!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Premium audio systeem
« Reactie #15 Gepost op: 7 mei 2019, 09:44:01 »
Let wel op dat de speakers ook tijd nodig hebt om te "burnen".
Zo vond ik mijn std installatie in het begin echt bagger maar na ong 2 maanden eigl veel beter.

Ik was in het begin wel teleurgesteld. Dit is niet wat ik heb beluisterd.
Ik had de std installatie gekozen omdat ik het tijdens de proefrit met de verschillende systemen hebben geluisterd en vond de standaard eigl al goed genoeg is. Voor de bassliefhebber wellicht een kleine sub achteraf laten monteren maar voor mij opzich prima.
Maar bij het ophalen vond ik het geluid niet goed. Dus gekeken naar sub, ampli, dsp, etc maar was niet helemaal uit.
Toen begon de geluid na een tijdje steeds beter te presteren, en nu meer dan voldoende.

Het klopt ook, want de proefrit auto was al 1-2 jaar oud en de audio is dus al geburned.

Over vergelijking met Jeep gesproken, heb je wel goed geluisterd?? Ik was samen met mijn vrouw en broer (mn broer is echt audio fanaat) en vond de Jeep Beats audio echt totaal slecht (die hadden wij ook op zelfde dag proefgereden). Alleen maar bass en geen body. En ja de auto is ook al paar maanden oud.

Dus als je de audio slecht vind als ie net nieuw is, wacht maar 1-2 maanden, wellicht is het een kwestie van burn.


Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
Re: Premium audio systeem
« Reactie #16 Gepost op: 16 mei 2019, 13:04:57 »
@SirLancelot ..... t.a.v. het geluid in de Jeep: kan je nagaan !! Als ik dat veel beter vond klinken dan mijn installatie dan moet het in die van mij wel diep triest zijn. (de mening van je broer over het geluid in een Jeep in aanmerking genomen ..-)) Overigens heb ik zojuist een iets nieuwere (mooie) Giulietta-in-bruikleen ingeleverd omdat er aan die van mij werd gesleuteld de afgelopen dagen (overigens niet aan de geluidsinstallatie). De geluidsinstallatie in die Giulietta-in-bruikleen klonk veel beter dan die van mij !!! Was benieuwd of er ook een 'Premium' installatie in zat dus ik op zoek naar de subwoofer ....... die bleek er niet eens in te zitten !!!! ..... ZUCHT
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Premium audio systeem
« Reactie #17 Gepost op: 16 mei 2019, 23:37:34 »
Jeetje wat slecht eigenlijk zeg!
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Premium audio systeem
« Reactie #18 Gepost op: 17 mei 2019, 09:44:12 »
Een goede geluidsbron maakt veel uit in mijn Giulia, heb het premium pakket.
Niet alle DAB+ zenders klinken even goed.

Via een goede MP3 is het nog het beste, beroerde MP3 hoor je ook meteen.
Maar vind het systeem vooral helder, het is niet uitgelegd voor een harde bas.

Op lange afstanden ben ik er eerlijk gezegd blij mee, zit er dan niet op te wachten om weg gedreund te worden.

Heb ook een keer een Jeep mee gehad als leen auto met de Beats geluids systeem er in.
Hoorde alleen maar bas en nauwlijks zuiver midden/hoog naar mijn gevoeld.
Nog in de settings zitten prutsen omdat het mij stoorde :/
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Premium audio systeem
« Reactie #19 Gepost op: 23 mei 2019, 14:53:48 »
@SirLancelot ..... t.a.v. het geluid in de Jeep: kan je nagaan !! Als ik dat veel beter vond klinken dan mijn installatie dan moet het in die van mij wel diep triest zijn. (de mening van je broer over het geluid in een Jeep in aanmerking genomen ..-)) Overigens heb ik zojuist een iets nieuwere (mooie) Giulietta-in-bruikleen ingeleverd omdat er aan die van mij werd gesleuteld de afgelopen dagen (overigens niet aan de geluidsinstallatie). De geluidsinstallatie in die Giulietta-in-bruikleen klonk veel beter dan die van mij !!! Was benieuwd of er ook een 'Premium' installatie in zat dus ik op zoek naar de subwoofer ....... die bleek er niet eens in te zitten !!!! ..... ZUCHT
Probeer maar nog een aantal weken, als het nog steeds niet goed is dan toch mss iets mis met de installatie. 
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Premium audio systeem
« Reactie #20 Gepost op: 24 november 2019, 22:48:23 »
Citaat van: jwq op  2 mei 2019, 17:26:00
Citaat van: jwq op  2 mei 2019, 17:26:00
Citaat van: Cavallino op  2 mei 2019, 12:55:30
Citaat van: Cavallino op  2 mei 2019, 12:55:30
.... Mijn auto is van mei '18, is de software update van daarvoor of daarna (en kan ik dat checken)?

