!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Marcel1979
986

• Type Alfa: Giulia Veloce
    Amico del club - Super Alfist
Re: Giulia 2.0T 2019 : Koude start niet van harte
« Reactie #15 Gepost op: 31 december 2025, 00:50:13 »
zie je dat filter zo zitten? en waar zit deze bij de giulia heb wel wat tekenigen gezien van tynder, Wil het de volgende beurt controleren.

Zoals Bram al aangaf, deze is bij de Giulia/Stelvio niet te zien of makkelijk toegankelijk. Het kleppendeksel moet hiervoor los.
Nu: 2018 Giulia Veloce Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Ron
359

• Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
    - Senior Alfist
« Reactie #16 Gepost op: 31 december 2025, 10:31:16 »
Mijn Giulia hangt altijd aan de druppelaar en staat binnen. Bij koude start, na week of 4 stilstand altijd wat uitlaatplofjes bij verhoogd toerental. Ik zet de auto in de garage op contact, wacht even en dan starten. Rol op stationair de garage uit, dan in de P stand en in de garage druppelaar opruimen, garagedeur dicht en dan begint ie al mooi(er) te lopen. Stapvoets de straat uit en daarna geen klapje verkeerd meer. Hoort een beetje bij een 2.0T motor en een Alfa. Ben je van het instappen, meteen starten en wegrijden tijdens gordel omdoen en meteen gas erop is het misschien niet handig om een 2.0T te gaan rijden. En volgens mij zit het filter van de 2.0T multiair niet onder  het kleppendeksel, dat hebben ze veel slimmer gedaan………… https://www.giuliaforums.com/attachments/cylinder_head_rr-pdf.114520/

Gr Ron
*

alanz
7

• Type Alfa: giulia
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #17 Gepost op: 31 december 2025, 13:59:40 »
oei,daat kom je dus niet bij,gezien het filter in het onderblok zit,zou het dan verstandig zijn om bij de volgende beurt te flushen? Heb vorige week motoroie en filter vervangen. Heb er nu al spijt van dat ik niet eerder op dit forum kwam.Maarja ik rij er even mee en dan maar flushen en nieuwe olie  en filter.
*

Brams77
262

• Type Alfa: Giulia Veloce ‘17
    - Senior Alfist
« Reactie #18 Gepost op: 5 januari 2026, 10:40:02 »
En volgens mij zit het filter van de 2.0T multiair niet onder  het kleppendeksel, dat hebben ze veel slimmer gedaan…………

Goeie Ron!

Ik heb het niet goed onthouden inderdaad, niet alleen het kleppendeksel, ook de kop moet er af om bij het filter te komen.
Dus ga er vanuit dat het nooit vervangen hoeft te worden of dat zal de gedachte zijn lijkt me toch…?
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17 Bianco Alfa
*

Ron
359

• Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
    - Senior Alfist
« Reactie #19 Gepost op: 5 januari 2026, 12:12:13 »
Dat zijn twee verschillende dingen, dat ze het filter daar hebben geplaatst zal inderdaad zijn met de gedachte dat het nooit vervangen hoeft te worden………. Of dat ook zo is ? Ik ben als oude knakker nog van de old school gedachte, een filter is er om iets op te vangen, anders is het geen filter en houdt dus vast wat ie eruit filtert……. je zou zeggen die zit een keertje vol.

Gr Ron
*

Brams77
262

• Type Alfa: Giulia Veloce ‘17
    - Senior Alfist
« Reactie #20 Gepost op: 5 januari 2026, 14:38:04 »
Eens, nouja in elk geval genoeg reden om je oliebeurten op tijd te doen😅
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17 Bianco Alfa