!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Peter29846
1

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Start relais Foutcode P26E4
« Gepost op: 22 juli 2020, 13:05:43 »
Na 3 jaar living the dream, geen start stop beschikbaar, laat motor controleren met code P26E4.
Een van de twee startrelais kapot dus. Dealer kan met zijn computer geen start relais vinden en komt met het verzoek even de relais eruit te halen voor de corresponderende nummers.

Voordat ik alles uit elkaar haal en en mss meer stuk maak dan mij lief is, iemand van hier toevallig ervaring met deze storing en welke van de twee zekeringkasten?

En als ik toch hier ben, iemand ervaring met het bestellen van een werkplaatshandboek via Nederlandse dealers. Ik ben bekend met usb uit Amerika bestellen maar de verzendkosten zijn duurder dan het hele usb sticky bij elkaar...

Bedankt alvast mensen!

Update 1:
Voor de mensen die het probleem ooit tegen gaan komen (dat hoop ik niet), 1 Relais zit ingebakken in de BCM achter het luikje onder het dashboard bij de voeten van de passagier. En de andere is een steekrelais achter de rechter koplamp. Relais nummer 34F231002, standaard Fiat/Alfa/Lancia 30A rood relais. Dat "bakje" heeft 2 relais en een zekering, eentje voor de starter, een voor de airco. De starter zou de meest rechter zijn als je voor de auto staat en naar de motor kijkt. Hopen dat dit het oplost anders word het een dure operatie...