!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Alfa 147 Ti
1.575

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Inbouw Paddle Shifters: Inleren/programmeren in Systeem
« Reactie #15 Gepost op: 22 januari 2022, 17:08:52 »
Mooi heren dat jullie dit hier delen , mooie foto ook met beide Giulia ‘s er op.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

koepeetje
96

  • Type Alfa: Giulia 2.0T, 156 GTA
  • **
    - Junior Alfist
Re: Inbouw Paddle Shifters: Inleren/programmeren in Systeem
« Reactie #16 Gepost op: 23 januari 2022, 13:43:56 »
Het was erg leuk om dit samen met een mede-alfaliefhebber te doen, mooie ruimte in en voor de garage en lekker in de buurt voor mij  :)
De werking van zowel de flippers als de ACC is compleet probleemloos, beide zijn een aanwinst op deze fijne Giulia. Na de garantietermijn op naar Nunspeet voor nog wat meer pit.

Ik heb (nu ik het nog een beetje weet) snel even alle stappen in een Word-documentje gezet, eens kijken of ik dat in een bruikbare vorm kan gieten.

Nu: Giulia 2.0T Super Business, 156 GTA, Maserati Ghibli 2.0V6 1994, BMW i3 120Ah.
Gehad: Giulietta QV, 159 sw 1.9JTS en nog veel meer
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Inbouw Paddle Shifters: Inleren/programmeren in Systeem
« Reactie #17 Gepost op: 23 januari 2022, 13:59:17 »
De youtube filmpjes zijn duidelijk genoeg toch? Ik zie dingen liever dan iets lezen haha.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

bekkie
2.743

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Inbouw Paddle Shifters: Inleren/programmeren in Systeem
« Reactie #18 Gepost op: 23 januari 2022, 15:03:08 »
Mooi heren dat jullie dit hier delen , mooie foto ook met beide Giulia ‘s er op.

Ik dacht het, jij zegt het.
Top dat jullie ook de kennis en kunde hebben om dit zelf te doen.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Inbouw Paddle Shifters: Inleren/programmeren in Systeem
« Reactie #19 Gepost op: 27 januari 2022, 16:14:21 »
De youtube filmpjes zijn duidelijk genoeg toch? Ik zie dingen liever dan iets lezen haha.
Noem me ouderwets, maar ik heb ook een stappenplannetje in Word gemaakt en dat lag gedurende het werk binnen handbereik. Het is uiteindelijk best makkelijk, maar soms even snel teruglezen was toch wel nodig.
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Inbouw Paddle Shifters: Inleren/programmeren in Systeem
« Reactie #20 Gepost op: 27 januari 2022, 16:16:18 »
De youtube filmpjes zijn duidelijk genoeg toch? Ik zie dingen liever dan iets lezen haha.
Noem me ouderwets, maar ik heb ook een stappenplannetje in Word gemaakt en dat lag gedurende het werk binnen handbereik. Het is uiteindelijk best makkelijk, maar soms even snel teruglezen was toch wel nodig.

haha kan hoor, maar even terugspoelen op het Youtube filmpje en het iemand daadwerkelijk zien doen vond ik toch veel handiger dan dat ik het op een papiertje zou schrijven! Maar ieder zijn manier uiteraard!
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Busso
874

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Inbouw Paddle Shifters: Inleren/programmeren in Systeem
« Reactie #21 Gepost op: 27 januari 2022, 16:18:44 »
Koepeetje en ik hebben een beschrijving gemaakt in Word. Hij zal hem beschikbaar stellen als hij klaar is. In de beschrijving maken we dankbaar gebruik van de filmpjes met link naar de filmpjes. Zonder filmpjes was het bij ons ook niet zo makkelijk gegaan.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

koepeetje
96

  • Type Alfa: Giulia 2.0T, 156 GTA
  • **
    - Junior Alfist
Re: Inbouw Paddle Shifters: Inleren/programmeren in Systeem
« Reactie #22 Gepost op: 28 januari 2022, 23:36:57 »
Bijgevoegd een PDF met onze (Busso en Koepeetje) ervaringen bij het installeren van de schakelflippers en de adaptieve cruise control.
Let op, geen garanties, alles op eigen risico, etc....
Mocht je fouten en of verbeteringen in het document zien, laat het even weten.
Nu: Giulia 2.0T Super Business, 156 GTA, Maserati Ghibli 2.0V6 1994, BMW i3 120Ah.
Gehad: Giulietta QV, 159 sw 1.9JTS en nog veel meer
Re: Inbouw Paddle Shifters: Inleren/programmeren in Systeem
« Reactie #23 Gepost op: 29 januari 2022, 07:24:44 »
Mooi omschrijving! Zullen er vele wat aan hebben!
*

Deftig
20

  • Type Alfa: Guilia 2.0
  • *
    - Startende Alfist
Re: Inbouw Paddle Shifters: Inleren/programmeren in Systeem
« Reactie #24 Gepost op: 21 september 2022, 20:27:24 »
Mijn excuses als het reanimeren van dit topic niet echt toegestaan is, maar vond mijn vraag hier beter dan er speicaal een nieuwe voor te starten.

Ik ben geïnteresseerd om schakelflippers te (laten) plaatsen. De giulia is van midden 2018 en bezit dus naar alle waarschijnlijkheid de befaamde SGW... moest ik nu gewoon het stappenplan kunnen volgen dat men hier zo zorgvuldig hebben samengesteld, zou ik het durven zelf te ondernemen. Maar heb geen idee wat de SGW bridge van squadra met zich mee kan brengen. Bij hun uitleg schrijven ze dat dit opgemerkt kan worden bij de dealer of problemen kan geven voor hun om de wagen uit te lezen voor eventuele problemen...

