!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

martijnD
168

• Type Alfa: 156 159 Giulietta Stelvio
    - Alfist
Re: Inbouw Paddle Shifters: Inleren/programmeren in Systeem
« Reactie #45 Gepost op: 15 mei 2026, 15:58:12 »
Ik zag de volgende advertentie op eBay, deze lijkt iets anders als op een andere advertentie wat ik heb gezien..(kleur clockspring)?
Denk wel handig dat de rest er al aan vast zit toch ipv losse flippers.

https://ebay.us/m/XOg46n

Ik zag dat ik bij tuynder 156147761 moet hebben voor de knoppen.
156 TS
159 JTS
Giulietta 1.4MA H&S
Stelvio 2.0T Massimo
*

Veloce2910
121

• Type Alfa: Giulia Veloce en Q
    - Alfist
« Reactie #46 Gepost op: 15 mei 2026, 16:11:14 »
Nette prijs voor de flippers; ik heb destijds EUR 190 betaald (incl. verzenden), ook na wat zoeken. En hier zitten ook nog de RAW- en ruitenwisserhendels bij, altijd handig.

Voor de stuurknoppen moet je wel goed opletten, die van de Giulia zijn sowieso anders en mogelijk zit er ook nog verschil inbouwjaren (andere indelingen).
Alfa Giulia Quadrifoglio, Rosso Competizione (2020)
Alfa Giulia Veloce 2.2 JTD, Grigio Vesuvio, bruin leder, gele remklauwen (2017)
*

Timoscheevel
75

• Type Alfa: Stelvio Veloce 2.0T Q4
  • **
    - Junior Alfist
Inbouw Paddle Shifters: Inleren/programmeren in Systeem
« Reactie #47 Gepost op: 15 mei 2026, 16:16:58 »
De flipper ICM de knipperlicht poken is alleen handig als je je stuur eraf gaat halen, ik heb ze gemonteerd zonder het stuur te demonteren. Is even wat gepriegel, maar met wat technische handigheid prima te doen.
*

Veloce2910
121

- Alfist
« Reactie #48 Gepost op: 15 mei 2026, 16:27:05 »
De flipper ICM de knipperlicht poken is alleen handig als je je stuur eraf gaat halen, ik heb ze gemonteerd zonder het stuur te demonteren. Is even wat gepriegel, maar met wat technische handigheid prima te doen.

Dan heb je waarschijnlijk 2 schroefjes niet vast kunnen draaien en zitten de flippers met 2 schroefjes vast i.p.v. 4. Hoeft op zich geen probleem te zijn, maar het stuur demonteren is niet zoveel meer werk.

In de bijlage de handleiding die ik gebruikt heb, werkte perfect.
*

Timoscheevel
75

• Type Alfa: Stelvio Veloce 2.0T Q4
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #49 Gepost op: 15 mei 2026, 16:53:27 »
Die zijn inderdaat lastig, maar ik vezchik over een bovengemiddelde hoeveelheid gereedschap, fus dat is me wel gelukt. Maar inderdaat zijn ze erg lastig
*

Hylke
170

• Type Alfa: Ja
    - Alfist
« Reactie #50 Gepost op: 18 mei 2026, 08:18:20 »
Ik zou het stuur er gewoon af halen, dat werkt zoveel fijner en als je toch al de boel aan losschroeven bent?
*

Veloce2910
121

- Alfist
« Reactie #51 Gepost op: 18 mei 2026, 08:59:23 »
Als je de schakelaarunit op het stuur ook wil vervangen voor de ACC dan is het ook heel erg handig als het stuur eraf is, gewoon lekker klooien aan de keukentafel. Het is wel even een handigheidje om de airbag los te krijgen, maar dat wijst zich vanzelf.
*

mrbbs
6

• Type Alfa: Guilia 952
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #52 Gepost op: 20 mei 2026, 16:30:14 »
Ik wil ook graag de schakelpeddels monteren op mijn Guilia.
Is dit het juiste onderdeel en is dit een origineel Alfa onderdeel?

https://www.ebay.de/itm/116917195635?fits=Platform%3A952%7CModel%3AGiulia%7CMake%3AAlfa+Romeo&_skw=ALFA+ROMEO+GIULIA+952+steering+column+switch+10118117&itmmeta=01KRY9DV7S04X4EY2DFHMAFJBB&hash=item1b38ced373:g:dqkAAeSwYFlpNOOC&itmprp=enc%3AAQALAAAA8GfYFPkwiKCW4ZNSs2u11xDQXOIfGw9gs%2BV%2B0P4TMOFF5tIGWcaQeW0fF1R0j1jjhKlXmgYFTrqmWbuM44xfqLXfTJjLapI7vWKpmsX2MNC1MIkSPNE1slBfsmC8nWUsMMf58v9AR0S1bmgmNWlHZQPP1CIcfOltw4IZYSATU%2BAK4WJ9ZZU98GvfCzmJiE%2FD3HXjy%2FyXRjKObIuNWDJWNYhZEGQU02pc5hHxqlwxVHwr3FQ1H2vK9E2jpFXvScY2U49T2ZHApJWz6AkqQjsedPuZoYgWCkmA3rxUjIyM0w8Vi1Uf7%2Fze3szSey1pLaKdxA%3D%3D%7Ctkp%3ABk9SR4q0t8nHZw

Ik belde alvast naar een grote Belgische dealer en die vertelde mij dat de originele schakelpeddels niet afzonderlijk verkrijgbaar waren en ze deze ook niet zelf kunnen activeren.

