!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

SirLancelot
49

• Leeftijd: 28
  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Premium audio systeem
« Reactie #15 Gepost op: 7 mei 2019, 09:44:01 »

Let wel op dat de speakers ook tijd nodig hebt om te "burnen".
Zo vond ik mijn std installatie in het begin echt bagger maar na ong 2 maanden eigl veel beter.

Ik was in het begin wel teleurgesteld. Dit is niet wat ik heb beluisterd.
Ik had de std installatie gekozen omdat ik het tijdens de proefrit met de verschillende systemen hebben geluisterd en vond de standaard eigl al goed genoeg is. Voor de bassliefhebber wellicht een kleine sub achteraf laten monteren maar voor mij opzich prima.
Maar bij het ophalen vond ik het geluid niet goed. Dus gekeken naar sub, ampli, dsp, etc maar was niet helemaal uit.
Toen begon de geluid na een tijdje steeds beter te presteren, en nu meer dan voldoende.

Het klopt ook, want de proefrit auto was al 1-2 jaar oud en de audio is dus al geburned.

Over vergelijking met Jeep gesproken, heb je wel goed geluisterd?? Ik was samen met mijn vrouw en broer (mn broer is echt audio fanaat) en vond de Jeep Beats audio echt totaal slecht (die hadden wij ook op zelfde dag proefgereden). Alleen maar bass en geen body. En ja de auto is ook al paar maanden oud.

Dus als je de audio slecht vind als ie net nieuw is, wacht maar 1-2 maanden, wellicht is het een kwestie van burn.

*

Donald
76

• Leeftijd: 58
  • Type Alfa: Stelvio Quadrifoglio
    Amico del club - Junior Alfist
  • Si vive una volta sola
« Reactie #16 Gepost op: 16 mei 2019, 13:04:57 »
@SirLancelot ..... t.a.v. het geluid in de Jeep: kan je nagaan !! Als ik dat veel beter vond klinken dan mijn installatie dan moet het in die van mij wel diep triest zijn. (de mening van je broer over het geluid in een Jeep in aanmerking genomen ..-)) Overigens heb ik zojuist een iets nieuwere (mooie) Giulietta-in-bruikleen ingeleverd omdat er aan die van mij werd gesleuteld de afgelopen dagen (overigens niet aan de geluidsinstallatie). De geluidsinstallatie in die Giulietta-in-bruikleen klonk veel beter dan die van mij !!! Was benieuwd of er ook een 'Premium' installatie in zat dus ik op zoek naar de subwoofer ....... die bleek er niet eens in te zitten !!!! ..... ZUCHT
Ook in gebruik : MiTo 1.4 Turbo MultiAir Veloce TCT
*

Paul K
1.282

• Leeftijd: 25
  • Type Alfa: Giulietta Quadrifoglio
    Presidente - Super Alfist
« Reactie #17 Gepost op: 16 mei 2019, 23:37:34 »
Jeetje wat slecht eigenlijk zeg!
Mijn auto: Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Enta Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Remus uitlaatsysteem, rode intercooler en meer lees je hier.
*

PascalV
100

• Leeftijd: 30
    - Alfist
« Reactie #18 Gepost op: 17 mei 2019, 09:44:12 »
Een goede geluidsbron maakt veel uit in mijn Giulia, heb het premium pakket.
Niet alle DAB+ zenders klinken even goed.

Via een goede MP3 is het nog het beste, beroerde MP3 hoor je ook meteen.
Maar vind het systeem vooral helder, het is niet uitgelegd voor een harde bas.

Op lange afstanden ben ik er eerlijk gezegd blij mee, zit er dan niet op te wachten om weg gedreund te worden.

Heb ook een keer een Jeep mee gehad als leen auto met de Beats geluids systeem er in.
Hoorde alleen maar bas en nauwlijks zuiver midden/hoog naar mijn gevoeld.
Nog in de settings zitten prutsen omdat het mij stoorde :/
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia.
*

SirLancelot
49

• Leeftijd: 28
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #19 Gepost op: Vandaag om 14:53:48 »
@SirLancelot ..... t.a.v. het geluid in de Jeep: kan je nagaan !! Als ik dat veel beter vond klinken dan mijn installatie dan moet het in die van mij wel diep triest zijn. (de mening van je broer over het geluid in een Jeep in aanmerking genomen ..-)) Overigens heb ik zojuist een iets nieuwere (mooie) Giulietta-in-bruikleen ingeleverd omdat er aan die van mij werd gesleuteld de afgelopen dagen (overigens niet aan de geluidsinstallatie). De geluidsinstallatie in die Giulietta-in-bruikleen klonk veel beter dan die van mij !!! Was benieuwd of er ook een 'Premium' installatie in zat dus ik op zoek naar de subwoofer ....... die bleek er niet eens in te zitten !!!! ..... ZUCHT
Probeer maar nog een aantal weken, als het nog steeds niet goed is dan toch mss iets mis met de installatie. 

Qverde Italian parts Detailer JTD-Performance