!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Foutmelding bandendruk
« Gepost op: 26 december 2020, 21:08:00 »
Lieve mensen,
Hoop dat iemand mij wat duidelijkheid kan geven.
Sinds dag of 3 krijg ik de melding op dashboard "controleer bandendruk"met bijhorend dashboard icoontje. De Tpms sensoren geven in de auto de juiste druk aan op alle vier de banden (2,2 bar) wel staat de druk rechtsachter in het geel,ook al geeft hij zelfde druk aan als op de andere banden.
In tankstation ook eens gekeken of de druk wel degelijk klopt. En ja, zit evenveel druk op als op andere 3.
Er is ook niks te zien aan de band dat hij plat zou zijn en is ook geen runflat.
Is er iets dat ik kan doen om zeker te zijn dat er niks anders aan de hand is en wat zou ik kunnen doen om die foutmelding te resetten?

Alvast veel dank
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Foutmelding bandendruk
« Reactie #1 Gepost op: 27 december 2020, 07:11:35 »
de band  naar 2.4 op pompen dan kijken of de melding weg is
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Re: Foutmelding bandendruk
« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2020, 17:35:29 »
Ja kijk... Op zo een moment voelt ge u een loser he... Opblazen en was opgelost. Dacht verkeerdelijk dat die nog geen fout gaven bij 2,2bar... Dus nu geblazen tot 2,5 en hoppa klaar...
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Foutmelding bandendruk
« Reactie #3 Gepost op: 28 december 2020, 06:42:35 »
ja dat klopt het zijn rare dingen die tpms sensors  maar nu opgelost toch
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Re: Foutmelding bandendruk
« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2020, 10:27:06 »
Idd opgelost...en weer iets bijgeleerd hehe
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Foutmelding bandendruk
« Reactie #5 Gepost op: 10 januari 2021, 15:42:25 »
Hi all,

Ik lees de bandenspanningswaarden waarbij de waarschuwing kwam. Mij valt op dat ik gisteren zelfs een lagere druk in de banden had en toch er geen waarschuwing kwam.
Nu is de druk van de band erg afhankelijk van de temperatuur. Eerst de omgeving maar natuurrlijk de opwarming van de band zelf ook. In de zomer zag ik met volgepakte auto de achterbanden druk van 2,6 bar oplopen naar 3,1 bar.
Nu het tegenovergestelde.. de voorbanden daalden doordat de omgevingstemperatuur slechts 0 graden was, zo naar een 2,1 bar, terwijl deze bij 20 gr normaal een 2,4 a 2,5 bar zijn.
Geen waarschuwing gehad (alleen vorstwaarschuwing... te lui nog om mn winterbanden te monteren met thuiswerken...).

Wellicht dat het systeem in de auto een coorectie toepast op de TPMS meting gerelateerd aan buitenlucht temperatuur....
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v