!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

MiguelZ
5

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Bonkend geluid Giulia
« Gepost op: 12 januari 2022, 20:11:06 »
Enige tijd geleden viel mij een licht bonkend geluid op bij mijn Giulia 2.2 uit 2018. Nu lijkt dit bonkje steeds harder te gaan klinken. Het is voornamelijk hoorbaar bij insturen op rotondes en nemen van bochten binnen de bebouwde kom. Het geluid lijkt van rechts voor te komen.

Het gaat hier dus niet om het bekende bonkend geluid van de banden bij lagere temperaturen maar een bonkend geluid uit het onderstel?

Mijn vraag, zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad bij hun Giulia?


Groeten,

Miguel
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Bonkend geluid Giulia
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2022, 13:49:05 »
Bij oudere auto's of de 147/GT etc. kijk je al snel naar een stabilisator stang of draagarm rubbers.
Maar staat de Giulia niet om bekend dat het een probleem is.

Anders kijken of hij ergens de brug op kan.
Hangt er nergens iets los? Buiten van je bellen allemaal nog vast ... zal je maar gebeuren.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

MiguelZ
5

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bonkend geluid Giulia
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2022, 20:02:30 »
Wielbouten vandaag nagelopen en deze zaten gelukkig allemaal nog vast. Binnenkort ga ik hem eens op de brug zetten om nader onderzoek te doen.

*

Busso
877

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Bonkend geluid Giulia
« Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2022, 16:36:34 »
Wielbouten vandaag nagelopen en deze zaten gelukkig allemaal nog vast. Binnenkort ga ik hem eens op de brug zetten om nader onderzoek te doen.

Zoek dan wel ff ergens een 4 koloms brug. Een 2 kolommer werkt niet omdat de veerpoten dan onbelast "vrij hangen".
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's