!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

HenkNB
9

  • Type Alfa: Stelvio Super Diesel 180
  • *
    - Startende Alfist
Garantie uitbreiding Stelvio
« Gepost op: 12 november 2018, 22:20:16 »
Misschien kan ik wat meningen vernemen of  die garantie uitbreiding wel  het geld waard is.
Over het algemeen lees ik de ene na andere uitsluiting ivm "normale" slijtage.
http://www.alfaromeoextragarantie.nl/images/Dekkingsvoorwaarden_EXTRA_Garantie.pdf
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Re: Garantie uitbreiding Stelvio
« Reactie #1 Gepost op: 13 november 2018, 00:53:12 »
Zelf heb ik een Giulia, waar ik een jaar extra garantie op heb genomen. Er wordt redelijk veel met de auto gereden en dan wil ik het risico niet lopen dat er iets kapot gaat wat onder garantie vervangen zou kunnen worden. Ik heb verder zo veel vertrouwen in mijn garage dat ik me geen zorgen maak over uitsluitingen etc.
Dat is mij dat geld toch waard. Ik zie het als een verzekering die ik hopelijk niet nodig heb, maar die ik wel heb afgesloten.
Achteraf zal blijken of het een slimme keuze was of niet...
Wie later remt, rijdt langer hard
Re: Garantie uitbreiding Stelvio
« Reactie #2 Gepost op: 9 februari 2019, 08:45:16 »
Alle nieuwe AR rijders die (vlak) voor 1 januari van dit jaar de auto nieuw gekocht hebben zullen net zo blij zijn als ik (NOT) nu AR de standaard garantietermijn van 2 naar 5 jaar heeft gebracht....... wij mogen daarvoor betalen: ik mag € 3.918,- neerleggen om 3 jaar extra garantie te krijgen........ goed geregeld Alfa Romeo !!

 >:D >:D
*

Alfatino
22

  • Type Alfa: Alfa Guilia 2.2 Jtdm AN
  • *
    - Startende Alfist
Re: Garantie uitbreiding Stelvio
« Reactie #3 Gepost op: 9 februari 2019, 13:16:19 »
Volledig mee eens, de eerste rijders van een guilia, die in principe reclame maakte voor de guilia, werden geconfronteerd met kinderziektes en malleur.  Nu is het concept uitgerijpt en krijgen de nieuwe rijders als dank 5 jaar garantie, terwijl wij links of rechts om de beurs mogen trekken, of voor garantie, dan wel voor reparaties, want mijn garantie verliep op 31 januari j.l. Dank je wel Alfa voor 33 jaar trouw aan het merk te zijn geweest, maar dit is wellicht mijn laatste alfa met dank aan dit soort acties. Trouwens, after sales was toch al niet jullie sterkste punt.
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Garantie uitbreiding Stelvio
« Reactie #4 Gepost op: 9 februari 2019, 13:25:55 »
Citaat van: Alfatino op  9 februari 2019, 13:16:19
Citaat van: Alfatino op  9 februari 2019, 13:16:19
Volledig mee eens, de eerste rijders van een guilia, die in principe reclame maakte voor de guilia, werden geconfronteerd met kinderziektes en malleur.  Nu is het concept uitgerijpt en krijgen de nieuwe rijders als dank 5 jaar garantie, terwijl wij links of rechts om de beurs mogen trekken, of voor garantie, dan wel voor reparaties, want mijn garantie verliep op 31 januari j.l. Dank je wel Alfa voor 33 jaar trouw aan het merk te zijn geweest, maar dit is wellicht mijn laatste alfa met dank aan dit soort acties. Trouwens, after sales was toch al niet jullie sterkste punt.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
Re: Garantie uitbreiding Stelvio
« Reactie #5 Gepost op: 9 februari 2019, 18:24:59 »
Citaat van: Alfa 147 Ti op  9 februari 2019, 13:25:55
Citaat van: Alfa 147 Ti op  9 februari 2019, 13:25:55
Citaat van: Alfatino op  9 februari 2019, 13:16:19
Citaat van: Alfatino op  9 februari 2019, 13:16:19
Volledig mee eens, de eerste rijders van een guilia, die in principe reclame maakte voor de guilia, werden geconfronteerd met kinderziektes en malleur.  Nu is het concept uitgerijpt en krijgen de nieuwe rijders als dank 5 jaar garantie, terwijl wij links of rechts om de beurs mogen trekken, of voor garantie, dan wel voor reparaties, want mijn garantie verliep op 31 januari j.l. Dank je wel Alfa voor 33 jaar trouw aan het merk te zijn geweest, maar dit is wellicht mijn laatste alfa met dank aan dit soort acties. Trouwens, after sales was toch al niet jullie sterkste punt.
*

