!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Motorstoring
« Gepost op: 11 maart 2019, 11:41:07 »
Beste,

Sinds eind vorige week heb ik last van een motorstoring. Lampje brandt. Twee keer bij dealer geweest en laten resetten maar kwam twee keer terug. Hij gaf iets aan van sensor en verkeerde temperatuur. Aangezien de auto door Vireo (savali) gechipt is, ga ik daar een afspraak maken om er naar te kijken. Gelukkig kan ik er (alleen in de N stand) normaal mee rijden. Was alleen eens nieuwsgierig of jullie dit ook al eens meegemaakt hebben.

Het is een 2.2 jtd en heeft nu 43.000 km op de teller.
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: Motorstoring
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2019, 13:08:48 »
Heb je de auto al laten uitlezen om te weten te komen welke sensor storing heeft?
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Motorstoring
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2019, 13:15:40 »
Alleen resetten helpt niet..... Je zal de fout uit moeten lezen en de onderliggende storing verhelpen....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Motorstoring
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2019, 13:39:24 »
Dat is inderdaad gebleken. Omdat de auto ook nodig updates nodig heeft en hij gechipt is, gaat hij binnenkort naar Savali en kijken ze er daar even naar.

Zal als het goed is vandaag nog gebeld worden voor een afspraak
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Motorstoring
« Reactie #4 Gepost op: 22 maart 2019, 13:53:42 »
Mijn 2.2JTD is ook door Savali gechipt.
Ik heb inmiddels een aantal keren een storing gehad, die zich meestal wel vanzelf hersteld. Alleen kan je inderdaad niet naar D.
Inmiddels is de software van de bak, bodycomputer en infotainment helemaal up to date.
Sindsdien is het rustig (ca 2 maanden).

Ik kreeg te horen dat in een zeldzame geval het ook met het alarm te maken kan hebben, ivm het te snel openen van de deuren (auto nog niet klaar met alle "voorbereidingen")
Het advies was om de auto een beetje op afstand te openen, dat de auto iets meer tijd heeft om "ready" te zijn.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Motorstoring
« Reactie #5 Gepost op: 2 april 2019, 16:00:17 »
Dat is wel een raar verhaal. Die van mij hoefde uiteindelijk niet terug naar Savali. Ben bij lokale dealer geweest en die kwamen erachter dat een of ander kabeltje van een sensor te dicht bij de turbo lag en daardoor beschadigd/verbrand was. Kabeltje is gesoldeerd en geisoleerd en spul werkt weer. Nu al een week of 2 nergens last meer van!!
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: Motorstoring
« Reactie #6 Gepost op: 2 april 2019, 16:30:16 »
Mijn ervaring met de (oranje) motormanagementstoringen van FCA is dat het vrijwel altijd te maken heeft met een storing in één van de vele sensoren in de auto.

Oplossing: uitlezen, resetten en repareren of vervangen.
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive