!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ik vraag me hierbij wel af om er daadwerkelijk voelbare winst te halen valt. Ik betwijfel het.
Grappig: ik schakel ook 99% manueel maar heb juist auto-upshift uit laten programmeren (TCT) in Dynamic stand om zo te voorkomen dat die gaat opschakelen net voor een bocht mocht dat qua toerental onhandig uitkomen
Dat is wel interessant. Ik ben niet zo'n hardrijder en heb aan 200pk meer dan genoeg, dus tuning hoeft van mij niet, maar erger me soms wel aan het te vroeg opschakelen met als gevolg vaak een brommerige, luie motor in N. In D rijdt hij eigenlijk het fijnst, maar houdt wel weer een te hoog toerental vast als je op de snelweg een constante snelheid rijdt.
Dit is wel heel interessant. Ik heb een half jaar geleden Squadra een keer gebeld, of ze de schakelmomenten van mijn Stelvio in de N stand kunnen verbeteren. Nu schakelt mijn Stelvio (MY 2020**) zo snel op, dat de auto net een slak is en een beetje duf rijdt. Alles om de uitstoot te verminderen... Ik dacht toen slim te zijn door te zeggen programmeer D ook in N, niet wetende dat het moment van schakelen dan natuurlijk niet verandert. De oplossing was volgens Stephan: gewoon in D rijden . Maar kennelijk lopen meer mensen hiertegen aan. Ik heb de auto laten chippen, in D: perfect, in N door het schakelgedrag eigenlijk maar een duffe toestand.Dus ik ben zeker geinteresseerd.** volgens mij zijn de vroegere modellen iets minder op uitstootvermindering gebaseerd en hebben die daar later last van.Zijn er meer mensen met ervaringen met een duffe N stand?
Als nieuw lid, toch meteen een vraag/ervaring in dit topic.Ik rijd een Giulia Veloce uit 2019. De auto is sinds januari in mijn bezit en al de hele tijd vind ik dat de auto heel traag oppakt. In iedere stand van de automaat, dus ook in D. Wegrijden bij een stoplicht, duurt een volle seconde voordat de auto reageert. En hetzelfde geldt bij gas intrappen als ik wil accelereren. Hebben jullie dezelfde ervaring? En denken jullie dat dit verbeterd wanneer ik de bak laat tunen?