Klavertje7
133

  • Type Alfa: busje komt zo
  • ***
    - Alfist
  • Sinds 1985 besmet met het virus!
    • https://myalbum.com/album/u4xIAV3yVeIS
Re: Garantie uitbreiding Stelvio
« Reactie #6 Gepost op: 9 februari 2019, 19:16:12 »
Ok.. maar je kunt het wellicht ook van een andere kant bekijken, denk ik.
Ze geven niet voor niks 5 jaar garantie.. hebben ze zeker wel vertrouwen in het ontwerp... :)
Wanneer ze dat niet zouden hebben dan zullen de Giulia's en Stelvio's de komende 5 jaar massaal naar
de garage komen en ik denk dat dit ivm. schaarste aan goede monteurs geen verstandige keuze zal zijn van Alfa.
mvg. Marcel
Alfa busje----> Vorige Alfa's:
Alfa Giulia veloce, GT 2.0 JTS Imola 2007, 166 3.0V6 Super 2002, 155 2,5 V6 1992, 33 1700 QV 1987 , Sprint 1700 QV 1989.
*

DanaBanana
758

  • *****
    - Super Alfist
Re: Garantie uitbreiding Stelvio
« Reactie #7 Gepost op: 9 februari 2019, 19:31:32 »
Citaat van: Donald op  9 februari 2019, 18:24:59
Citaat van: Donald op  9 februari 2019, 18:24:59
Citaat van: Alfa 147 Ti op  9 februari 2019, 13:25:55
Citaat van: Alfa 147 Ti op  9 februari 2019, 13:25:55
Citaat van: Alfatino op  9 februari 2019, 13:16:19
Citaat van: Alfatino op  9 februari 2019, 13:16:19
Volledig mee eens, de eerste rijders van een guilia, die in principe reclame maakte voor de guilia, werden geconfronteerd met kinderziektes en malleur.  Nu is het concept uitgerijpt en krijgen de nieuwe rijders als dank 5 jaar garantie, terwijl wij links of rechts om de beurs mogen trekken, of voor garantie, dan wel voor reparaties, want mijn garantie verliep op 31 januari j.l. Dank je wel Alfa voor 33 jaar trouw aan het merk te zijn geweest, maar dit is wellicht mijn laatste alfa met dank aan dit soort acties. Trouwens, after sales was toch al niet jullie sterkste punt.
Re: Garantie uitbreiding Stelvio
« Reactie #8 Gepost op: 9 februari 2019, 19:48:16 »
@DanaBanana .... jij kan zo bij een Alfa Romeo dealer aan de slag zo te horen.... wellicht werk je er zelfs al ... ;-))). Over dat ze naar 5 jaar gegaan zijn hoor je toch niemand klagen?  Dat is het punt niet. Overigens is dit niet de eerste nieuwe auto die ik ooit gekocht heb maar ik ben met een nieuwe auto nog nooit zo vaak terug gemoeten binnen een halfjaar dan met deze.... dat doet het ergste vermoeden voor als die 2 Jaar garantie achter de rug zijn. Ik heb geen enkele ervaring met de 'coulance' van Alfa. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?  Ik hoor het graag. Als ze daar zo soepel mee zijn dan zouden ze toch net zo goed de garantietermijn voor de eerste eigenaars ook naar 5 jaar kunnen tillen? Over coulance gesproken... ;-))
*

Sjonnie GTI
30

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Garantie uitbreiding Stelvio
« Reactie #9 Gepost op: 10 februari 2019, 10:03:44 »
Tja, ik heb ook even gekeken hoeveel die extra garantie me wel niet zou kosten, en ik denk "laat maar". Dat er slechts 2 jaar garantie op mijn auto zit is jammer, al kan ik nog meer dan een jaar vooruit. Aan de andere kant zou de Giulia die ik nu heb me 5000 euro meer kosten dan vorig jaar als ik het goed heb berekend. Ik hoop maar dat het mensen over de streep kan trekken een nieuwe Alfa Romeo te bestellen, want ik zie ze weinig. Ik krijg bijna dagelijks complimenten over de auto, dus veel mensen vinden hem mooi, maar kopen, dat is een ander verhaal.

