!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

MysteryAngel
2.724

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Downpipe Giulia 2.0T (200pk)
« Reactie #15 Gepost op: 5 mei 2024, 17:31:03 »
Wel lekker bezig in ieder geval!
Ben wel benieuwd wat voor winst het daad werkelijk allemaal op gaat leveren.
*

ronnydeb
27

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Downpipe Giulia 2.0T (200pk)
« Reactie #16 Gepost op: Gisteren om 01:07:27 »
De vermogenwinst is nu een bijzaak geworden. Ik kan op z’n vroegst begin juli terecht voor een stage 3 tuning of aanpassing om de foutmelding te onderdrukken.
Na de upgrade van de turbo i.c.m. de downpipe en de V1 air Induction kit rookt de auto heel erg tijdens het rijden in de file of na ± vijf minuten stationair draaiende de motor.
Om de rookontwikkeling te beperken heb ik air intake kit vervangen door de originele aanzuigbuis met de BMC filter.
Hierna is de rookontwikkeling, kracht van het geluid samen met de uitstroomsnelheid van de uitlaatgassen uit de einddempers is iets afgenomen.
Van de leverancier heb ik begrepen dat de grotere iets meer rookt in het begin dan de kleinere turbo op den duur zal minder worden.
Wat ik jammer vind, is dat je downpipe hoort tijdens het uitzetten en afkoelen blikkerig geluid.