!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Victor Prins
36

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: nieuwe kaarten navigatie, v 1006
« Reactie #15 Gepost op: 5 april 2018, 11:52:01 »
Ik heb me aangemeld, VIN ingevuld maar werd doorgelust naar de site van AR waar ik betaalde updates tegenkwam. Wat doe ik fout?
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: nieuwe kaarten navigatie, v 1006
« Reactie #16 Gepost op: 5 april 2018, 12:39:09 »
Citaat van: Victor Prins op  5 april 2018, 11:52:01
Citaat van: Victor Prins op  5 april 2018, 11:52:01
Ik heb me aangemeld, VIN ingevuld maar werd doorgelust naar de site van AR waar ik betaalde updates tegenkwam. Wat doe ik fout?

geen idee, je zou hier moeten uitkomen;)
https://maps.mopar.eu/en/home
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Martini8v
94

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTDm 8ATM
  • **
    - Junior Alfist
    • Foto site
Re: nieuwe kaarten navigatie, v 1006
« Reactie #17 Gepost op: 5 april 2018, 13:38:57 »
Citaat van: Victor Prins op  5 april 2018, 11:52:01
Citaat van: Victor Prins op  5 april 2018, 11:52:01
Ik heb me aangemeld, VIN ingevuld maar werd doorgelust naar de site van AR waar ik betaalde updates tegenkwam. Wat doe ik fout?

Voor Giulia of Giulietta?
*

Victor Prins
36

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: nieuwe kaarten navigatie, v 1006
« Reactie #18 Gepost op: 6 april 2018, 10:35:28 »
Giulietta.

[edit] Ik zie het al, is voor de Giulia.
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Re: nieuwe kaarten navigatie, v 1006
« Reactie #19 Gepost op: 23 april 2018, 09:11:42 »
Spraaksturing van de navigatie uitgedokerd en uitgeprobeerd. Werkt echt goed. Knop aan stuur met spraakicoon aan.  "NAVIGEER NAAR": <STAD> bevestigen/kiezen "STRAATNAAM" bevestigen/ kiezen "HUISNUMMER" bevestigen kiezen.
Voor Nederlandse plaatsen werkt het perfect. Nu nog straks in frankrijk of italie :)
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: nieuwe kaarten navigatie, v 1006
« Reactie #20 Gepost op: 24 april 2018, 10:47:21 »
Frankrijk.. Ik hoor Inspecteur Clouseau al zeggen "Do you ave a roem"
*

woutur
23

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: nieuwe kaarten navigatie, v 1006
« Reactie #21 Gepost op: 25 april 2018, 09:48:34 »
Spraaksturing van de navigatie uitgedokerd en uitgeprobeerd. Werkt echt goed. Knop aan stuur met spraakicoon aan.  "NAVIGEER NAAR": <STAD> bevestigen/kiezen "STRAATNAAM" bevestigen/ kiezen "HUISNUMMER" bevestigen kiezen.
Voor Nederlandse plaatsen werkt het perfect. Nu nog straks in frankrijk of italie :)
Zo werkt het bij mij helaas niet. Ik heb het geprobeerd en mijn systeem navigeert direct naar hetgeen je gevraagd hebt. Dus niet stap 1: stad, dan stap 2: straat en stap 3: huisnummer maar straat huisnummer stad.
En dat werkt voor geen meter. Teleurstellend! Ik zit dan ook echt te wachten tot ik op één of andere manier Android Auto in mijn bak krijg. Afgelopen dagen met Waze genavigeerd en dat werkt echt fijn!
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: nieuwe kaarten navigatie, v 1006
« Reactie #22 Gepost op: 25 april 2018, 12:27:33 »
uit handleiding :
De opdracht “Land invoeren” is tevens beschikbaar. Deze functie activeert een stapsgewijze handeling voor het invoeren van het
navigatieadres door achtereenvolgens de plaats, de straat en het huisnummer in te voeren. Als het land reeds is ingesteld, kan de
opdracht “plaats invoeren” worden gebruikt; als de stad reeds is ingesteld, kan direct de opdracht “straat invoeren” worden gebruikt.
De bediening “Land invoeren” hangt af van de taal van het spraaksysteem.Wanneer het Italiaans gebruikt wordt, kunnen uitsluitend
(Italië), Zwitserland, San Marino en Vaticaanstad worden ingevoerd.

heb het zelf verder nog niet geprobeerd.....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Richard6666
117

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: nieuwe kaarten navigatie, v 1006
« Reactie #23 Gepost op: 15 oktober 2018, 22:03:10 »
Ha Allemaal,

Dit maakt een forum nuttig idd. Waar kun je deze updates vinden op internet? Zijn ze gratis? en kun je die via de usb ingang gewoon uploaden in de auto? Heb je nog codes etc nodig?

gewoon registreren op de mopar website :
https://maps.mopar.eu/en

dan zowel de license file als de map files dowloaden.
De 2 files op usb stick van minimaal 16 Gb plaatsen die als NTFS geformatteerd is.

