!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

HeMaN
209

• Type Alfa: Guilia 2.2 Business Super
    Amico del club - Alfist
Re: Aanpassingen met MultiEcuScan Giulia
« Reactie #15 Gepost op: 23 februari 2026, 23:34:18 »
Jouw tip voor de achterlichten is ook top, zou ik ook graag willen! Ik zet hem nu ook altijd op 'off' :)
Waar kun je die opties van daarvan vinden?
Ik ben al aan het zoeken geweest maar kan er niks over vinden in andere fora nog. (Helaas)

Was de workaround hiervoor niet dat je de landcode dan op US moet zetten? (maar dat heeft dan wel invloed op meer zaken)
156 SW 2.0 TS Squadra Massimo
156 SW 2.0 JTS Selespeed
159 SW 1.9 JTDm  Q-tronic Squadra Massimo & WMI
Giulia 2.2 JTDm AE Squadra Massimo

Bekijk ze hier
« Reactie #16 Gepost op: 24 februari 2026, 00:00:24 »
Altijd leuk om mensen te zien "spelen" met MES. Zelf zet ik in de winter het inklappen van de spiegels uit. Claxon bij het op slot gaan en heb ik zelf een nieuwe sleutel geprogrammeerd en remote start geactiveerd.

Zou kunnen zoeken natuurlijk .... maar waar staat deze optie in MES?

Je bedoelt de spiegels? Of de remote start?

Spiegels staan als "mirror auto folding" volgens mij. De remote start is wat ingewikkelder, dan moet je een zgn. "hybrid proxi" uitvoeren en de landcode naar "Amerika" zetten. En nog wat andere dingen. Ik zal het van de week even opzoeken, heb het ergens staan in een map
Gemarkeerd als beste antwoord door sikmans Gepost op 24 februari 2026, 11:41:31
*

Hylke
158

• Type Alfa: Ja
    - Alfist
« Reactie #17 Gepost op: 24 februari 2026, 11:22:21 »
Volgens bedoelt hij het altijd aan staan van de achterlichten. Ik gebruik nu ook de stand "off" om DRL+achterlichten te laten branden. Vind het zo'n kaal gezicht, zonder verlichting. Alleen rond schemering is het even inschatten of je hem al op "auto" kunt zetten, of meteen doordraaien naar volledig "on".
*

sikmans
105

• Type Alfa: Giulia 2.2 245AT :)
    - Alfist
« Reactie #18 Gepost op: 24 februari 2026, 11:45:38 »
Citaat
Je bedoelt de spiegels? Of de remote start?

Spiegels staan als "mirror auto folding" volgens mij. De remote start is wat ingewikkelder, dan moet je een zgn. "hybrid proxi" uitvoeren en de landcode naar "Amerika" zetten. En nog wat andere dingen. Ik zal het van de week even opzoeken, heb het ergens staan in een map

Ik bedoelde de spiegels inderdaad, die kan ik nu vinden. Ik zag inderdaad ook op internet hoe je de proxi moet uitvoeren. Remote start moet wel lukken, ook het programmeren. Moet alleen via Ali nog even ALFAobd software kopen om de pincode te kunnen uitlezen van de sleutels.
Stappenplan is dan:
1. sleutel kopen via Ali
2. Alfa OBD licentie kopen via Ali (voor uitlezen pincode)
3. Proxisettings veranderen via MES
4. Nieuwe sleutel inleren via MES
5. klaar :)
#Giulia 2.2 180AT (245Pk,544Nm), non EGR/Swirls.
#Lancia Fulvia Berlina 1972
RIP: Alfa 166 2.4 JTD 20v (2006) Nero Pergusa ~230pk - ~500nm*
Custom remap - FMIC - katloos/demperloos/EGRloos/resonatieboxloos/swirlkleploos/gaskleploos
*

Stephan_f36
56

• Type Alfa: Giulia
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #19 Gepost op: 27 februari 2026, 15:53:54 »
Hoe zit het met Start/Stop? Kan je deze ook standaard uitzetten?

« Reactie #20 Gepost op: 27 februari 2026, 16:24:01 »

Met MES niet, daarvoor zul je echt even naar Stephan van Squadra moeten. Leuke bijkomstigheid: als je hem Start Stop uit laat schakelen krijg je er gelijk 30+ pk's erbij🤣
*

Veloce2910
80

• Type Alfa: Giulia Veloce en Q
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #21 Gepost op: 27 februari 2026, 16:31:42 »

Met MES niet, daarvoor zul je echt even naar Stephan van Squadra moeten. Leuke bijkomstigheid: als je hem Start Stop uit laat schakelen krijg je er gelijk 30+ pk's erbij🤣

Andere mogelijkheid is shoppen bij Ome Ali voor een kabeltje. Kost ca. EUR 20 en is eenvoudig zelf te plaatsen. Stephan is een stukje duurder, maar wel veel leuker!
Alfa Giulia Quadrifoglio, Rosso Competizione (2020)
Alfa Giulia Veloce 2.2 JTD, Grigio Vesuvio, bruin leder, gele remklauwen (2017)
*

Hylke
158

• Type Alfa: Ja
    - Alfist
« Reactie #22 Gepost op: 27 februari 2026, 17:29:26 »
Bij ENG-custom kun je ook een kastje bestellen die de werking van Start-stop omkeert.