Club Alfa Romeo

Alfa Romeo Types => De Giulia / Stelvio Club => Technisch => Topic gestart door: sikmans op 8 augustus 2024, 11:21:36

Titel: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: sikmans op 8 augustus 2024, 11:21:36

Ik wilde even met jullie delen dat wat ik nog op mijn wensenlijstje had staan, nu heb laten uitvoeren.
Bij GS Powerflush in Uden heb ik de ZF bak laten spoelen. Hieronder een paar foto's van hoe de olie er uit zag (vervuild, maar nog mooi op tijd) en na het reinigen en spoelen.
De auto heeft een km-stand van 144k (gekocht met 133k), dus ik heb het preventief laten doen en ben er heel tevreden over!
Ik had geen schakelproblemen, alleen een klein hikje bij koude motor van 1 naar 2. Het hikje is nu wel helemaal verdwenen. Op naar een volgende ton rijden!

Groet Martijn

(https://i.ibb.co/tQwLYBV/1.jpg) (https://ibb.co/k5VmqKN)
(https://i.ibb.co/rssSHhj/2.jpg) (https://ibb.co/TLLStGf)
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: Ron op 8 augustus 2024, 11:44:43
Ziet er netjes uit, wellicht ook een keertje doen als is de 100.000km aantik. Wordt er ook een filter vervangen ? Of zit er geen filter in ?

Gr Ron
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: sikmans op 8 augustus 2024, 11:51:45
Hoi Ron,

Er zit wel een filter in, dat is één geheel met de oliepan. Gerrie adviseerde mij om het filter bij deze km-stand nog niet te vervangen. Het filter is redelijk grof, 30micron meen ik. Met het reinigen en spoelen is dus het filter ook weer schoon geworden. Eventueel wel vervangen bij 200k of meer.
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: Ron op 8 augustus 2024, 12:20:05
Duidelijk, dank 👍

Gr Ron
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: Marcel1979 op 8 augustus 2024, 13:38:54
Welke olie wordt er gebruikt tijdens het spoelen en vullen?
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: Romeer op 8 augustus 2024, 14:26:01
Citaat van: sikmans op  8 augustus 2024, 11:21:36
Citaat van: sikmans op  8 augustus 2024, 11:21:36

Ik wilde even met jullie delen dat wat ik nog op mijn wensenlijstje had staan, nu heb laten uitvoeren.
Bij GS Powerflush in Uden heb ik de ZF bak laten spoelen. Hieronder een paar foto's van hoe de olie er uit zag (vervuild, maar nog mooi op tijd) en na het reinigen en spoelen.
De auto heeft een km-stand van 144k (gekocht met 133k), dus ik heb het preventief laten doen en ben er heel tevreden over!
Ik had geen schakelproblemen, alleen een klein hikje bij koude motor van 1 naar 2. Het hikje is nu wel helemaal verdwenen. Op naar een volgende ton rijden!

Groet Martijn


Mag ik vragen wat de kosten van het flushen waren?
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: sikmans op 8 augustus 2024, 15:10:49
De kosten waren 395,00 , dus exclusief filter.
De olie die gebruikt is, is de originele spec ZF olie.
Edit: Kroon SP Matic 2034 heb doorgekregen.
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: Romeer op 8 augustus 2024, 17:05:32
Top, dankjewel 👍🏻
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: Fries74 op 8 augustus 2024, 19:27:02
Volgende week word onze Giulia ook preventief geflushed. Dit bij een km stand van 104000 ook laat ik het filter vervangen. Dit alles samen met een grote beurt. Dan is de Giulia weer lekker fris
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: sikmans op 8 augustus 2024, 20:16:55
Kijk, dat is mooi!
Waar laat je het doen?
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: Fries74 op 8 augustus 2024, 20:36:14
Bij auto Wijma Leeuwarden, specialist in Italiaanse auto's
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: Busso op 8 augustus 2024, 21:55:04
Citaat van: sikmans op  8 augustus 2024, 15:10:49
Citaat van: sikmans op  8 augustus 2024, 15:10:49
De kosten waren 395,00 , dus exclusief filter.
De olie die gebruikt is, is de originele spec ZF olie.

