!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

rinus
9

• Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Giulia na tankbeurt geen spanning meer
« Gepost op: 6 oktober 2024, 13:24:24 »
Ciao Alfisti, vreemde gewaarwording, na tanken ingestapt en geen enkele beweging meer in Giulia, herkende de sleutel niet was opmerking op display. Vak onder middenconsole “uitgegraven” en sleutel op sleutelafbeelding gelegd zoals eens ergens gelezen (..)  En ja hoor weer contact, starten en thuis batterij vervangen waarna weer Bellisimo.
Toch sta je vreemd te kijken wanneer dit plotseling voorkomt zonder waarschuwing batterij low of zoiets,..
*

DanaBanana
945

- Super Alfist
Re: Giulia na tankbeurt geen spanning meer
« Reactie #1 Gepost op: 6 oktober 2024, 14:24:05 »
Ik was recent ook (weer) aan de beurt. Precies hetzelfde als jij, echter niet na het tanken maar gewoon thuis voor de deur.
*

rinus
9

• Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 6 oktober 2024, 20:44:30 »
Alweer?, hoe lang gaat batterij mee anders maar reserve in de Guul
*

DanaBanana
945

- Super Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 6 oktober 2024, 21:03:43 »
Citaat van: rinus op  6 oktober 2024, 20:44:30
Citaat van: rinus op  6 oktober 2024, 20:44:30
Alweer?, hoe lang gaat batterij mee anders maar reserve in de Guul
Dat varieert een beetje. Ik heb mijn Stelvio nu een kleine 7,5 jaar en ben vorige maand aan het 4e batterijtje begonnen. Het verschilt overigens heel sterk per batterijtje. Bij eerste keer wisselen Duracells gekocht in de bouwmarkt en die gingen aanzienlijk langer mee dan de originele. Daarna een keer voorraadje merkloze gekocht in de supermarkt. Die kostten geen drol, maar moest ik al vrij snel opnieuw vervangen.

De batterij van de reservesleutel gaat overigens even snel leeg als die van de sleutel die dagelijks gebruikt wordt. Dus beter allebei tegelijk vervangen.

*

jwq
2.679

• Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
    Amico del club - Super Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 7 oktober 2024, 09:51:12 »
Ik vervang de batterijen in de afstandbediening gewoon uit voorzorg eens per jaar .......  ;D
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Quadrifoglio Verde
158

• Type Alfa: 75 en Giulia
    - Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 9 oktober 2024, 22:55:54 »
Of gewoon even een verpakking in je dashboardkastje leggen, want die dingen werken vaak niet meer op de meest vervelende momenten en die batterijtjes kosten toch maar een habbekrats.
2019 Giulia 2.0T
1987 Alfa 75 3.0 V6