In auto op infotainment voor update kiezen, update starten en uurtje gaan toeren of zo (update duurt ca 1 uur, kontakt/motor moet aan staan)

Kaarten zijn voorlopig gratis, updates elke 3 maanden.
Mhh geen kaarten beschikbaar voor een Giulietta wat is de laatste versie
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: nieuwe kaarten navigatie, v 1006
« Reactie #24 Gepost op: 16 oktober 2018, 09:13:01 »

Mhh geen kaarten beschikbaar voor een Giulietta wat is de laatste versie

Dit draadje gaat dus over kaartupdates etc voor de giulia ..... ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

twido
38

  • Type Alfa: Giulia veloce Q4 2.2 JTD
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: nieuwe kaarten navigatie, v 1006
« Reactie #25 Gepost op: 31 maart 2019, 00:07:48 »
Spraaksturing van de navigatie uitgedokerd en uitgeprobeerd. Werkt echt goed. Knop aan stuur met spraakicoon aan.  "NAVIGEER NAAR": <STAD> bevestigen/kiezen "STRAATNAAM" bevestigen/ kiezen "HUISNUMMER" bevestigen kiezen.
Voor Nederlandse plaatsen werkt het perfect. Nu nog straks in frankrijk of italie :)
Zo werkt het bij mij helaas niet. Ik heb het geprobeerd en mijn systeem navigeert direct naar hetgeen je gevraagd hebt. Dus niet stap 1: stad, dan stap 2: straat en stap 3: huisnummer maar straat huisnummer stad.
En dat werkt voor geen meter. Teleurstellend! Ik zit dan ook echt te wachten tot ik op één of andere manier Android Auto in mijn bak krijg. Afgelopen dagen met Waze genavigeerd en dat werkt echt fijn!

Het is inderdaad een heel gedoe met de spraakbesturing. In mijn Mercedes kon ik gewoon stad, straat en nummer achter elkaar uitspreken (zonder commando trouwens) en dit werkte 99 op 100 keren van de eerste keer. Het was wel het enige dat spraakgestuurd was. (vandaar ook geen opstart commando)
Voor de giulia ga ik binnenkort iets proberen. Heb op mijn Samsung S9+ een apk geplaatst die het mogelijk maakt om de amerikaanse versie van android auto te plaatsen op mijn telefoon.
deze werkt trouwens perfect in het Nederlands maar is hier (nog) niet uitgebracht. Die zou er moeten voor zorgen dat ik de gsm via bluethoot kan laten koppelen met de auto (net zoals bij telefoneren gebeurd) . Maar in dit geval zou android auto dan vanaf de gsm draaien ipv uit de autosoftware. Wat je dan zou moeten kunnen is spraakgestuurd (of niet) bellen , navigeren (via Waze of google maps) en als alles goed gaat zou dit dan ook via het scherm van de wagen moeten kunnen gebeuren of zichtbaar zijn.

ik ga het , als ik eens wat tijd heb , proberen. Voorlopig alleen de app werkend op gsm.
Dus sla me niet dood als dit niet werkt :-)
https://www.androidplanet.nl/tips/android-auto-downloaden/

*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: nieuwe kaarten navigatie, v 1006
« Reactie #26 Gepost op: 1 april 2019, 08:45:01 »
Spraaksturing van de navigatie uitgedokerd en uitgeprobeerd. Werkt echt goed. Knop aan stuur met spraakicoon aan.  "NAVIGEER NAAR": <STAD> bevestigen/kiezen "STRAATNAAM" bevestigen/ kiezen "HUISNUMMER" bevestigen kiezen.
Voor Nederlandse plaatsen werkt het perfect. Nu nog straks in frankrijk of italie :)
Zo werkt het bij mij helaas niet. Ik heb het geprobeerd en mijn systeem navigeert direct naar hetgeen je gevraagd hebt. Dus niet stap 1: stad, dan stap 2: straat en stap 3: huisnummer maar straat huisnummer stad.
En dat werkt voor geen meter. Teleurstellend! Ik zit dan ook echt te wachten tot ik op één of andere manier Android Auto in mijn bak krijg. Afgelopen dagen met Waze genavigeerd en dat werkt echt fijn!

