!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Danny Stelvio
13

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 Turbo 2018
  • *
    - Startende Alfist
Stelvio schokken tijdens file rijden
« Gepost op: 15 augustus 2023, 12:47:53 »
Beste,

Sinds februari heb ik een Stelvio 200pk van 2018 met 64dkm op de klok. De wagen rijd heerlijk en bevalt super! Echter valt op tijdens file rijden bij warm weer de wagen best wel wat schokkerig optrekt in de N en D stand in de A stand is het iets minder. Ook tijdens langzaam optrekken heeft de wagen telkens bij 1800rpm en soort hik in de eerste tot 4 a 5 versnellingen. Dit alleen als de motor op temperatuur is. Best wel vervelend!  Onlangs is de brandstofpomp al vervangen wegens slecht aanslaan van de motor en tevens motorolie ververst door de dealer Castrol 0W30. Verder geen foutcodes  recent bougies vervangen etc.

Wie herkent dit probleem en kent de oplossing?
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Stelvio schokken tijdens file rijden
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2023, 17:18:27 »
Tussenbak al eens laten controleren? Voldoende olie?
*

Danny Stelvio
13

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 Turbo 2018
  • *
    - Startende Alfist
Re: Stelvio schokken tijdens file rijden
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2023, 18:23:03 »
Nee dit is bij mijn weten niet gecontroleerd of ververst. Bedoel je dan dat de tussenbak te zwaar kan draaien of dat regeling tussen voorwiel/achterwiel niet oke is?
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Stelvio schokken tijdens file rijden
« Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2023, 18:44:30 »
Klopt, dat was bij mij het probleem. Vooral merkbaar bij warme motor.
*

Danny Stelvio
13

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 Turbo 2018
  • *
    - Startende Alfist
Re: Stelvio schokken tijdens file rijden
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2023, 21:26:45 »
Oke dus jij had exact de zelfde schokken enzo? Welke olie heb je gebruikt in die tussenbak?
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Stelvio schokken tijdens file rijden
« Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2023, 21:30:27 »
Geen idee welke olie.. ik heb hem naar Schoones transmissies gebracht in Heesch. Die heeft hem nagekeken en die kwam tot die conclusie, bij mij zat er eigenlijk geen olie meer in.
Ik hoop voor je dat dat het is
*

Danny Stelvio
13

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 Turbo 2018
  • *
    - Startende Alfist
Re: Stelvio schokken tijdens file rijden
« Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2023, 15:43:14 »
Oke dat is raar dat er bij jou amper nog olie in zat, heb je geen lekkage gehad oid? Ik heb er al eens onder gekeken en zie geen druppels of lekkages. Het is een beetje gissen welke olie erin moet want in het boekje staat een tussenbak met en zonder FAD… Het zou best wel lullig zijn als de verkeerde olie erin gaat.
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Stelvio schokken tijdens file rijden
« Reactie #7 Gepost op: 20 augustus 2023, 18:46:51 »
Durf ik niet te zeggen, ik heb de auto zo gekocht. Misschien dat de garage de olie heeft vervangen van de bak oid en de tussenbak is vergeten? Dat blijft gissen.