!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

DanaBanana
775

  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #45 Gepost op: 2 maart 2020, 21:10:19 »
Citaat van: Alfa 147 Ti op  2 maart 2020, 20:39:22
Citaat van: Alfa 147 Ti op  2 maart 2020, 20:39:22
Citaat van: DanaBanana op  2 maart 2020, 20:35:59
Citaat van: DanaBanana op  2 maart 2020, 20:35:59
Nou succes ermee dan maar. Ik ben duidelijk niet in staat mijn punt over te brengen.

Jawel hoor alleen ik vindt het te gek voor woorden anno 2020 dat ze dit nog niet in orde kunnen maken en dan zeg ik het heel netjes, en meer ga ik er ook niet meer over zeggen.

Sommige dingen zijn nou eenmaal zo. Als je een moderne auto hebt met veel extra stroomverbruikers en je rijdt alleen korte stukjes, is dit anno 2020 niet raar, maar normaal. Lees voor de volledigheid dit even door:
https://radar.avrotros.nl/forum/auto-motor-f43/alfa-romeo-giulia-meerdere-storingen-t191763.html

Wat mij betreft de meest spot-on bijdragen:


Citaat
Dat is simpelweg hoe veel moderne auto’s werken. Systemen die niet van belang zijn voor het directe functioneren worden afgeschakeld als de boordspanning onder een bepaalde waarde zakt. Geen idee hoe dat bij Alfa werkt, misschien dat ze aan de veilige kant blijven, en dat dus vrij snel gebeurt. Producteigenchap, voonamelijk omdat 12 volt eigenlijk te weinig is voor moderne auto’s.

Citaat
Kan zo drie merken noemen waar het exact zo werkt. Gulia zit technisch best goed in elkaar en doet eigenlijk niet meer onder voor Duitse auto's (heb meerdere oude Alfa's gehad en daarbij was het normaal dat zich continu storingen voordeden) .
Start stop is niets meer dan een milieu maatregel en daarvan tijdelijk afzien is geen ramp (geld eigenlijk ook voor de verwarmingselementen). Gewoon regelmatig een flink stuk rijden (maar dat geldt tevens voor direct ingespoten benzinemotoren en milieudiesels met regeneratiefilters) doe je dat niet dat gaat het van kwaad tot erger..

Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #46 Gepost op: 2 maart 2020, 21:30:09 »
Citaat van: DanaBanana op  2 maart 2020, 21:10:19
Citaat van: DanaBanana op  2 maart 2020, 21:10:19
Sommige dingen zijn nou eenmaal zo. Als je een moderne auto hebt met veel extra stroomverbruikers en je rijdt alleen korte stukjes, is dit anno 2020 niet raar, maar normaal. Lees voor de volledigheid dit even door:
https://radar.avrotros.nl/forum/auto-motor-f43/alfa-romeo-giulia-meerdere-storingen-t191763.html

De moeite die sommigen doen om structurele 'bouwfoutjes' te vergoeilijken, doet mij mijn wenkbrauwen steeds verder fronzen ..... ;-))))

Nu komt het opeens alleen voor als je korte stukjes rijdt..... NEE.... wat heb ik nu net aangegeven? Ik heb in mijn geval tot de problemen boven water kwamen  25.000 km per jaar gereden.... elke werkdag meer dan 80 km snelweg ...... en toch deze problemen. Ik heb aangegeven dat als je weinig rijdt en bovendien korte stukjes, je deze problemen alleen maar nog eerder voor je kiezen krijgt.... zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?? .....anno 2020 ....... en dat is voor een nieuwe auto naar mijn mening onacceptabel (en raar, zeg maar)
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #47 Gepost op: 7 maart 2020, 21:43:00 »
Citaat van: Harrie Sanders op  2 maart 2020, 12:40:45
Citaat van: Harrie Sanders op  2 maart 2020, 12:40:45
Het is inmiddels 3 weken geleden dat mijn auto terug is van de dealer. Ze hebben geconstateerd dat mijn achteraf gemonteerde trekhaak lekstroom had op de constante draad die je nodig hebt voor de caravan. Daar hebben ze een schakelaartje tussen gezet dat ik om moet zetten als ik met de caravan rijd. Geen probleem.
Sindsdien heb ik geen probleem meer gehad met de systemen. Alles werkt naar behoren; ook bij korte ritjes. Ik hoop dat het nu definitief is opgelost, maar heb goede hoop.

Hi Harrie,

Ik ben erg benieuwd welk merk trekhaak (of liever gezegd: welk merk kabelsysteem) is gemonteerd. Zelf heb ik recent de trekhaak gemonteerd en 1 van de draden die moest worden aangesloten was ook direct op de plus van de accu (via zwevende zekering)

Overigens daarna he ik nog geen negatieve effecten bemerkt. Alles werkt.

Dank , Bart
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #48 Gepost op: 10 maart 2020, 15:05:05 »
Hier ook eentje met 0 problemen.
Zag ook af en toe over dit soort problemen in buitenlandse fora maar zo negatief is het ook allemaal niet.
Heeft vaak ook te maken met hoe je de auto gebruikt - of apparaten die je aansluit.

Ik heb 0 problemen en ik heb de volgende apparaten id auto: Dashcam, Qi oplader, iPhone oplader van mn vrouw.
De auto ooit 1 maand niet gebruikt (vakantie), daarna start ie gewoon en 0 problemen.
Ook dagelijks gereden 0 problemen.

Dus Donald, snap wel dat je gefrusteerd ben, maar hoef lang niet zo negatief. En hier lang uitgebreid schrijven gaat je problemen ook niet oplossen.
Dat je dealer het moet oplossen (of in ieder geval de echte oorzaak van de probleem moet uitzoeken) is wel een dingetje wat Alfa dealers het veel moeten verbeteren. Heb zelf ook slechte ervaring met de dealers.
Aantal dealers zijn ook een Fiat dealer. Wil niet zeggen dat alle Fiat dealers slecht zijn maar denk dat "wij" Giulia/Stelvio rijders in het algemeen verwachten "premium" service en die krijg je dus niet van Fiat dealers die dagelijks Panda verkopen tegen een zak pinda's.
In US hebben ze ook verschillende ervaringen. En je kan het al raden dat de Ferrari-Maserati-Alfa dealers in het algemeen meer customer friendly zijn dan de Alfa-Fiat of Alfa-Jeep-Chrysler dealer ketens.

Ik heb hiervoor een Audi van 2016 en aantal elektrische storingen daar zijn ook niet weinig hoor!
In vergelijking met mijn Giulia is de Giulia heel betrouwbaar! BMW van mijn maat staat ook regelmatig in de garage door storingen.
En natuurlijk komen mensen weer met "n=1" reacties, maar nogmaals, maak het niet groter dan wat het is.
Als eerste poging tot premium sport sedan van scratch te bouwen, hebben ze het wel g** verd**** goed gedaan!!!!
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #49 Gepost op: 10 maart 2020, 15:26:02 »
@SirLancelot blij dat jij 0 problemen hebt. !!

Dat ik er  'lang uitgebreid over schrijf' komt omdat er steeds weer mensen zijn die er allerlei zaken bij halen waar ik niets over heb gezegd. Wie heeft het over een niet startende auto gehad? Wie heeft het over gehad dat alle 'Fiat dealers' slecht zijn? .... ik niet ....;-)) Ik ben helemaal tevreden met mijn dealer: die kan echter geen ijzer met handen breken. Reden waarom het probleempje van een niet goed opladende accu bij normaal en dagelijks gebruik van een redelijk nieuwe auto bij AR (NL) ligt en nu ook aldaar in behandeling. Mijn dealer heeft gedaan wat hij kon wat al meer is dan wat ik van sommige anderen moet geloven v.w.b. de bijdrage van hun dealer.

Wordt vervolgd, als het mag.... ;-))
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #50 Gepost op: 10 maart 2020, 18:22:27 »
Ja maar is het nou "structurele bouwfoutjes" als het alleen bij sommige voordoen?
Sterker nog, probleem bij Harrie is blijkbaar door lekstroom van trekhaak.
Bij Alfa147Ti is dat zijn dealer het niet meer verder wil uitzoeken (reden waarom ik de verhaal over dealer heb gebracht) omdat het uit garantie is.

