!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Hylke
121

• Type Alfa: Ja
    - Alfist
"ParkSense niet beschikbaar" reinig sensoren Giulia
« Gepost op: 19 juni 2025, 10:28:22 »
Na het gebruik van de trekhaak (zit er niet voor niets) kreeg ik bovenstaande foutmelding. Elke keer bij het starten, en de melding blijft staan tijdens het rijden. Heel irritant. En de parkeersensoren werken dan ook echt niet.

Eerst dacht ik dat het ermee te maken had dat de Giulia vandaag weer naar de dealer moest (wederom garantieklus), maar toch maar even een beetje tuf en een doekje over de (schone) sensoren gehaald. Zonder resultaat natuurlijk.

Tot ik op het terrein bij de dealer de auto nog een keer startte, melding weg... SHIT in optima forma.

Waarom dan toch dit topic? Ik kom vrij weinig tegen wanneer ik zoek op deze specifieke melding, maar kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die hier tegenaan gelopen is?
*

Bertonebianco
197

• Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 Super
    - Alfist
  • ruim 40 jaar Alfa, geen moment spijt.
Re: "ParkSense niet beschikbaar" reinig sensoren Giulia
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2025, 20:27:16 »
bij mij gebeurt dit ook met de afneembare trekhaak.
Er zit een slimme doos met electronica en een bus verbinding  tbv de trekhaak die volgens mij de sensoren uitschakelt als je de trekhaak gebruikt maar ik heb daar nog geen echte goede werking van gezien op de Stelvio.

Nu: Stelvio 2.0T Q4 Super, Squadra Massimo, full options.MY23 full LED koplampen en achterlichten. DNA-race selector. Dig dash
Eerder: Giulia 2.0T Q4 Veloce, Brera Spider 1.8 TBi Squadra, Giulia  2.2 JTDm Super Squadra, Giulietta 2.0JTDm Squadra, 159 SW Ti 2.2 JTDm Squadra, Giulietta 1.6JTDm enz
*

Hylke
121

• Type Alfa: Ja
    - Alfist
Re: "ParkSense niet beschikbaar" reinig sensoren Giulia
« Reactie #2 Gepost op: 20 juni 2025, 07:41:01 »
Die slimme doos heb ik er ook op zitten, maar de parkeersensoren vieren juist feest wanneer er iets aan de trekhaak zit  :dance: