!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #30 Gepost op: 18 oktober 2017, 13:21:50 »
Herken de klacht. File informatie werkt echt belabberd. Heel af en toe komt er wel een melding van een file. Laatst op de A7 op de radio melding van vertraging van ca. 40 minuten. Ik stond stil maar mijn navi wist nog nergens van. :(. Hiervoor een tijdje in een Megane gereden met een Navigatie op basis van Tomtom. Werkt echt een heel stuk beter. Zodra er op je route ergens een file vormt komt er meteen een melding en krijg je een alternatieve route voorgesteld. Maar ja, dan rij je wel in een Megane. Dus neem ik de beroerde navi maar voor lief...

Ja, zoals gezegd werkt tomtom in de giulia op basis van rds info, die niet geweldig is. Geen idee waarom Alfa voor dit verouderde systeem gekozen heeft.Wellicht op te lossen met Android auto (gebruik android navi), maar is nog maar de vraag of dat beschikbaar komt voor 2017 giulia model.
tomtom bij renault werkt met realtime info via tracking gsm (Vodafone), en is dus veel nauwkeuriger wat verkeersinfo betreft, ook op b-wegen.

vwb wel of geen meldingen, zou ik alleen kunnen verzinnen dat RDS op de radio aan moet staan (pagina 47 CN handleiding), en natuurlijk meldingen in Navi (pagina 39)
Zou misschien kunnen dat met de update deze instellingen veranderd zijn ?
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #31 Gepost op: 18 oktober 2017, 13:41:06 »
Herken de klacht. File informatie werkt echt belabberd. Heel af en toe komt er wel een melding van een file. Laatst op de A7 op de radio melding van vertraging van ca. 40 minuten. Ik stond stil maar mijn navi wist nog nergens van. :(. Hiervoor een tijdje in een Megane gereden met een Navigatie op basis van Tomtom. Werkt echt een heel stuk beter. Zodra er op je route ergens een file vormt komt er meteen een melding en krijg je een alternatieve route voorgesteld. Maar ja, dan rij je wel in een Megane. Dus neem ik de beroerde navi maar voor lief...

Ja, zoals gezegd werkt tomtom in de giulia op basis van rds info, die niet geweldig is. Geen idee waarom Alfa voor dit verouderde systeem gekozen heeft.Wellicht op te lossen met Android auto (gebruik android navi), maar is nog maar de vraag of dat beschikbaar komt voor 2017 giulia model.
tomtom bij renault werkt met realtime info via tracking gsm (Vodafone), en is dus veel nauwkeuriger wat verkeersinfo betreft, ook op b-wegen.

vwb wel of geen meldingen, zou ik alleen kunnen verzinnen dat RDS op de radio aan moet staan (pagina 47 CN handleiding), en natuurlijk meldingen in Navi (pagina 39)
Zou misschien kunnen dat met de update deze instellingen veranderd zijn ?

TomTom traffic is de beste die je op dit moment kunt krijgen en werkt niet via RDS, maar realtime via probes waar TomTom's samenwerking met Apple van pas komt.

Als je de traffic dienst in de Giulia als slecht ervaart dan zit deze traffic dienst van TomTom niet in het pakket welke Alfa Romeo op de Giulia bied en zul je inderdaad een andere/ouderwetse variant hebben.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Jaap-io
4

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #32 Gepost op: 18 oktober 2017, 14:13:31 »
Alle instellingen staan goed. (alle opties van het hele systeem nagelopen) Rare blijft dat het werkte voor de juli update; daarna al 3 keer voorzien van andere software; waar het niet bij werkt. Over 2 weken mag de dealer er weer naar kijken. Vertraagde berichtgeving kan ik nog mee leven. Geen traffic info (ook al sta ik al een uur stil) vind ik niet echt acceptabel. (Ben nog niet zover dat ik een Franse auto wil gaan rijden...  :) )
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #33 Gepost op: 18 oktober 2017, 14:25:59 »
gelukkig ben ik niet de enige die dit opmerkt. Ik stoorde mij er al aan dat dit veranderd is sinds een update. Hopelijk komt er gauw weer een update waarin dit is meegenomen. (traffic information)
Wie later remt, rijdt langer hard
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #34 Gepost op: 18 oktober 2017, 15:20:43 »
....
TomTom traffic is de beste die je op dit moment kunt krijgen en werkt niet via RDS, maar realtime via probes waar TomTom's samenwerking met Apple van pas komt.

