!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Apple Carplay Android werkt niet
« Reactie #30 Gepost op: 29 januari 2024, 19:36:50 »
Hiervoor heb je geen specifieke Giulia kennis nodig en ook geen specifieke kennis van de module.
Het enige wat je moet kunnen is netjes, voorzichtig en secuur interieurdelen demonteren, stekkertjes verbinden en de interieurdelen weer terug monteren. Iedereen die professioneel auto-audio, auto-beveiliging, etc. inbouwt of gewoon handig is en niet onbehouwen te werk gaat, zou dit moeten kunnen.

(Persoonlijk ontbeer ik het element 'handig', dus moet ik dit soort klusjes meestal laten doen. Doorgaans gewoon bij de garage als de auto daar toch moet zijn voor een onderhoudsbeurt. Misschien niet de goedkoopste optie, maar wel de meest praktische en ik weet wat ik aan ze heb.)
*

Stiggy
392

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Apple Carplay Android werkt niet
« Reactie #31 Gepost op: 29 januari 2024, 20:11:48 »
Precies, maar een bedrijf met Giulia kennis krijgt die panelen snel en zonder schade los neem ik aan. Een algemene bedrijf zie ik nog wel wat kapot trekken omdat ze het niet los krijgen of zo. Die zullen net zoals ikzelf moeten zoeken naar waar de schroefjes zitten (de diverse filmpjes helpen natuurlijk wel).

Ik kan overigens niet veel vinden over kwaliteitsverschil tussen Audiovolt en eng-custom. Ik las wel ergens dat Audiovolt erom bekend staat dat ze spul van aliexpress met een eigen logo erop veel te duur verkopen.

*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Apple Carplay Android werkt niet
« Reactie #32 Gepost op: 29 januari 2024, 20:55:04 »
Precies, maar een bedrijf met Giulia kennis krijgt die panelen snel en zonder schade los neem ik aan. Een algemene bedrijf zie ik nog wel wat kapot trekken omdat ze het niet los krijgen of zo. Die zullen net zoals ikzelf moeten zoeken naar waar de schroefjes zitten (de diverse filmpjes helpen natuurlijk wel).
Dat valt echt te bezien hoor. Ik denk dat er genoeg monteurs zijn met Giulia kennis die nog nooit een interieurdeel hebben hoeven demonteren. Dat is bij een onderhoudsbeurtje doorgaans niet nodig. ;-) Iemand de de hele dag audio of beveiliging inbouwt in verschillende merken en typen is daar echt veel vaardiger in dan een 'Giulia-monteur'.
Geldt overigens ook voor andere specifieke klusjes. Bij een schadebedrijf zijn ze doorgaans ook handiger in het bijstellen van een scheef zittende kofferbakklep of portier dan de doorsnee monteur bij de dealer. Om maar eens wat te noemen.
*

Stiggy
392

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Apple Carplay Android werkt niet
« Reactie #33 Gepost op: 22 februari 2024, 12:59:50 »
@John Stelvio Ik heb ondertussen de AudioVolt module gekocht en door hun laten inbouwen. Dat laatste gebeurd bij 'partnerbedrijf' ProCarTech, ook in Almere. Die rekenen daar een standaard tarief van €150,- voor (2 uur), maar na een uur en een kwartier was het al gepiept. Je krijgt daarna nog uitleg over hoe het werkt en het inbouwen is netjes gedaan. Ik ben er tevreden over!

Je moet je wel realiseren dat het in feite een tweede infotainment computer is die parallel aan de Alfa computer draait. Met een 2 seconden druk op de menu knop schakel je tussen de 2. Maar in het Alfa systeem moet audio op 'aux' staan, wil je geluid hebben van CarPlay systeem. Radio luisteren terwijl CarPlay actief is kan dus niet, daarvoor moet je een app in CarPlay gebruiken, zoals Nederland.fm of TuneIn (maar dan gebruik je dus je internetbundel).

Het systeem connect wireless en ondersteund CarPlay, Android Auto en screen mirroring (laatste alleen bedraad geloof ik, moet ik nog proberen).

Maar in mijn geval dus: Afhandeling door AudioVolt en ProCarTech was dik in orde.
*

John Stelvio
26

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Apple Carplay Android werkt niet
« Reactie #34 Gepost op: 11 maart 2024, 21:08:42 »
Hoi Stiggy,

@ Stiggy. Heb je berichtje compleet gemist. Slordig. Mijn verontschuldigingen.
Dus toch Audiovolt gekozen.  Scheelt toch €300,- Volgens mij werkt het systeem van Prins ook met het omschakelsysteem tussen origineel en Carplay.

Wel lastig dat dan de radio niet werkt. Gaat dat via tune IN goed?

Nu een mnd-je verder. Bevalt het je?
*

Stiggy
392

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Apple Carplay Android werkt niet
« Reactie #35 Gepost op: 11 maart 2024, 21:51:12 »
Hoi @John Stelvio : No worries!

Ja, het systeem bevalt prima. Voor radio gebruik ik tot nu toe de app van Nederland.fm en dat gaat ook goed. Geluidskwaliteit volgens mij net niets minder dan DAB en mijn databundel gaat iets sneller op, maar dat is alles.

De AudioVolt box werkt verder precies hetzelfde als alle andere (die van Prins, ENG-Cust, etc.). Het is allemaal dezelfde software met enkel een ander kastje eromheen.

Enige wat ik een beetje jammer vind is dat de ‘joystick functie’ van de controller op de middenconsole niet werkt. Draaien en drukken wel, maar je moet dus heel wat draaien om door alle iconen heen te scrollen (in mijn Mazda kon ik de controller omlaag drukken om naar de lagere rij iconen te gaan, hier moet je naar rechts draaien tot je alle iconen van de bovenste rij gehad hebt). Dat is verder een klein ongemak want veel heb je het niet nodig. Een adres invoeren doe ik meestal binnen op mijn telefoon al.  In de auto verbind CarPlay automatisch en draadloos. Ideaal!
*

John Stelvio
26

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Apple Carplay Android werkt niet
« Reactie #36 Gepost op: 12 maart 2024, 14:32:57 »
@ Stiggy
Goed te lezen dat het werkt zoals het zou moeten. Bij mijn dochter (ander automerk) is dat ook zo dat de radio niet werkt bij de switch naar ACP. Dus dat is dan toch wel gebruikelijk.
Scheelt dan toch best wat centjes in vergelijk met Prins.

Ik gebruik de auto prive (niet voor mijn werk). Heb nog 2 jaar kaartupdates van Mopar. Spotify werkt ook via Alfa Connect. Dus ben in dubio...