Nette prijs. Ik was meer kwijt maar bij mij hebben ze de pan met filter erin vervangen. Zij adviseerde mij het wel te doen (km stand 152.000) omdat er ook een magneet in de pan zit om metaaldeeltjes vast te houden.
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: Quadrifoglio Verde op 10 augustus 2024, 22:53:54
Citaat van: Fries74 op  8 augustus 2024, 20:36:14
Citaat van: Fries74 op  8 augustus 2024, 20:36:14
Bij auto Wijma Leeuwarden, specialist in Italiaanse auto's

Is dat een goed adres om dat te laten doen? Ik dacht dat je dan echt bij een specialist voor automaten moest zijn voor dit soort dingen. Ik wil het zo rond de 100000km ook laten doen en woon in het noorden van het land.
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: sikmans op 11 augustus 2024, 08:34:12
Hoi,
GS Powerflush,  de eigenaar Gerrie Slot, is de uitvinder en eigenaar van al deze spoelmachines. Grote kans dus dat Wijma eenzelfde apparaat heeft staan!
Ik heb het apparaat gezien en is wel echt 'hufter' proof. Met weinig technische kennis kan iedereen dit doen, mits er natuurlijk de juiste olie wordt gebruikt en geen frituurvet o.i.d. (https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f605.png)
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: Fries74 op 11 augustus 2024, 09:45:28
Citaat van: Fries74 op  8 augustus 2024, 20:36:14
Citaat van: Fries74 op  8 augustus 2024, 20:36:14
Bij auto Wijma Leeuwarden, specialist in Italiaanse auto's

Is dat een goed adres om dat te laten doen? Ik dacht dat je dan echt bij een specialist voor automaten moest zijn voor dit soort dingen. Ik wil het zo rond de 100000km ook laten doen en woon in het noorden van het land.

Zij gebruiken de originele ZF olie en spoelen ook niet met chemische middelen alleen olie. Ik ga hier voor het eerst heen dit is de eerste beurt die ik ga uitvoeren. Wijma staat bekend als Italiaanse auto specialist van het noorden vandaar dat ik hem daar heen ga brengen.
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: Stephan_f36 op 11 augustus 2024, 10:19:35
Ah Gerrie is nog steeds werkzaam? Ik was vorig jaar ofzo bij hem en toen had hij het erover te willen stoppen.. zonde!

Ook ik ben daar geweest en allemaal prima! Top gozer ook 😎
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: Fries74 op 13 augustus 2024, 18:09:50
Bij mij is het filter en de olie ververst, volgens mij geen flush aangezien er 2,5 ltr zf olie is gebruikt. Bij een flush gebruik je volgens mij wel 5 a 6 liter.

Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: sikmans op 13 augustus 2024, 19:09:51
Er zit 8 liter olie in, dus bij jou is alleen de olie ververst die in de carterpan zat. Beter iets dan niets, maar de oude olie is nog wel in de meerderheid helaas.
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: Robert69 op 14 augustus 2024, 08:11:52
Bij mij is het filter en de olie ververst, volgens mij geen flush aangezien er 2,5 ltr zf olie is gebruikt. Bij een flush gebruik je volgens mij wel 5 a 6 liter.

Wat had je met ze afgesproken? Een flush is toch echt iets anders dan olie en filter vervangen?

Aardige lui bij Wijma. APK en standaard beurtjes zal vast lukken maar echt specialistisch werk heb ik wel mijn twijfels over.
Tuning doen ze trouwens ook, middels een standaard chip. Ook niet iets dat ik in mijn auto zou willen hebben.
Titel: Re: GS Powerflush automaatbak
Bericht door: Fries74 op 14 augustus 2024, 09:25:43
Ole wissel zie ik in het mail verkeer, dus dan klopt het wel.