Als je de traffic dienst in de Giulia als slecht ervaart dan zit deze traffic dienst van TomTom niet in het pakket welke Alfa Romeo op de Giulia bied en zul je inderdaad een andere/ouderwetse variant hebben.

Dat zei ik, al heeft het niets met Apple te maken. Is een overeenkomst met Vodafone, waarbij de (anonieme) verplaatsingsgegevens van mobiele telefoons gebruikt worden ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #35 Gepost op: 18 oktober 2017, 15:34:59 »
....
TomTom traffic is de beste die je op dit moment kunt krijgen en werkt niet via RDS, maar realtime via probes waar TomTom's samenwerking met Apple van pas komt.

Als je de traffic dienst in de Giulia als slecht ervaart dan zit deze traffic dienst van TomTom niet in het pakket welke Alfa Romeo op de Giulia bied en zul je inderdaad een andere/ouderwetse variant hebben.

Dat zei ik, al heeft het niets met Apple te maken. Is een overeenkomst met Vodafone, waarbij de (anonieme) verplaatsingsgegevens van mobiele telefoons gebruikt worden ;)

TomTom real time traffic heeft alles met Apple te maken als ook met alle autofabrikanten waar ze contracten mee hebben. Vanuit al deze GPS/probe data komt je real time traffic informatie. In hoeverre er ook met telecom aanbieders gewerkt word weet ik niet, dat is mij niet bekend.

Hoe dan ook, blijkbaar heeft Alfa Romeo inderdaad geen deal gesloten betreffende de real time data, want daar is TomTom superieur in. Dit laatste gaf je eigenlijk al aan, ik zie net dat ik dat niet helemaal goed gelezen had.  :rolleyes: ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #36 Gepost op: 18 oktober 2017, 15:40:02 »
.....
TomTom real time traffic heeft alles met Apple te maken als ook met alle autofabrikanten waar ze contracten mee hebben. Vanuit al deze GPS/probe data komt je real time traffic informatie. In hoeverre er ook met telecom aanbieders gewerkt word weet ik niet, dat is mij niet bekend.
....

Ik wel, ben nml manager network management en tooling geweest bij o.a. KPN, UPC, Orange en T-mobile ;)
Weet dus zoals gezegd dat ze gebruik maken van de locatie info vd mobiele telefoons op Vodafone netwerk ....

Maar goed, in elk geval maakt het tomtom systeem van de giulia hier dus helaas geen gebruik van, maar van mindere RDS/TMC info
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

bekkie
2.744

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #37 Gepost op: 18 oktober 2017, 20:41:33 »
Da's precies de reden dat ik zo blij ben met m'n Iphone 5 met Tomtom navigatie; werkt angstaanjagend nauwkeurig wat betreft routing en reistijdvoorspelling.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #38 Gepost op: 23 november 2017, 12:56:54 »
Citaat van: jwq op  8 oktober 2017, 19:20:45
Citaat van: jwq op  8 oktober 2017, 19:20:45
overigens hebben de diesels en de QV nog wel een peilstok. Alleen de 2.0 benzine niet .....
ik rijd in de diesel en de oliepeilstok is dermate (italiaans; lees: knullig) verstopt, dat het bijna niet normaal te peilen is...  :021:

Inderdaad. helaas kwam ik er ook achter dat de olie-meter in het infotainment niet ververst na bijvullen.
Heb de procedure netjes gevolgd. Dus toch de pijlstok gebruiken en maar hopen dat je niets lostrekt/kapotmaakt.
Echt knullig de positie van die pijlstok
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #39 Gepost op: 23 november 2017, 15:36:53 »
Inderdaad. helaas kwam ik er ook achter dat de olie-meter in het infotainment niet ververst na bijvullen.
Heb de procedure netjes gevolgd. Dus toch de pijlstok gebruiken en maar hopen dat je niets lostrekt/kapotmaakt.
Echt knullig de positie van die pijlstok

het level wordt zowiezo alleen geupdate nadat de olietemperatuur 92 graden bereikt heeft .....