Zijn er bedrijven in België die dit kunnen? Ik las dat de Prins dit doet in NL maar dat is 3u30 rijden voor mij. Ik woon in West-Vlaanderen.

Bedankt voor de feedback!
*

DanaBanana
1.306

- Super Alfist
« Reactie #53 Gepost op: 20 mei 2026, 16:50:48 »
Ik belde alvast naar een grote Belgische dealer en die vertelde mij dat de originele schakelpeddels niet afzonderlijk verkrijgbaar waren en ze deze ook niet zelf kunnen activeren.
Nooit meer heen gaan of bellen. Die zijn blijkbaar liever lui dan moe, of het gaat hen zo goed dat ze geen werkelijke interesse hebben om het voor je uit te zoeken of zo'n klusje te doen.

Ik zou zo geen adres in België weten, maar het is geen kwestie van kunnen maar van willen doen.
*

martijnD
168

- Alfist
« Reactie #54 Gepost op: 20 mei 2026, 17:23:03 »
Je moet even zoeken op paddle palette Giulia Stelvio op eBay..
Staan veel Italiaanse advertenties op gunstig geprijsd.
Ze zijn volgens mij universeel en na plaatsen met Multiecuscan aan te zetten als je de juiste software en kabels hebt.
156 TS
159 JTS
Giulietta 1.4MA H&S
Stelvio 2.0T Massimo
*

Hylke
170

- Alfist
« Reactie #55 Gepost op: 20 mei 2026, 19:03:26 »
Wellicht dat er ook een Giulia/Stelvio rijder in de buurt woont die zelf MES heeft en ervaring heeft met het activeren ervan?

Bij mij heeft Van Doorn en Top in Nijkerkerveen (iets dichterbij dan Nunspeet) de paddels geactiveerd.
*

mrbbs
6

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #56 Gepost op: 20 mei 2026, 19:28:50 »
Dit is de goedkoopste plek waar ik ze kan vinden:

https://www.atp-autoteile.de/de/product/4215979-meat-doria-lenkstockschalter

Helaas geen goedkopere zoekresultaten uit Italië.

Heb ik het overigens over het juiste artikel? Want in de beschrijving staat er niets ivm de schakelpeddels? Waar zijn die schakelpeddels afzonderlijk te verkrijgen?

Ik heb een vriend die deze wellicht wel kan vervangen, dan zitten ze er al op en hoeven enkel nog maar worden geactiveerd? Of is dat geen goed idee en ga ik een kerstboom voor mij zien met foutmeldingen?
*

martijnD
168

- Alfist
« Reactie #57 Gepost op: 20 mei 2026, 19:39:47 »
https://ebay.us/m/LVdb3R
https://ebay.us/m/Z30FJd
https://ebay.us/m/XOg46n

Hou er rekening mee dat je ook nog een nieuwe kap moet onder je stuur. 75 euro

De foutmeldingen zijn geloof ik alleen omdat je accu hebt losgekoppeld. Even stukje rijden en stuur helemaal naar links en rechts en meldingen zijn weg.
156 TS
159 JTS
Giulietta 1.4MA H&S
Stelvio 2.0T Massimo
*

mrbbs
6

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #58 Gepost op: 20 mei 2026, 20:05:10 »
Bedankt! Ik ging alweer het verkeerde besteld hebben.
Er staat op één van de advertenties dat je ook een ondercover nodig hebt? Heb je daar toevallig een partnummer van zodat ik wel degelijk het juiste bestel.
Ik ben helemaal niet thuis in het Alfa wereldje dus helemaal bedankt dat jullie mij helpen!
*

Hylke
170

- Alfist
« Reactie #59 Gepost op: 21 mei 2026, 07:59:25 »
Ik heb voor mijn Giulia bij Tuynder artikelnr 156110210 "Beschermplaat stuurkolom onder" besteld. EUR 70,77 ex BTW ex verzenden.

En vwb het monteren zonder inleren: na montage "moet" je je stuur helemaal naar links en helemaal naar rechts draaien. Dan gaan alle foutmeldingen weg. Of je de paddles nou wel of niet activeert, maakt voor de foutmeldingen niet uit. In theorie kun je ze zelfs alleen voor de sier monteren.

Tip: lees het document uit dit topic even goed door, de instructie is écht fool-proof opgesteld