!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

AlfettaGt
45

  • Type Alfa: Giulia 2.0AT8
  • *
    - Startende Alfist
Gemodificeerde paravan / lekkage in interieur
« Gepost op: 9 augustus 2021, 21:23:31 »
Ik heb begrepen dat het bij een aantal Giulia's is voorgekomen dat via de paravan regenwater in het interieur kan komen.
De persoon waarvan ik de Veloce einddemper met dubbele pijpen heb gekocht was dit gebeurd en daar wordt je niet vrolijk van.
Het water loopt dan over de body computer. Dat ding vervangen zou iets van 1000 Euro kosten, nog afgezien van de ellende
dat je diverse elektrische spook problemen krijgt. 

Bij de Stelvio zou dit een terugroepactie geweest zijn, maar bij de Giulia heb je gewoon pech gehad.
Wie weet wat het verschil tussen de oude en de nieuwe paravan is en hoe ik kan herkennen welke versie in mijn Giulia zit?
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Gemodificeerde paravan / lekkage in interieur
« Reactie #1 Gepost op: 9 augustus 2021, 21:30:31 »
weet niet welke giulia jij hebt, maar het ging met name om giulia QV's , met links stuur. En daarbij was het probleem water op een van de ECUs.

Probleem met water op bodycomputer is weer ander probleem, is met name een probleem waarbij er water naar binnen kan lopen als je bijv door de wasstraat gaat, en de climate control op buitenlucht staat (dus niet recirculatie)

eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

AlfettaGt
45

  • Type Alfa: Giulia 2.0AT8
  • *
    - Startende Alfist
Re: Gemodificeerde paravan / lekkage in interieur
« Reactie #2 Gepost op: 9 augustus 2021, 21:42:30 »
Ik heb een 2.0TB benzine, geproduceerd in juli 2017.

Degene die ik gesproken heb en welke dit was gebeurd had een vroege 2.0TB Veloce.
Zijn auto was toen net een maand uit garantie.
Of hij in de wasstraat was geweest is me niet bekend. Volgens hem was er later een gewijzigde paravan gekomen om dit probleem te voorkomen.
Ik meen dat hij het over een scheurtje o.i.d. had in de paravan. Dus misschien dat het water dan niet (geheel) via de gewone afvoer verdwijnt.

Dat van de wasstraat en de climate control niet in recirculatie was ik ook al ergens tegengekomen.
Lijkt me evengoed ook een ontwerpfout.
Maar Alfa maakt pas 111 jaar auto's dus kan best dat men zoiets fundamenteels over het hoofd ziet.
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Gemodificeerde paravan / lekkage in interieur
« Reactie #3 Gepost op: 9 augustus 2021, 22:00:25 »
Citaat van: AlfettaGt op  9 augustus 2021, 21:42:30
Citaat van: AlfettaGt op  9 augustus 2021, 21:42:30
......
Degene die ik gesproken heb en welke dit was gebeurd had een vroege 2.0TB Veloce.
Zijn auto was toen net een maand uit garantie.
Of hij in de wasstraat was geweest is me niet bekend. Volgens hem was er later een gewijzigde paravan gekomen om dit probleem te voorkomen.
Ik meen dat hij het over een scheurtje o.i.d. had in de paravan. Dus misschien dat het water dan niet (geheel) via de gewone afvoer verdwijnt.

Dat van de wasstraat en de climate control niet in recirculatie was ik ook al ergens tegengekomen.
Lijkt me evengoed ook een ontwerpfout.
Maar Alfa maakt pas 111 jaar auto's dus kan best dat men zoiets fundamenteels over het hoofd ziet.

Heb zelf ook 1 van de eerste Giulia Veloce 4wd modellen uit 2017. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad, wel verlengde garantie aangeschaft.
Denk dat betreffend persoon wellicht wat verhalen door elkaar haalde vwb paravan, echt nog nooit wat over gelezen/gehoord.

Overigens, haal zelf mijn auto zowiezo niet door de wasstraat :)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Gemodificeerde paravan / lekkage in interieur
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2021, 22:48:46 »
Met mn 2018 model geen probleem gehad wat dit betreft so far, maar als ik de deksel openmaakte rechtsonder en keek bij de zekeringkast daar, zag ik op de massa aansluiting  op de carrosserie roest. Roest komt door vocht.  Destijds aangegeven bij de dealer met de wetenschap van de Stelvio mod. Die hebben ze ook uitgevoerd op mn Giulia. Nu hangt er dus een slabbetje over die zekeringkast. Echt een symptoom oploosing ipv probleem oplossing mijns inziens, maar ik begrijp het wel. Een lek aan schutbord is een financieel drama om, zeker aan de juiste zijde = buitenkant, goed af te dichten.
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

AlfettaGt
45

  • Type Alfa: Giulia 2.0AT8
  • *
    - Startende Alfist
Re: Gemodificeerde paravan / lekkage in interieur
« Reactie #5 Gepost op: 20 augustus 2021, 23:19:16 »
Aha, die modificatie heb ik inderdaad ergens een foto van gezien.
Zal me daar nog eens in verdiepen, want als het fout gaat wordt het potentieel een zeer dure geschiedenis.

Ook ergens gezien dat een dealer een fijner roostertje had gemaakt om te voorkomen dat bladeren e.d. de afvoer van de paravan verstoppen. Dan loopt het water natuurlijk ook naar binnen.
Aangezien hier een boom staat waar kleine vervelende blaadjes af komen die overal aan blijven kleven, zeker met wat vochtig weer, heb ik zelf van fijn horgaas een rooster gemaakt wat erop ligt. Eerst op een papier de vorm afgetekend. Vervolgens van draad dezelfde vorm gebogen. Hor erover en klaar.
Heeft al diverse blaadjes opgevangen, dus het werkt