Met de Witech computer kan je trouwens wel niveau op elk moment uitlezen....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #40 Gepost op: 30 november 2017, 15:25:27 »
Inderdaad. helaas kwam ik er ook achter dat de olie-meter in het infotainment niet ververst na bijvullen.
Heb de procedure netjes gevolgd. Dus toch de pijlstok gebruiken en maar hopen dat je niets lostrekt/kapotmaakt.
Echt knullig de positie van die pijlstok

het level wordt zowiezo alleen geupdate nadat de olietemperatuur 92 graden bereikt heeft .....

Met de Witech computer kan je trouwens wel niveau op elk moment uitlezen....

Nou het blijkt inmiddels dat mijn oliemeter helemaal niet meer "ververst". Hij blijft hangen op de stand waar hij voor het bijvullen was. De hoeveelheid olie die ik erbij moest doen, laat ook blijken dat de stand die af te lezen valt ook niet de laatste stand was. De Alfa dealer heeft het gecontroleerd en zegt "inderdaad, werkt niet". Ze willen het bij de volgende beurt oppakken. Vreemd dat dit niet werkt en met de idiote plaatsing van de pijlstok eigenlijk ook wel een issue. Dat van die Witech leg ik ff naast mij neer, geen idee wat je bedoeld.

Nog iemand dit opgemerkt?
*

Dijkstra
135

  • Type Alfa: Giulietta exclusive tct
  • ***
    - Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #41 Gepost op: 30 november 2017, 16:09:49 »
.....
TomTom real time traffic heeft alles met Apple te maken als ook met alle autofabrikanten waar ze contracten mee hebben. Vanuit al deze GPS/probe data komt je real time traffic informatie. In hoeverre er ook met telecom aanbieders gewerkt word weet ik niet, dat is mij niet bekend.
....

Ik wel, ben nml manager network management en tooling geweest bij o.a. KPN, UPC, Orange en T-mobile ;)
Weet dus zoals gezegd dat ze gebruik maken van de locatie info vd mobiele telefoons op Vodafone netwerk ....

Maar goed, in elk geval maakt het tomtom systeem van de giulia hier dus helaas geen gebruik van, maar van mindere RDS/TMC info

Mijn vorige tomtom truck 5150 had een gsm module zonder sim was ook geen abonnement. Was voor verkeersinfo via vodafone netwerk, dat verhaal van Apple heb ik nog nooit van gehoord.
Ex Alfa's Sud sprint 1978, 33 1.3 1987, 75  2.0 twin spark 1988, 33 1.7 qv 1991, gtv 6 1981, 155 2.0 td 1993, 147 1.6 2001
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #42 Gepost op: 30 november 2017, 16:53:43 »
....... Dat van die Witech leg ik ff naast mij neer, geen idee wat je bedoeld.
....

Witech is de testcomputer die de dealer gebruikt, o.a. voor uitlezen/updaten computer(s), uitlezen en resetten fouten enz.
Vroeger de "examiner"

Welke versie vd infotainment software heb je trouwens ?

In elk geval heb jij nog de optie om e.e.a. "handmatig" uit te lezen, al is het moeizaam ......  ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Richard321
31

  • Type Alfa: giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • first 156(2004) then 159(2008) now giulia(2016)
Re: infotainment update 002.009.053
« Reactie #43 Gepost op: 2 december 2017, 18:58:22 »
kwam dit vanmiddag tegen via alfa romeo giulia world club.:



nieuwste update wie heeft em al kunnen vinden?
want et ziet er zeker gelikt uit!