In ieder geval heb ik een lijstje gemaakt met wat missers en zaken die ik vervangen wil hebben onder garantie, al zijn dat geen van allen dingen waar ik tussentijds voor terug wilde gaan.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Garantie uitbreiding Stelvio
« Reactie #10 Gepost op: 10 februari 2019, 11:16:16 »
Tja, ik heb ook even gekeken hoeveel die extra garantie me wel niet zou kosten, en ik denk "laat maar". Dat er slechts 2 jaar garantie op mijn auto zit is jammer, al kan ik nog meer dan een jaar vooruit. Aan de andere kant zou de Giulia die ik nu heb me 5000 euro meer kosten dan vorig jaar als ik het goed heb berekend. Ik hoop maar dat het mensen over de streep kan trekken een nieuwe Alfa Romeo te bestellen, want ik zie ze weinig. Ik krijg bijna dagelijks complimenten over de auto, dus veel mensen vinden hem mooi, maar kopen, dat is een ander verhaal.

In ieder geval heb ik een lijstje gemaakt met wat missers en zaken die ik vervangen wil hebben onder garantie, al zijn dat geen van allen dingen waar ik tussentijds voor terug wilde gaan.

Ik denk iets minder als 4000,- nog steeds veel geld. Stelvio is nog flink stukje duurder, laatste 2 extra jaren tellen vooral flink aan. Hangt er natuurlijk ook van af of je de auto lang wilt houden ......
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Garantie uitbreiding Stelvio
« Reactie #11 Gepost op: 8 april 2020, 11:40:49 »
Even een wat ouder topic oprakelen.
Ik heb nog een paar dagen om garantie bij te kopen.

Behalve af en toe wat onregelmatig lopen bij een koude start, waar ze niets op kunnen vinden, heb ik geen op of aanmerkingen.
In de garage bevolen ze om nu vanaf de 40k bij de beurt een motorflush te doen, omdat ze bij motoren richting de 80k af en toe problemen met koolafzetting zien.

Mijn overweging is 1 of 2 jaar langer garantie, daarna heb ik het extra bedrag er niet meer voor over.
Zijn er nu mensen met de 2.0T die al naar de 60k / 80k zitten die iets tegen zijn gekomen wat toch wel fijn had geweest als het onder garantie was gevallen?
Als ik het niet verleng moet ik apart de service pas nemen, die valt wel mee met 52,50 p/jaar.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

Angel66
49

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Garantie uitbreiding Stelvio
« Reactie #12 Gepost op: 11 mei 2020, 13:46:36 »
Hallo

Ik heb ook een vraag over de extra garantie. Ik sta op punt om een Giuletta aan te schaffen. Maar er zit nog iets fabrieksgarantie op. Ong anderhalf maand. Er word een jaat bovag bijgegeven. Maar is de extragarantie een betere optie? 
Re: Garantie uitbreiding Stelvio
« Reactie #13 Gepost op: 11 mei 2020, 16:57:38 »
@Angel66   Er moet een reden zijn waarom ze de klanten binnen de garantieperiode van 2 jaar (nieuwe aanschaf in 2017/2018) niet hebben gelijkgetrokken aan de klanten die vanaf 2019 de auto nieuw hebben aangeschaft en ze ook 5 jaar ipv 2 jaar garantie te geven. Vragen hieromtrent aan AR NL leiden tot een soort van 'jammer-dan' antwoord ..... Er bestaat BOVAG garantie voor een periode van 2 jaar. Als ik jou was zou ik vragen wat het extra kost om 2 jaar BOVAG garantie te krijgen i.p.v. 1 jaar en dat te vergelijken met de garantieverlenging door Alfa Romeo van € 900,- voor een periode van 2 jaar voor een Giulietta.
*

Angel66
49

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Garantie uitbreiding Stelvio
« Reactie #14 Gepost op: 11 mei 2020, 17:08:23 »
De auto komt standaard met een jaar bovag. Maar omdat er nog een restje fabriekgarantie op zat ik zelf aan die extra garantie te denken. Ik zal een vragen wat een extra jaar bovag kost, en of dat mogelijk is.