!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

roberto1806
2

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD 150 PK
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Alfa giulia automaat probleem?!
« Gepost op: 20 juli 2019, 12:13:54 »
Goedemorgen!

Sorry dat ik mij nog niet heb voorgesteld (zal ik snelst mogelijk doen:))

Ik rij nu bijna een half jaar de alfa romeo giulia 2.2 150pk.

Wat mij opvalt is als ik de motor uitzet in neutraal dat er een behoorlijke schok/trilling door de auto gaat.
Als ik de motor uit zet in drive gebeurt dit niet.
De alfa dealer zegt dat dit normaal is, echter geeft een andere garage aan dat dit niet normaal is en dat er iets mis is met de motor/automaat.

Een tweede dingetje wat me opviel is dat je best sterk voelt dat de auto opschakelt/terugschakelt terwijl ik dit in de proefrit auto was. Iemand ervaringen? 

Groetjes

Roberto :)
*

Terencevg
23

  • Type Alfa: Giulia , 155 q4 , sud, m
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Alfa giulia automaat probleem?!
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2019, 13:31:46 »
Ik zet mijn giulia altijd pas uit in de P en voet van de rem af .
Heb ook tevens de automatische handrem uitgezet.

Als ik de auto stilzet,  voet op de rem houd en dan in de P en handrem er gelijk op ervaar ik hetzelfde als bij jou . Maar dit komt omdat de ophanging dan onder spanning staat vanwege de ingedrukte  rempedaal .

Hier zou ie evt mee kunnen spelen . Maar uitzetten doe ik nooit in de N of D want de automaat zet hem zelf weer in de P op moment dat je de motor uitschakeld.
 Wellicht dus een bediening fout ?

Probeer er eens mee zou ik zeggen .

Tevens kent de automaat ook verschillende automaat standen aan de hand van de DNA knop en zal die er lui en soepel schakelen in de A en sneller en steviger in de D . Als je hem op handgeschakeld zet in de D dan klapt die helemaal heerlijk door de versnellingen wat leuk is als je de auto de sporen geeft .

De automaat past zich ook aan in hoe sportief je rijd , wat het op en terugschakel gedrag ook kan beinvloeden.
De mijne schakeld ook sterk terug omdat ik dus vrij sportief rijd en de feedback van het remmen op de motor fijn vind .
Als oplossing om dit voorkomen zet ik de auto in de A stand in de file zodat hij wel erg lui en soepel gaat .

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
*

roberto1806
2

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD 150 PK
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Alfa giulia automaat probleem?!
« Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2019, 16:03:40 »
Super! Bedankt voor jouw uitgebreide antwoord !!:)

Wat doe jij met het automatische  start/stop systeem?
Ik zet het elke keer uit omdat dan alsnog een schok door de auto heen gaat....
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Alfa giulia automaat probleem?!
« Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2019, 18:25:33 »
Kan je uit laten schakelen bij chippen