!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

geertvanelslander
35

  • Type Alfa: giulia veloce Q4 2.2 D
  • *
    - Startende Alfist
foutmelding parkeerrem en airbag
« Gepost op: 31 januari 2020, 11:02:19 »
zijn er nog mensen die nu en dan bij het starten de foutmelding "elektronische parkeerrem controleren" en "airbag controleren" krijgen?  De 2 foutmeldingen komen altijd samen na elkaar, maar na stop en terug start zijn die soms voor een hele poos weg, soms een week niet meer, maar dan terug..... Even melden dat ik met een giula veloce diesel van 2017 rij.....
Volgende week gaat ie in onderhoud en wordt sowieso uitgelezen, maar ik wou vooraf toch al even polsen of er nog alfisten dit probleem(pje) kennen....
*

linda
28

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: foutmelding parkeerrem en airbag
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2020, 10:09:10 »
Dat heb ik sinds deze week ook, precies hetzelfde. Starten en dan deze 2 meldingen, als je opnieuw start is het weg......enkele dagen later is het er opeens weer. Ook een diesel uit 2017 maar geen veloce. Wat was de conclusie van de garage?
Jaren geleden had ik allerlei foutmeldingen bij een 159 en toen had een marter een feestje gevierd onder de motorkap
*

linda
28

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: foutmelding parkeerrem en airbag
« Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2020, 08:48:41 »
Nog steeds krijg ik deze melding 1x per maand , soms 2 dagen achter elkaar en dan weken niet.........als ik dan opnieuw start is het weg. Iemand een idee?
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: foutmelding parkeerrem en airbag
« Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2020, 09:39:51 »

Heb je de min kabel van de accu er al even afgehaald?
En je zou de topicstarter ff een privébericht kunnen sturen?
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

linda
28

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: foutmelding parkeerrem en airbag
« Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2020, 11:26:05 »
Bedankt voor je reactie, de kabel kan ik eens losmaken. In het verleden heb ik bij andere auto's ook al meegemaakt dat je meldingen kreeg omdat de accu zwakker werd. Destijds bij de eerste reactie heb ik de melder al een privé bericht gestuurd maar helaas geen reactie gehad......
*

geertvanelslander
35

  • Type Alfa: giulia veloce Q4 2.2 D
  • *
    - Startende Alfist
Re: foutmelding parkeerrem en airbag
« Reactie #5 Gepost op: 15 juli 2020, 08:54:26 »
hoi linda, ik lees dat je me een poos geleden een pb had gestuurd? Heb ik echter nooit ontvangen.....
Maar ik kan over dit issue nog het volgende kwijt:  de wagen werd toen uitgelezen en geen merkbare fouten gevonden die dit probeem konden oplossen.
Ik heb toen wel de batterij via een lader een paar dagen na elkaar goed opgeladen, en zeker in de corona tijd waarbij de wagen meer stil stond dan iets anders, en sindsdien heb ik foutmeldingen niet meer zien verschijnen.
Zoals je zelf aangeeft, heeft dit wellicht te maken met een verminderde capaciteit van de batterij.....
hopelijk zijn de meldingen bij jou ook achterwege gebleven ondertussen?
*

linda
28

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: foutmelding parkeerrem en airbag
« Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2020, 13:45:10 »
Hoi Geert, bedankt voor je reactie. Mijn schoonzoon heeft met een apparaat de auto uitgelezen en idd geen foutmelding. Nog 1x heb ik de melding gehad toen de auto een paar dagen stil gestaan had dus het lijkt een accu probleem te zijn. Als je opnieuw start is de melding weg. Inmiddels begrijp ik dat de accu achterin zit en als ik weer naar de garage ga zal ik vragen of ze de min kabel los maken of kijken of de accu vernieuwd moet worden. Een hele poos heb ik uitsluitend kleine stukjes gereden en nu ga ik weer regelmatig de snelweg op, dat is al beter voor de accu.  Gr Linda
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: foutmelding parkeerrem en airbag
« Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2020, 13:52:10 »
Hoi Geert, bedankt voor je reactie. Mijn schoonzoon heeft met een apparaat de auto uitgelezen en idd geen foutmelding. Nog 1x heb ik de melding gehad toen de auto een paar dagen stil gestaan had dus het lijkt een accu probleem te zijn. Als je opnieuw start is de melding weg. Inmiddels begrijp ik dat de accu achterin zit en als ik weer naar de garage ga zal ik vragen of ze de min kabel los maken of kijken of de accu vernieuwd moet worden. Een hele poos heb ik uitsluitend kleine stukjes gereden en nu ga ik weer regelmatig de snelweg op, dat is al beter voor de accu.  Gr Linda

Fijn dat het opgelost is!
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)