!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

TTR6
7

  • Type Alfa: Alfetta 1.8 (1980)
  • *
    - Startende Alfist
Buitentemperatuursensor
« Gepost op: 3 augustus 2021, 10:53:42 »
Bij mijn Giulia slaat de buitentemperatuur indicatie op hol. Nu kan het mij niet zoveel bommen hoe koud of warm het buiten is, maar dat ding stuurt blijkbaar ook de climat control aan en stuurt nu warme lucht naar binnen als het buiten + 25 gr is. Volgens de temperatuurindicator is het echter - 5 graden dus dan weet je het wel. Ik heb geen zin om voor zo'n akkefietje weer naar de dealer te rennen, auto inleveren, weer ophalen en veel betalen voor een onderdeel wat vaak niets kost. Iemand een idee om zo'n sensor zelf uit-in te bouwen?
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Buitentemperatuursensor
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2021, 11:26:58 »
Hij zit in elk geval aan de onderkant van de buitenspiegel, aan de bestuurderskant.
Afgezien van de sensor zelf (NTC), kan het ook vocht of een slechte verbinding zijn.....

Vaak wordt door dealer "gewoon" de hele spiegel vervangen, terwijl met wat knutselwerk ook de sensor simpel (en goedkoop) te vervangen is.....

Zie bijv.
https://www.qverde.nl/qv22145

ook kan je de losse NTC weerstand kopen op ebay of electronica zaak (10k NTC), vereist dan wel wat meer knutselwerk
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

TTR6
7

  • Type Alfa: Alfetta 1.8 (1980)
  • *
    - Startende Alfist
Re: Buitentemperatuursensor
« Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2021, 14:28:56 »
Bedankt! Ga ik mee aan de gang.
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Buitentemperatuursensor
« Reactie #3 Gepost op: 7 augustus 2021, 11:22:02 »
nog even gekeken bij mij, en hij zit in de onderkant buitenspiegel aan de rechter kant (bijrijders zijde) ....
(klein zwart bolletje)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA