reactie #2 Gepost op: 3 juni 2026, 16:25:33 »
Zo gek vind ik die overstap niet hoor.
Een Stelvio is inderdaad een hele andere auto.
Ook wel een klasse hoger.