Er is een oorzaak, ja, soms door trekhaak, soms door iets anders - weet ik niet.
Of het 100% aan de bouwkwaliteit (vooral "structurele" bouwfout) lijkt me gewoon te ver.
Maar goed, laten we agree to disagree.



Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #51 Gepost op: 10 maart 2020, 19:05:13 »
als je naar het volgende Googlet dan kun je zien met wie je (internationaal) nog meer van mening verschilt .....niets structureel aan, toch ?



'giulia stelvio battery drain'






*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #52 Gepost op: 10 maart 2020, 19:12:22 »
Wat is een Alfa zonder karakter... 😬😳😀
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #53 Gepost op: 11 maart 2020, 01:53:01 »
En duizenden die geen problemen hebben en dus niets hebben gepost? Die vergeet je of course.
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #54 Gepost op: 11 maart 2020, 02:38:46 »
En duizenden die geen problemen hebben en dus niets hebben gepost? Die vergeet je of course.

Jep...net als die ‘duizenden’ die wel problemen hebben en ook niets hebben gepost ...

Als er in zo’n korte tijd dat de auto’s op de markt zijn al zoveel eigenaren met dezelfde soort problemen kampen dan is er volgens jou dus niets aan de hand ? ......... mij best,,,,,,

Nogmaals: wordt vervolgd ....  ;-))
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #55 Gepost op: 11 maart 2020, 09:06:13 »
Misschien kunnen we besluiten het erbij te laten mannen. Dit is een wellus-nietus excercitie geworden 😀
Fijne dag vandaag 👍🏻
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

alki
62

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #56 Gepost op: 11 november 2021, 10:26:48 »
Misschien kunnen we besluiten het erbij te laten mannen. Dit is een wellus-nietus excercitie geworden 😀
Fijne dag vandaag 👍🏻
Heb je intusssen al een oplossing voor het achterrruitverwarming probleem ? Nu de winter eraan komt ontwasemt deze niet en dat vind ik best wel irritant tijdens het rijden.
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #57 Gepost op: 11 november 2021, 11:15:50 »
Ik vrees dat de logica om sterke verbruikers als achterruitverwarming en spiegelverwarming uit te schakelen bij lagere accuspanning is bedacht door een vrouwelijke engineer bij Alfa Romeo. Dat zijn over het algemeen koukleumen.

Niemand opevallen dat je achterruitverwarming en spiegelverwarming (veiligheid!!!) het niet doet, maar je nog wel heerlijk alle stoelverwarming en stuurverwarming (comfort!!!) kan inschakelen?

Als die twee groepen nou eens worden omgedraaid dan liggen de prio's weer juist als het ook om veilig rijden gaat.
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

Giulia_1979
17

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #58 Gepost op: 12 november 2021, 11:30:21 »
Ik heb ook meerdere malen wat electronische problemen gehad met de Giulia. Dit resulteerde in diverse storingslampjes die tegelijk opkwamen (ABS, Forward collision, gordel niet om, airbag die niet zou werken), maar ook een niet werkende achterruit verwarming. Ik wil het volgende daarom toch even met jullie delen:

Ik ben meerdere keren bij de garage geweest, waar onder andere de IBS sensor op de accu is vervangen. Dit mocht allemaal niet baten.

De laatste keer (nu bijna 5 maanden geleden) heeft de garage diverse software updates gedraaid (ECM/TCM/ESM/RFM/IPC/ABS/BCM/AMP/HVdc +
proxy) en tot op heden zijn de problemen niet terug gekomen!

Er bleek daarna (wss door de software update) wel iets mis met de tuning (squadra). Deze is netjes hersteld en ik geniet nu bijna 5 maanden van een heerlijke auto!
*

Busso
877

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Achterruit / Spiegelverwarming
« Reactie #59 Gepost op: 9 november 2022, 17:38:14 »
We zitten weer in de koude maanden en mij viel op dat mijn achterruitverwarming niet werkt. Daarom pak ik dit topic maar er even op.
Start stop doet het ook niet maar dat vind ik niet zo gek als het koud er s.
Ik heb verder 0,0 storingen dus denk niet direct aan een slechte accu.  Starten doet de auto ook prima. Lichten stoelverwarming staan uit.
Kan het ook zijn dat hij niet werkt met een goede accu?
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's