!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #120 Gepost op: 2 november 2021, 09:25:08 »
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb nu:
002.009.043, dus dan zou ik rustig moeten kunnen updaten lijkt me.
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #121 Gepost op: 2 november 2021, 10:30:43 »
Citaat van: lers op  2 november 2021, 09:25:08
Citaat van: lers op  2 november 2021, 09:25:08
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb nu:
002.009.043, dus dan zou ik rustig moeten kunnen updaten lijkt me.

Dat klopt. Officieel kan je alleen via de dealer updaten, voor jouw systeem zou de laatste versie 002.010.043 zijn.
Onofficieel kan je het ook zelf doen, bedenk alleen wel dat er een (welliswaar zeer klein) risico is dat  er iets mis gaat ;)
zie:
https://www.alfaowner.com/threads/how-to-infotainment-updates.1185573/
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #122 Gepost op: 2 november 2021, 10:41:14 »
Ik had je topic daar inderdaad al gezien. Is het de moeite waard om te doen? Zou je het aanraden?
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #123 Gepost op: 2 november 2021, 11:04:15 »
Citaat van: lers op  2 november 2021, 10:41:14
Citaat van: lers op  2 november 2021, 10:41:14
Ik had je topic daar inderdaad al gezien. Is het de moeite waard om te doen? Zou je het aanraden?

Denk dat, indien je geen problemen hebt met bijv telefoon/bluetooth of spraaksturing, de verbeteringen ten opzichte van jouw huidige versie minimaal zijn ......
Ga zelf meestal wel voor de laatste versie
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #124 Gepost op: 2 november 2021, 11:13:36 »
Heb ik niet inderdaad. Maar vind het zelf vaak ook weer fijn om de laatste versie te hebben. Misschien dat ik het later doe.
Probleem met olielevelniveau etc. is al opgelost in mijn versie dacht ik te lezen?
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #125 Gepost op: 2 november 2021, 11:16:22 »
Citaat van: lers op  2 november 2021, 11:13:36
Citaat van: lers op  2 november 2021, 11:13:36
.....
Probleem met olielevelniveau etc. is al opgelost in mijn versie dacht ik te lezen?
Ja, dat is al in een van de eerste updates gebeurd :)
Evenals zaken als keuze meerdere routes naar bestemming, groter beeld achteruitrij camera enz.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #126 Gepost op: 2 november 2021, 11:21:54 »
Bedankt voor de info!
*

volhouder
63

  • Type Alfa: Giulia 2.9
  • **
    - Junior Alfist
  • Italiaanse auto's hebben iets .
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #127 Gepost op: 29 november 2021, 12:11:26 »
Ik haak even hier in ,
Ik heb een versterker bijgeplaatst en de min van de accu los gehad . Als ik de auto start krijg een kerstboom aan waarschuwingen te zien . Heeft iemand een idee hoe ik de boel kan resetten ? Bij een andere auto van mij gebeurd zoiets ook na het loshalen van de accu en die kan je dmv je afstandsbediening eenvoudig resetten .
eerdere Alfa's: 2 Giulietta 1.6  , Giulietta 2.0 (met kontje) Alfa 75 1.8  nu Giulia 2.9
*

__1337__
393

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #128 Gepost op: 29 november 2021, 12:56:53 »
Starten, stuur volledig naar links, stuur volledig naar rechts en daarna in de middenstand (calibreren). Contact uitzetten. Daarna starten, dan zijn alle foutmeldingen weg als het goed is.
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

volhouder
63

  • Type Alfa: Giulia 2.9
  • **
    - Junior Alfist
  • Italiaanse auto's hebben iets .
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #129 Gepost op: 29 november 2021, 13:24:09 »
Starten, stuur volledig naar links, stuur volledig naar rechts en daarna in de middenstand (calibreren). Contact uitzetten. Daarna starten, dan zijn alle foutmeldingen weg als het goed is.
Mooi , bedankt voor de tip .
eerdere Alfa's: 2 Giulietta 1.6  , Giulietta 2.0 (met kontje) Alfa 75 1.8  nu Giulia 2.9
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #130 Gepost op: 30 november 2021, 10:18:40 »
Ik haak even hier in ,
Ik heb een versterker bijgeplaatst en de min van de accu los gehad . Als ik de auto start krijg een kerstboom aan waarschuwingen te zien . Heeft iemand een idee hoe ik de boel kan resetten ? Bij een andere auto van mij gebeurd zoiets ook na het loshalen van de accu en die kan je dmv je afstandsbediening eenvoudig resetten .
Heb je een foutmelding na het plaatsen van de versterker? Meestal moet er een weerstand tussen, ik heb een LC2i ertussen met ingebouwde weerstand dus geen melding nu.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

