!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Alfa 147 Ti
1.585

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #30 Gepost op: 22 januari 2020, 19:36:40 »
Welkom op het forum ik weet niet waar je de auto hebt gekocht, ik zou is contact opnemen met je dealer en die kan je daar vast wel meer info over geven.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

henkack
2

  • Type Alfa: giulia 2.0 T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #31 Gepost op: 29 januari 2020, 11:26:45 »
De auto gaat op 9 februari naar de alfa dealer Preuninger
*

Alfa 147 Ti
1.585

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #32 Gepost op: 1 februari 2020, 18:20:24 »
Na een week rijden is de klacht weer terug, heb de dealer al een vraag gesteld met wat ze er aan gaan doen,
Het is alleen vervelend dat mijn auto nu uit de garantie is.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

dmakily
63

  • Type Alfa: giulia 2.0 T luxury360pk
  • **
    - Junior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #33 Gepost op: 1 februari 2020, 22:05:14 »
Wat betreft de spiegelverwarming en die van de achterruit ben ik bij Vireo Houten geweest en zij konden voor mij niks betekenen. Simpel de accu opladen en het werkte weer, maar dat blijft in mijn geval ook een keer ophouden en werkt nu na 2 weken ook niet meer.......Lang leve de opwarming van de aarde, hebben we van bevroren achterruiten ook geen last meer
Alfa 156 GTA sportwagon, alfa 159 1.9 jtdm 16v squadra 185pk, Alfa 156 2.4 20v squadra 210pk,
Alfa 156 1.9 8v squadra 150 pk, Alfa 146 1.6, Deawoo Espero
*

Alfa 147 Ti
1.585

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #34 Gepost op: 1 februari 2020, 22:27:27 »
Citaat van: dmakily op  1 februari 2020, 22:05:14
Citaat van: dmakily op  1 februari 2020, 22:05:14
Wat betreft de spiegelverwarming en die van de achterruit ben ik bij Vireo Houten geweest en zij konden voor mij niks betekenen. Simpel de accu opladen en het werkte weer, maar dat blijft in mijn geval ook een keer ophouden en werkt nu na 2 weken ook niet meer.......Lang leve de opwarming van de aarde, hebben we van bevroren achterruiten ook geen last meer

Het is te gek voor woorden.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

8Ball
659

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159SW TBi Ti
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #35 Gepost op: 2 februari 2020, 10:23:30 »
Citaat van: Alfa 147 Ti op  1 februari 2020, 18:20:24
Citaat van: Alfa 147 Ti op  1 februari 2020, 18:20:24
Na een week rijden is de klacht weer terug, heb de dealer al een vraag gesteld met wat ze er aan gaan doen,
Het is alleen vervelend dat mijn auto nu uit de garantie is.

Wat een bizarre gang van zaken, anno 2020 achterruitverwarming (hoe lang beschikken we daar al over!?) en start/stop niet werkende krijgen (dat hoeft niet erg te zijn, maar als t er op zit hoort het te werken).

Voor wat betreft je garantie: dit issue is al aangekaart ruim binnen de garantie, en nooit opgelost. Immers: als iets gefixt is, ziet de dealer je er niet voor terug! Aangezien je nog altijd heen en weer aan het gaan bent hierover, mag het feit dat de oplossing van de fabrikant langer op zich laat wachten dan de wettelijke garantietermijn het proces niet in de weg staan. Daarnaast kun je altijd beroep doen op de verwachte economische levensduur; hoe redelijk is het dat dit nu al niet meer werkt (lees: vanaf bijna dag 1 dus...).

Veel succes!
Alfa Romeo 159 TBi Ti Rosso Competizione

Oude liefdes:
AR MiTo QV 100/101 Rosso Alfa
AR 159SW 1750TBi Ti Bianco Ghiaccio
AR 159SW 1.9JTDm Nero

2-wielers:
Ducati S4R 996
*

Harrie Sanders
6

  • Type Alfa: giulia veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #36 Gepost op: 2 maart 2020, 12:40:45 »
Het is inmiddels 3 weken geleden dat mijn auto terug is van de dealer. Ze hebben geconstateerd dat mijn achteraf gemonteerde trekhaak lekstroom had op de constante draad die je nodig hebt voor de caravan. Daar hebben ze een schakelaartje tussen gezet dat ik om moet zetten als ik met de caravan rijd. Geen probleem.
Sindsdien heb ik geen probleem meer gehad met de systemen. Alles werkt naar behoren; ook bij korte ritjes. Ik hoop dat het nu definitief is opgelost, maar heb goede hoop.
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #37 Gepost op: 2 maart 2020, 14:55:40 »
Ik ben bang dat dit probleem hiermee niet is opgelost. Het blijkt dat standaard Stelvio's/Giulia's niet in staat zijn om de accu tijdens het gebruik voldoende op te laden. Als je dit in een grafiek zou zetten dan zou je een continue neergaande lijn te zien krijgen. Op enig moment komt de spanning van de accu onder een bepaald niveau waardoor de stroomtoevoer naar de zijspiegel- en achterruitverwarming alsook het start/stopsysteem wordt stopgezet. Het moment dat dit gebeurt verschilt bij een ieder, maar wordt versneld indien er extra stroomverbruikers op de auto zijn aangebracht en wanneer je weinig km's en/of veel korte stukjes rijdt.

