!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

CreatiXx
1

• Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
MAF sensor vervangen
« Gepost op: Gisteren om 19:52:34 »
Hoi iedereen,

Ik heb even een accountje gemaakt voor dit fora omdat ik opzoek ben naar enkele kenners onder jullie. Ik heb zelf niet heel veel kennis van wagens, ben wel technisch aangelegd en ik dacht het zelf te kunnen maar heb even jullie hulp nodig.

Ik rijdt met een Giulia 2.2D van 2022, ik heb sinds recent af en toe vermogen verlies en het koppelen van een OBD scanner vertelde me de volgende foutcode : P0100/$18DAF110.
Als ik dit google dan kom ik gelijks uit op een probleem met de luchtmassameter (MAF-sensor). Na een beetje verder google dacht ik voldoende kennis verzameld te hebben en had er een goed gevoel bij dit zelf te vervangen, leek niet al te moeilijk.

Huidige situatie

- Ik heb dit gekocht maar wanneer ik dit wou plaatsen bleek dit vrij duidelijk het verkeerde te zijn : https://www.autodoc.be/bosch/7062268?search=BOSCH+Turbodruksensor+%280+281+006+102%29

Nu ben ik dus in de war en weet ik niet heel goed waar nu juist die MAF-Sensor zit en welk onderdeel ik nu dien te kopen en wat het correcte vervangstuk is.
Kunnen jullie me mogelijks in de juiste richting helpen? In bijlage laat ik even zien hoe mijn motor layout eruit ziet.

Alvast bedankt aan iedereen voor jullie tijd & hulp!

*

Marcel1979
1.025

• Type Alfa: Giulia Veloce
    Amico del club - Super Alfist
Re: MAF sensor vervangen
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 22:04:24 »
Je hebt een turbodruksensor gekocht. Je zoekt de luchtmassameter. Die zit tussen het luchtfilter en de turbo.
Nu: 2018 Giulia Veloce Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Marcel1979
1.025

« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 22:11:00 »
Je hebt een turbodruksensor gekocht. Je zoekt de luchtmassameter. Die zit tussen het luchtfilter en de turbo.

*

Marcel1979
1.025

« Reactie #3 Gepost op: Vandaag om 10:17:35 »
Maar voordat je iets bestelt, is het misschien handiger om eerst de connector, de lmm zelf, luchtfilter en aanzuigbuis te checken of die in orde zijn. Misschien zit de connector niet goed vastgeklikt of is de lmm vochtig of vuil. Een scheur in de buis?