Heeft er iemand ervaring mee die me eventueel (tegen betaling) kan helpen in het installeren van de flippers?  Dan kan ik het autootje eindelijk als 'af' beschouwen (na Kw3's, ragazzon uitlaat, stage 1 en binnenkort nog een lipspoilertje voor de lol. )
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Inbouw Paddle Shifters: Inleren/programmeren in Systeem
« Reactie #25 Gepost op: 22 september 2022, 14:12:13 »
Mijn excuses als het reanimeren van dit topic niet echt toegestaan is, maar vond mijn vraag hier beter dan er speicaal een nieuwe voor te starten.

Ik ben geïnteresseerd om schakelflippers te (laten) plaatsen. De giulia is van midden 2018 en bezit dus naar alle waarschijnlijkheid de befaamde SGW... moest ik nu gewoon het stappenplan kunnen volgen dat men hier zo zorgvuldig hebben samengesteld, zou ik het durven zelf te ondernemen. Maar heb geen idee wat de SGW bridge van squadra met zich mee kan brengen. Bij hun uitleg schrijven ze dat dit opgemerkt kan worden bij de dealer of problemen kan geven voor hun om de wagen uit te lezen voor eventuele problemen...

Heeft er iemand ervaring mee die me eventueel (tegen betaling) kan helpen in het installeren van de flippers?  Dan kan ik het autootje eindelijk als 'af' beschouwen (na Kw3's, ragazzon uitlaat, stage 1 en binnenkort nog een lipspoilertje voor de lol. )

Wanneer een auto met SGW bridge aan een officiële WiTECH verbonden wordt zal deze opmerking dat de SGW verwijderd is. Een dealer die hier van op de hoogte is zal dat opmerken. Dit is te voorkomen door de SGW bridge “uit te schrijven”. Men kan dit laten doen door een “uitlijning PROXI” uit te laten voeren. De WiTECH zal dan niet langer de afwezigheid van de SGW opmerken en geen melding daarover geven.

Geen problemen dus :)
Ik zou als ik jou was eerst kijken of je 100% zeker een SGW hebt. Daarna pas dit ding aanschaffen. Bel Squadra anders even dan leggen ze precies uit hoe het werkt en wat de consequenties zijn.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

dmakily
63

  • Type Alfa: giulia 2.0 T luxury360pk
  • **
    - Junior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Inbouw Paddle Shifters: Inleren/programmeren in Systeem
« Reactie #26 Gepost op: 22 september 2022, 17:43:26 »
Mocht de SGW opgemerkt worden door een dealer, dan hoeft dat toch geen probleem te zijn.....ikzelf heb m in onderhoud in Houten (Savali) en die hebben er totaal geen problemen mee. Mocht er nog garantie op zitten, dan wordt het waarschijnlijk een ander verhaal. Flippers zijn zeker van toegevoegde waarde.....LEUK
Alfa 156 GTA sportwagon, alfa 159 1.9 jtdm 16v squadra 185pk, Alfa 156 2.4 20v squadra 210pk,
Alfa 156 1.9 8v squadra 150 pk, Alfa 146 1.6, Deawoo Espero
*

Deftig
20

  • Type Alfa: Guilia 2.0
  • *
    - Startende Alfist
Re: Inbouw Paddle Shifters: Inleren/programmeren in Systeem
« Reactie #27 Gepost op: 22 september 2022, 19:36:49 »
Aangezien een foto maken onder het stuur vrij moeilijk is, maar een filmpje...
https://youtu.be/d8-g04IxvsA
Aan de foto's en uitleg op het web neem ik aan dat dit de fameuze sgw is.

Dus ik heb dan de Sgw bridge nodig waar ik de 2 kabeltjes opzet + de OBD scanner voor het aanpassen van de ecu voor zowel het feit dat er paddleshifters zijn, als voor het verbergen van de 'bridge'.

Ben ik zowat correct?
*

DanaBanana
773

  • *****
    - Super Alfist
Re: Inbouw Paddle Shifters: Inleren/programmeren in Systeem
« Reactie #28 Gepost op: 22 september 2022, 21:13:39 »
Wat een moeilijk gedoe. Laat die flippers gewoon effe inleren bij een dealer. Dan ben je waarschijnlijk sneller en goedkoper klaar dan wanneer je eerst zo'n SGW Bridge moet aanschaffen en installeren.

Verder zou ik überhaupt terughoudend zijn met het plaatsen van de SGW Bridge. In feite verwijder je daarmee de SGW. En daarmee zet je de toegang tot het CAN systeem open. Niet alleen voor tuners en technici zonder officieel WiTech apparaat, maar óók voor kwaadwillenden. Lees bijvoorbeeld het topic over diefstal van Giulia's en Stelvio's via de radaraansluiting om te beseffen wat toegang tot het CAN systeem buiten de SGW om voor gevolgen kan hebben.
*

Deftig
20

  • Type Alfa: Guilia 2.0
  • *
    - Startende Alfist
Re: Inbouw Paddle Shifters: Inleren/programmeren in Systeem
« Reactie #29 Gepost op: 26 september 2022, 11:00:22 »
Ik vrees dat er weinig dealers zijn die zulke aanpassingen willen/mogen maken van Alfa zelf. Dat is snijden in hun eigen winsten, daar zulke opties vaak samen gaan in een pakket van enkele duizenden euro's... Ik kan in de configurator de flippers zelfs niet apart toevoegen om te zien hoeveel ze apart zouden kosten.

Aangezien ik volgende week op onderhoud ga heb ik het even gevraagd of men dit doet. Hij ging het navragen, maar dacht van niet. (Misschien maken ze een uitzondering omdat ik 3maand op een koplamp heb moeten wachten O:-))