Al met al zal niemand bij aanschaf van zijn 'Bella' hiervoor zijn gewaarschuwd. Immers, weinigen zouden hebben geroepen 'doet-u-die-maar !!' als men er bij had verteld dat ze met de auto na verloop van tijd (zelfs binnen de garantieperiode) langs de kant van de weg zouden komen te staan omdat bij een nachtvorstje de zijspiegels niet schoon te krijgen zijn...... Er lijkt mij hier dus sprake van een verborgen gebrek.... AR NL behoort hiervoor een oplossing te bieden, naar mijn mening. De dealers kunnen dit niet oplossen. Het geeft geen pas dat AR NL de oplossing van dit probleem bij de dealers- en dus bij de klant neerlegt. Er bestaat volgens mij nog zoiets als 'productaansprakelijkheid'. Een normale accu gaat 3 tot 6 jaar mee volgends de ANWB: dat je met je Alfa na 1,5 jaar al langs de kant van de weg staat is dus niet normaal en behoort AR NL er zich niet met een Jantje-van-Leiden van af te maken......

*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #38 Gepost op: 2 maart 2020, 19:21:38 »
Citaat van: Donald op  2 maart 2020, 14:55:40
Citaat van: Donald op  2 maart 2020, 14:55:40
Ik ben bang dat dit probleem hiermee niet is opgelost. Het blijkt dat standaard Stelvio's/Giulia's niet in staat zijn om de accu tijdens het gebruik voldoende op te laden. Als je dit in een grafiek zou zetten dan zou je een continue neergaande lijn te zien krijgen. Op enig moment komt de spanning van de accu onder een bepaald niveau waardoor de stroomtoevoer naar de zijspiegel- en achterruitverwarming alsook het start/stopsysteem wordt stopgezet. Het moment dat dit gebeurt verschilt bij een ieder, maar wordt versneld indien er extra stroomverbruikers op de auto zijn aangebracht en wanneer je weinig km's en/of veel korte stukjes rijdt.

Al met al zal niemand bij aanschaf van zijn 'Bella' hiervoor zijn gewaarschuwd. Immers, weinigen zouden hebben geroepen 'doet-u-die-maar !!' als men er bij had verteld dat ze met de auto na verloop van tijd (zelfs binnen de garantieperiode) langs de kant van de weg zouden komen te staan omdat bij een nachtvorstje de zijspiegels niet schoon te krijgen zijn...... Er lijkt mij hier dus sprake van een verborgen gebrek.... AR NL behoort hiervoor een oplossing te bieden, naar mijn mening. De dealers kunnen dit niet oplossen. Het geeft geen pas dat AR NL de oplossing van dit probleem bij de dealers- en dus bij de klant neerlegt. Er bestaat volgens mij nog zoiets als 'productaansprakelijkheid'. Een normale accu gaat 3 tot 6 jaar mee volgends de ANWB: dat je met je Alfa na 1,5 jaar al langs de kant van de weg staat is dus niet normaal en behoort AR NL er zich niet met een Jantje-van-Leiden van af te maken......

Ik vind dit een beetje te ver gaan en te stellig. Het zou namelijk betekenen dat iedere Stelvio en Giulia er last van heeft. Het is duidelijk dat er meerdere gevallen zijn, maar toch heb ik de indruk dat e.e.a. bij de grote meerderheid gewoon naar behoren werkt. Ikzelf heb er in ieder geval in bijna 3 jaar Stelvio rijden nog nooit last van gehad. Voor de volledigheid: Dit najaar heeft mijn Stelvio 2 maanden volledig stil gestaan. Toen startte hij niet meer, dus auto met hulp gestart. Daarna is het gewoon gelukt om de accu met normaal gebruik weer volledig op te laden.

Persoonlijk vind ik de case van Harry Sanders wel een interessante. Misschien eens inventariseren in hoeverre de mensen die hier last van hebben extra stroomverbruiker in of op hun auto hebben? Dat kan natuurlijk een trekhaak zijn, maar net zo goed een achteraf ingebouwd alarm of iets anders.
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #39 Gepost op: 2 maart 2020, 19:51:16 »
Citaat van: DanaBanana op  2 maart 2020, 19:21:38
Citaat van: DanaBanana op  2 maart 2020, 19:21:38
Ik vind dit een beetje te ver gaan en te stellig. Het zou namelijk betekenen dat iedere Stelvio en Giulia er last van heeft. Het is duidelijk dat er meerdere gevallen zijn, maar toch heb ik de indruk dat e.e.a. bij de grote meerderheid gewoon naar behoren werkt. Ikzelf heb er in ieder geval in bijna 3 jaar Stelvio rijden nog nooit last van gehad. Voor de volledigheid: Dit najaar heeft mijn Stelvio 2 maanden volledig stil gestaan. Toen startte hij niet meer, dus auto met hulp gestart. Daarna is het gewoon gelukt om de accu met normaal gebruik weer volledig op te laden.