volhouder
63

  • Type Alfa: Giulia 2.9
  • **
    - Junior Alfist
  • Italiaanse auto's hebben iets .
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #131 Gepost op: 30 november 2021, 15:29:58 »
Ik haak even hier in ,
Ik heb een versterker bijgeplaatst en de min van de accu los gehad . Als ik de auto start krijg een kerstboom aan waarschuwingen te zien . Heeft iemand een idee hoe ik de boel kan resetten ? Bij een andere auto van mij gebeurd zoiets ook na het loshalen van de accu en die kan je dmv je afstandsbediening eenvoudig resetten .
Heb je een foutmelding na het plaatsen van de versterker? Meestal moet er een weerstand tussen, ik heb een LC2i ertussen met ingebouwde weerstand dus geen melding nu.
Ik ben nog niet helemaal klaar dus dat weet ik niet , maar alle systemen gaven een foutmelding , dat is nu met de reset via het stuurwiel opgelost . Als alles klaar is zal blijken of we iets met de weerstand naar de versterker moeten doen . Geef wel een update als ik klaar bent. maar ik kan je nu al verklappen dat een bijplaatsen van een 10cm Monocor speaker in de deur  ipv de midtoner (in het hard plastic deel)  en vervangen van de 'grote 'speaker 'door een echte laag speaker , plaatsen van een tweeter (audiosystems) op de plaats waar origineel de midtoner zat een enorme verbetering te horen geeft . De versterker is in principe niet de zwakke schakel maar wel de speakers die elkaar niet aanvullen en van zeer matige kwaliteit zijn .
eerdere Alfa's: 2 Giulietta 1.6  , Giulietta 2.0 (met kontje) Alfa 75 1.8  nu Giulia 2.9
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #132 Gepost op: 30 november 2021, 15:50:58 »
Ik haak even hier in ,
Ik heb een versterker bijgeplaatst en de min van de accu los gehad . Als ik de auto start krijg een kerstboom aan waarschuwingen te zien . Heeft iemand een idee hoe ik de boel kan resetten ? Bij een andere auto van mij gebeurd zoiets ook na het loshalen van de accu en die kan je dmv je afstandsbediening eenvoudig resetten .
Heb je een foutmelding na het plaatsen van de versterker? Meestal moet er een weerstand tussen, ik heb een LC2i ertussen met ingebouwde weerstand dus geen melding nu.
Ik ben nog niet helemaal klaar dus dat weet ik niet , maar alle systemen gaven een foutmelding , dat is nu met de reset via het stuurwiel opgelost . Als alles klaar is zal blijken of we iets met de weerstand naar de versterker moeten doen . Geef wel een update als ik klaar bent. maar ik kan je nu al verklappen dat een bijplaatsen van een 10cm Monocor speaker in de deur  ipv de midtoner (in het hard plastic deel)  en vervangen van de 'grote 'speaker 'door een echte laag speaker , plaatsen van een tweeter (audiosystems) op de plaats waar origineel de midtoner zat een enorme verbetering te horen geeft . De versterker is in principe niet de zwakke schakel maar wel de speakers die elkaar niet aanvullen en van zeer matige kwaliteit zijn .
Kan je de onderdelen die je hebt gekocht hiervoor en wat foto's ervan plaatsen? Zijn de speakers plug & play? Zat laatst dus achter in de auto maar vond het geluid wel echt tegenvallen qua treble.. Bass genoeg door de pioneer sub maar mid en hoog echt niet goed.. Terwijl treble nu op +3 staan en mid ook, bass op -8. Hoef geen gedreun uit me deuren te horen want krijg ik alleen geratel van haha.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

volhouder
63

  • Type Alfa: Giulia 2.9
  • **
    - Junior Alfist
  • Italiaanse auto's hebben iets .
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #133 Gepost op: 1 december 2021, 00:21:11 »
uote]Heb je een foutmelding na het plaatsen van de versterker? Meestal moet er een weerstand tussen, ik heb een LC2i ertussen met ingebouwde weerstand dus geen melding nu.
[/quote]
Ik ben nog niet helemaal klaar dus dat weet ik niet , maar alle systemen gaven een foutmelding , dat is nu met de reset via het stuurwiel opgelost . Als alles klaar is zal blijken of we iets met de weerstand naar de versterker moeten doen . Geef wel een update als ik klaar bent. maar ik kan je nu al verklappen dat een bijplaatsen van een 10cm Monocor speaker in de deur  ipv de midtoner (in het hard plastic deel)  en vervangen van de 'grote 'speaker 'door een echte laag speaker , plaatsen van een tweeter (audiosystems) op de plaats waar origineel de midtoner zat een enorme verbetering te horen geeft . De versterker is in principe niet de zwakke schakel maar wel de speakers die elkaar niet aanvullen en van zeer matige kwaliteit zijn .
[/quote]Kan je de onderdelen die je hebt gekocht hiervoor en wat foto's ervan plaatsen? Zijn de speakers plug & play? Zat laatst dus achter in de auto maar vond het geluid wel echt tegenvallen qua treble.. Bass genoeg door de pioneer sub maar mid en hoog echt niet goed.. Terwijl treble nu op +3 staan en mid ook, bass op -8. Hoef geen gedreun uit me deuren te horen want krijg ik alleen geratel van haha.
[/quote]
hierbij als voorschot




eerdere Alfa's: 2 Giulietta 1.6  , Giulietta 2.0 (met kontje) Alfa 75 1.8  nu Giulia 2.9
*

volhouder
63

  • Type Alfa: Giulia 2.9
  • **
    - Junior Alfist
  • Italiaanse auto's hebben iets .
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #134 Gepost op: 1 december 2021, 00:47:19 »
De subwoofer vervangen door een Helix 8c (20cm) . Deze heeft een zeer stevige alu korf, daar moet je wel 2 pootjes van afhalen om hem passend te krijgen . MDF plankje maken
op de 4 bevestigingspunten , rond gat erin en klaar . update; Helix voldeed niet en is vervangen door een Visaton sub (lange slag) . Past met een mdf  vulring van ca 10mm zonder verdere aanpassingen .


eerdere Alfa's: 2 Giulietta 1.6  , Giulietta 2.0 (met kontje) Alfa 75 1.8  nu Giulia 2.9