vermoedelijk is het dan al gebeurd, maar de enige die dat zeker kan weten/checken is de dealer....
zie
amplifier audio enhancement.pdf

En ik weet niet hoe het bij jou is, maar zoals gezegt, ik vindt het geluid stukken beter met surround uit.


Awwww… jammer... de link naar de pdf werk niet. Ik "vrees" in mn Juul ook een underperforming Premium audio te hebben. De centrale woofer in de hoedenplank heeft nog nooit van zich laten horen en over het algemeen klinkt het allemaal wat vlak. Of gaan mn oortjes achteruit..? Is er een mogelijk toch de info te bekomen? Ik ben aanstaande woensdag bij mn dealer dus dan is het handig hierover van gedachten te wisselen.

thanks!
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Premium audio systeem
« Reactie #21 Gepost op: 25 november 2019, 10:18:26 »
....
Awwww… jammer... de link naar de pdf werk niet. Ik "vrees" in mn Juul ook een underperforming Premium audio te hebben. De centrale woofer in de hoedenplank heeft nog nooit van zich laten horen en over het algemeen klinkt het allemaal wat vlak. Of gaan mn oortjes achteruit..? Is er een mogelijk toch de info te bekomen? Ik ben aanstaande woensdag bij mn dealer dus dan is het handig hierover van gedachten te wisselen.

thanks!

Zie bijlage.
Overigens zie ik steeds meer berichten van mensen die inmiddels van mening zijn dat de HK installatie eigenlijk prima is, maar sterk afhankelijk van de kwaliteit van het aangeboden bronmateriaal..... ;)
Maar ja, dat moet iedereen uiteraard voor zichzelf bepalen, ik ben er in elk geval tevreden over :)


eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Premium audio systeem
« Reactie #22 Gepost op: 25 november 2019, 10:33:25 »
Hartelijk dank voor het document. Ik zie nu dat dat werkelijk het HK systeem betreft. Ik heb de logo's niet op de speakers staan, ga er daarom vanuit dat ik iets tussen standaard en HK in heb, dat ze premium noemen, want ik heb wel meer dan alleen de speakertjes in de deuren.
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Premium audio systeem
« Reactie #23 Gepost op: 25 november 2019, 11:05:40 »
Hartelijk dank voor het document. Ik zie nu dat dat werkelijk het HK systeem betreft. Ik heb de logo's niet op de speakers staan, ga er daarom vanuit dat ik iets tussen standaard en HK in heb, dat ze premium noemen, want ik heb wel meer dan alleen de speakertjes in de deuren.

Dat kan, zijn in principe 3 systemen leverbaar voor giulia:
Het basis systeem, zonder extra versterker, 100 Watt, 8 speakers (geen subwoofer)
Intermediate systeem, extra 8-kanaals versterker, 400 Watt, 10 speakers (subwoofer in hoedenplank)
HK systeem, extra 12-kanaals versterker, 900 Watt, 14 speakers (subwoofer in hoedenplank)

eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Premium audio systeem
« Reactie #24 Gepost op: 25 november 2019, 11:32:49 »
Goed overzicht en interessante bijlage, alweer dank JWQ!

Als het middelste niveau 400 watt zou hebben, dan had ik echt wel meer geblaf met body verwacht. Nu vrijwel zeker dat ik niks verneem van middenachter. In het infotainment scherm, als je naar Audio instellingen gaat, zie je er overigens ook niet veel meer dan Hoog/midden/laag instellen en fader. Betreft een Infortainment uit de 002.xxxx serie.. Is de extra versterker mogelijk met de MES te vinden/ uit te lezen, zou er mogelijk iets in een proximity inregeling ofzo in een ander standje gezet kunnen worden? dat zijn vragen die ik ook maar eens bi de dealer ga neerleggen.
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Premium audio systeem
« Reactie #25 Gepost op: 25 november 2019, 11:48:11 »
zijn op dit moment geen instellingen mogelijk met MES vwb infotainment.....
Wat de dealer kan weet ik niet, maar ik verwacht er weinig van ;)   In theorie zou je, in elk geval bij het HK systeem natuurlijk van alles in kunnen stellen voor de versterker aangezien het een DSP systeem is.
Dat is echter de theorie ;)
Geen van de systemen heeft momenteel standaard mogelijkheid voor equaliser etc.. alleen hoog/midden/laag regeling, en surround aan/uit voor HK