Het is inderdaad een heel gedoe met de spraakbesturing. In mijn Mercedes kon ik gewoon stad, straat en nummer achter elkaar uitspreken (zonder commando trouwens) en dit werkte 99 op 100 keren van de eerste keer. Het was wel het enige dat spraakgestuurd was. (vandaar ook geen opstart commando)
Voor de giulia ga ik binnenkort iets proberen. Heb op mijn Samsung S9+ een apk geplaatst die het mogelijk maakt om de amerikaanse versie van android auto te plaatsen op mijn telefoon.
deze werkt trouwens perfect in het Nederlands maar is hier (nog) niet uitgebracht. Die zou er moeten voor zorgen dat ik de gsm via bluethoot kan laten koppelen met de auto (net zoals bij telefoneren gebeurd) . Maar in dit geval zou android auto dan vanaf de gsm draaien ipv uit de autosoftware. Wat je dan zou moeten kunnen is spraakgestuurd (of niet) bellen , navigeren (via Waze of google maps) en als alles goed gaat zou dit dan ook via het scherm van de wagen moeten kunnen gebeuren of zichtbaar zijn.

ik ga het , als ik eens wat tijd heb , proberen. Voorlopig alleen de app werkend op gsm.
Dus sla me niet dood als dit niet werkt :-)
https://www.androidplanet.nl/tips/android-auto-downloaden/

Ik spreek gewoon achter elkaar uit: navigeer naar <stad>, <straat>, <huisnummer>.
Je moet zo goed als niet pauzeren en dan gaat het nagenoeg 100% goed.

Je hoeft ook niet perse een straat of huisnummer te noemen, dan neemt hij zelf het centrum of het begin van de straat.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

Cor Balfoort
3

  • Type Alfa: Giulia 2.0
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: nieuwe kaarten navigatie, v 1006
« Reactie #27 Gepost op: 11 april 2019, 13:31:48 »
Ha Allemaal,

Dit maakt een forum nuttig idd. Waar kun je deze updates vinden op internet? Zijn ze gratis? en kun je die via de usb ingang gewoon uploaden in de auto? Heb je nog codes etc nodig?

gewoon registreren op de mopar website :
https://maps.mopar.eu/en

dan zowel de license file als de map files dowloaden.
De 2 files op usb stick van minimaal 16 Gb plaatsen die als NTFS geformatteerd is.

In auto op infotainment voor update kiezen, update starten en uurtje gaan toeren of zo (update duurt ca 1 uur, kontakt/motor moet aan staan)

Kaarten zijn voorlopig gratis, updates elke 3 maanden.

Als ik op die URL wil registreren, krijg ik een melding dat mijn email daar al bekend is. Als ik vervolgens op Password vergeten klik (want ik heb daar nooit geregistreerd en weet dus ook niet wat mijn pw zou moeten zijn) krijg ik een melding dat ik een Invalid Email heb ingevuld.
Weet er iemand hoe ik met deze club in contact kan komen? Ik heb - maar ik zoek niet zo goed :) - geen e-mail kunnen vinden op die site.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: nieuwe kaarten navigatie, v 1006
« Reactie #28 Gepost op: 11 april 2019, 13:46:28 »
Als ik op die URL wil registreren, krijg ik een melding dat mijn email daar al bekend is. Als ik vervolgens op Password vergeten klik (want ik heb daar nooit geregistreerd en weet dus ook niet wat mijn pw zou moeten zijn) krijg ik een melding dat ik een Invalid Email heb ingevuld.
Weet er iemand hoe ik met deze club in contact kan komen? Ik heb - maar ik zoek niet zo goed :) - geen e-mail kunnen vinden op die site.

Heb je toevallig wel op "my Alfa" geregistreerd ? Volgens mij is dat nml dezelfde login , dus dan zou je ook dat passwd moeten gebruiken .....
Verder uiteraard nogal voor de hand liggend, maar als je passwd opvraagt neem ik aan dat je wel je email address ingevuld hebt ;)

eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Cor Balfoort
3

  • Type Alfa: Giulia 2.0
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: nieuwe kaarten navigatie, v 1006
« Reactie #29 Gepost op: 11 april 2019, 13:59:35 »
Heb je toevallig wel op "my Alfa" geregistreerd ? Volgens mij is dat nml dezelfde login , dus dan zou je ook dat passwd moeten gebruiken .....
Nee, niet geregistreerd.

Citaat
Verder uiteraard nogal voor de hand liggend, maar als je passwd opvraagt neem ik aan dat je wel je email address ingevuld hebt ;)
Ja, dat had ik inderdaad gedaan. Maar dank voor de check! ;-)