Persoonlijk vind ik de case van Harry Sanders wel een interessante. Misschien eens inventariseren in hoeverre de mensen die hier last van hebben extra stroomverbruiker in of op hun auto hebben? Dat kan natuurlijk een trekhaak zijn, maar net zo goed een achteraf ingebouwd alarm of iets anders.

@DanaBanana Struin de (internationale) fora maar eens af... .er zijn op Facebook meerdere AR gerelateerde sites te vinden waar je veel problemen met de 'batteries' bij Stelvio's/Giulia's tegenkomt en ook op deze site zijn er meerdere leden met problemen. En het zijn ook dezelfde problemen: niet werkende zijspiegel- en achterruitverwarming en start/stop systeem. Ook ik heb daar last van gekregen en dit zijn gewoon simpele feiten. In mijn geval heb ik een GPS tracking systeem op de auto zitten (want verplicht anders is de auto niet te verzekeren, niet waar?.... en het zat bovendien al op de auto toen ik hem kocht...ik kwam aan de 25000 km per jaar !) ....... de dealers zijn op de hoogte van de problemen en ook AR NL is daarvan op de hoogte... ook feiten.

Natuurlijk zijn er die geen last hebben als verder de omstandigheden in hun geval OK zijn waardoor de accu bij hen altijd volledig opgeladen kan worden...... als je niet in de 'perfecte' omstandigheden verkeert, ben je gewoon op enig moment de pineut...... en dat moment komt het snelst als je (meerdere) extra stroomtrekkers op je auto hebt en weinig km's per jaar rijdt en dan ook nog korte ritjes....... in het laatste geval kom je met je Giulia/Stelvio aan de beurt en dat zou nog geen probleem zijn als AR op dit punt zijn verantwoordelijkheid zou nemen...... op dat laatste is het vol smart wachten.....
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #40 Gepost op: 2 maart 2020, 20:17:08 »
@Donald  : Ik ontken niet dat het probleem bestaat. Maar ik nuanceer een aantal zaken:
1. Het doet zich zeker niet bij iedere Stelvio/Giulia voor;
2. Het kan zinvol zijn om te kijken of er een patroon bestaat van extra gemonteerde stroomverbruikers bij de probleemgevallen. Niet omdat het dan 'geen probleem' is, maar wel omdat het de zoektocht naar een oplossing misschien vermakelijkt.

Tot slot: Dit fenomeen is zeker niet uniek voor de Giulia/Stelvio. Een goede vriend verdient zijn brood in zo'n geel busje van lands grootste en bekenste pechhulpverlener. Die treft zeer regelmatig moderne auto's waarvan bepaalde stroomverbruikers om deze reden zijn uitgeschakeld.
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #41 Gepost op: 2 maart 2020, 20:28:30 »
Citaat van: DanaBanana op  2 maart 2020, 20:17:08
Citaat van: DanaBanana op  2 maart 2020, 20:17:08
1. Het doet zich zeker niet bij iedere Stelvio/Giulia voor;

Dat heb ik ook niet gezegd ...  en het 'kijken of er patroon bestaat' lijkt mij werk voor AR en niet voor de klant..... werk je wellicht bij AR ?? ...dan kan je gelijk aan de slag  ;-)))
Dat het bij andere merken ook voor komt zal mij een biet zijn..... (we hebben er overigens met de 16 auto's die mijn echtgenote en ik ooit in bezit hebben gehad nog nooit zoiets meegemaakt, maar dat terzijde...)  Ik heb alleen te maken met een leverancier die een fors bedrag voor een auto heeft gevraagd waar ik na anderhalf jaar na een lichte nachtvorst, de auto langs de kant van de weg heb moeten neerzetten in een poging om mijn zijspiegels schoon te krijgen...... onze trouwe MiTo heeft gelukkig nergens last van ......
*

Alfa 147 Ti
1.585

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #42 Gepost op: 2 maart 2020, 20:34:23 »
Nou mijn dealer gaat er dus niets mee doen, denk dat ik de auto ge inruilen op een Lada 1500 dan weet ik zeker dat de achteruitverwarming wel werkt.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #43 Gepost op: 2 maart 2020, 20:35:59 »
Nou succes ermee dan maar. Ik ben duidelijk niet in staat mijn punt over te brengen.
*

Alfa 147 Ti
1.585

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #44 Gepost op: 2 maart 2020, 20:39:22 »
Citaat van: DanaBanana op  2 maart 2020, 20:35:59
Citaat van: DanaBanana op  2 maart 2020, 20:35:59
Nou succes ermee dan maar. Ik ben duidelijk niet in staat mijn punt over te brengen.

Jawel hoor alleen ik vindt het te gek voor woorden anno 2020 dat ze dit nog niet in orde kunnen maken en dan zeg ik het heel netjes, en meer ga ik er ook niet meer over zeggen.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.