Heb wel van mensen gelezen die een externe equaliser app etc in elk geval via hun USB bron gebruiken.....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Premium audio systeem
« Reactie #26 Gepost op: 25 november 2019, 11:51:13 »
…. stille hoop dat er een zekering ofzo eruit ligt en zometeen het wonder geschiedt...
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
Re: Premium audio systeem
« Reactie #27 Gepost op: 25 november 2019, 17:32:05 »
Bij de aanschaf van mijn auto was de ‘premium’ HK installatie niet om aan te horen.... net alsof de subwoofer niet meedeed.... herkenbaar ? 😜 de dealer wist er geen oplossing voor te vinden net als het spontaan zonder reden in de nachtstand schieten van het navigatiescherm...... ben het maar eens bij een andere dealer gaan proberen die tijdens het oplossen van het schermprobleem er achter kwam dat ook de versterker het begeven had.... die dus ook vervangen en voila ..... ook mijn geluidsprobleem opgelost ... twee vliegen in 1 klap 😜😜😜 moest er wel een slordige 4 maanden aan ergernis voor slikken bij die ene dealer maar ben gelukkig bij de andere perfect geholpen 😜😜
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Premium audio systeem
« Reactie #28 Gepost op: 25 november 2019, 19:43:19 »
We gaan  't zien, mijn systeem is in ieder geval niet Harman Kardon.

Navi scherm heb ik permanent op nachtstand staan. Daardoor mooi in match met het instrumentencluster kwa kleur. Bovendien heb je dan niet zo duidelijk die rechthoek van het scherm, de mooie vloeiende vorm van het dashbord vernaggelend…
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

Bartski
38

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • *
    - Startende Alfist
Re: Premium audio systeem
« Reactie #29 Gepost op: 15 februari 2020, 10:08:37 »
Na twee weken in de Giulia met standaard audiosetup moet ik zeggen dat ik eigenlijk bijzonder tevreden ben.  Mijn Giulietta had Bose (met sub) en ik stoorde me vaak aan de overdreven bas die daar uit kwam en waar eigenlijk geen goede inregeling voor was.
Geluid is toch veelal een smaakkwestie, maar ik heb er 'voor geleerd' dus als ik droog naar de output luister op basis van een proper stukje audio dan is het standaard systeem heel mooi vlak en komt het hele spectrum eigenlijk mooi afgewogen tot je. Ik luister naar zowel 'pop' als klassiek en beiden geven datzelfde beeld.
Uiteraard als je van pompende subs en sissend hoog houdt zit je ver weg van alle standaarden en zoals JWQ al aangaf is veel ook afhankelijk van je bronaudio.
En als je met een 'weggepompt kartonnen GSM oor' je afweging maakt is er voor de bedenkers van deze setup natuurlijk weinig eer meer te behalen.
We zijn inmiddels zo gewend aan een enorme bak beroerdigheid met alle bluetooth/hifi bass/treble shit waarmee we ons omringen dat een gewogen oordeel bijna onmogelijk te maken is. Maar terug naar de basis, als je naar de weergave over het hele spectrum kijkt, dus bas mid en hoog, ben ik bijzonder onder de indruk.
Zeker bij hoog volume is het behoorlijk wat geweld terwijl de output helder en transparant blijft. Zelfs met kartonnen bluetooth Spotify tracks :)
Veel van wat je nu uit de bekende lijstjes tot je krijgt is in de eindmix al zo platgeslagen en opgepept zodat ook de bouwradio op een steiger nog 'lekker' klinkt, dat je ver moet zoeken voor een referentie track. Maar treur niet, ze zijn er nog !

Ik heb getest met een stickje en wat lossless klassieke audio tracks (die ik zelf aanhoud als referentie) tot aan wat platgemepte Spotify hq streaming en wat kansloos muffige MP3-tjes. Zelfs die laatste konden de toets van mijn kritiek nog best aardig doorstaan. Waarvan akte.
Beter is altijd anders, maar anders is niet altijd beter.