!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Bjorn
1

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Ragazzon 300cpsi kat
« Gepost op: 2 april 2019, 15:58:19 »
Hi,

Zijn er hier al ervaringen met de downpipe van ragazzon en/of de rest van de uitlaat?
Zou met name voor de eventuele vermogenswinst de gehele uitlaat willen vervangen.
En dan het liefst met zo weinig mogelijk toename in geluid, prima als de auto wat brult bij acceleratie maar op de snelweg wil ik geen brom op de achtergrond.

*

Alfa 147 Ti
1.576

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ragazzon 300cpsi kat
« Reactie #1 Gepost op: 2 april 2019, 22:24:41 »
Welkom op het forum.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ragazzon 300cpsi kat
« Reactie #2 Gepost op: 8 april 2019, 15:43:14 »
ik heb de tussen pot er onderuit latenhalen en een stuk rvs voor terug
het klinkt iets donkerder maar niet echt veel
*

Paul
1.848

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Ragazzon 300cpsi kat
« Reactie #3 Gepost op: 9 april 2019, 09:16:47 »
Het geluid zal iets donkerder worden en wat harder, dat komt omdat er een openere flow is. Wel goed dat je een sportcat erbij neemt, anders was het helemaal overdreven hard.

Je wint vermogen en het is ook goed voor je turbo omdat die sneller de warme licht afvoeren dus wat minder slijtage van de turbo zelf
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

ArjanB
1.994

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ragazzon 300cpsi kat
« Reactie #4 Gepost op: 9 april 2019, 18:51:16 »
Citaat van: Paul K op  9 april 2019, 09:16:47
Citaat van: Paul K op  9 april 2019, 09:16:47
Het geluid zal iets donkerder worden en wat harder, dat komt omdat er een openere flow is. Wel goed dat je een sportcat erbij neemt, anders was het helemaal overdreven hard.

Je wint vermogen en het is ook goed voor je turbo omdat die sneller de warme licht afvoeren dus wat minder slijtage van de turbo zelf

Bovenstaande kan ik bevestigen, ik heb ragazzon downpipe + racekat + kleine demper (zie mijn topic voor foto's) en geluid  is lekker, net wat harder maar niet vervelend of dreunend.

Deze uitlaat is zelfde diameter als de standaard uitlaat, dus de standaard eind demper kan erop blijven. Ik heb even met H2 (met de kleine dempers) gereden achter de ragazzon set maar dat ging niet, veeeeel te hard geluid. Met standaard demper is geluid sportief maar beschaafd, precies goed. Een  H2 is sowieso dreunend en best hard, was wel lekker maar een grotere downpipe vind ik belangrijker.

De downpipe zorgt voor beter oppakken van de turbo en meer adem bovenin.

Let wel - maar dat lees je wel in mijn topic - dat je bij verdere tuning je 3" uitlaat nodig hebt. Uitlaat (en luchtinlaat maar dat is eenvoudiger op te lossen) waren bij mij beperking waardoor ik niet door de 300pk grens kon.
Het geluid van de ragazzon set is lekker maar zou ik het opnieuw doen dan had ik denk ik toch een 3" JM downpipe genomen, maar die heeft wel nadeel dat die niet op rest van de uitlaat past. Ach, toen had ik geen idee dat ik de 300pk grens door wilde, en ik ben blij met de ragazzon set.

Hopelijk heb je hier wat aan?


edit: zie nu pas dat jij een Giulia hebt ipv Giulietta, maakt voor verhaal niet heel veel uit maar betekent wel dat niet al mijn opmerkingen van toepassing kunnen zijn
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Naja
7

  • Type Alfa: 156 4C Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ragazzon 300cpsi kat
« Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2019, 22:58:18 »
Is er inmiddels iemand die ervaring heeft met het plaatsen van een alternatieve downpipe en een sportcat? Ik zou deze aanpassing zelf ook graag willen laten doorvoeren op de Giulia 2.0T voor een betere gasrespons/prestatiepotentieel en een beter geluid.
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ragazzon 300cpsi kat
« Reactie #6 Gepost op: 20 juli 2019, 05:52:07 »
hallo heb je de auto al laten tunen
anders even kijken naar een uitlaat met een kleppensysteem
car heeft een samenwerking aangegaan met een uitlatenbedrijf
ik ga eerst de rollerbank op dan ga ik beslissen of ik het doe en wat ik doe
paul met de gulietta qv heeft zo uitlaat eronder laten zetten
*

Naja
7

  • Type Alfa: 156 4C Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ragazzon 300cpsi kat
« Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2019, 10:09:17 »
De Giulia is al langs Nunspeet geweest. Over 2 weken een nieuwe afspraak voor de  DNA+Race setting (ESP uitgeschakeld).

Ik heb al even op de site van Ragazzon gekeken maar daar staat niks voor een Giulia. Ga nu een kijkje nemen bij het bedrijf wat je noemde, thanks!
*

Luuk Misseyer
17

  • Type Alfa: Alfa Romeo
  • *
    - Startende Alfist
  • AutomontageDeLuuks
    • Automontage DeLuuks
Re: Ragazzon 300cpsi kat
« Reactie #8 Gepost op: 21 juli 2019, 23:09:04 »
Een downpipe met een Sportkat (of in het geheel geen Kat...) geeft per definitie meer vermogen vanwege de verbeterde flow (dikkere pijp 76mm/3inch) en lagere weerstand van de katalysator (200/300 cells per square inch (cpsi). Het geluid hoeft niet persé te veranderen als de rest van het uitlaatsysteem origineel blijft. Het meest optimale effect voor het vermogen wordt uiteraard bereikt met het aanpassen van de rest van de uitlaatlijn, waarna ook met zekerheid het geluid anders/Sportiever gaat worden...

Voor zover ik weet, heeft alleen Ragazzon een DownPipe met Sportkat op maat voor de 2.0 T:

-->https://www.ragazzon.com/eng/ragazzon-catalogue.php?cst=6&mdl=359&cld=1302 (ECU Remap is hierbij wel noodzakelijk).
Persoonlijk vind ik 'm vrij prijzig (€ 1.200 ex BTW), maar beter te duur dan niet te koop, zeggen ze wel eens...
InoXcar heeft wel een Katloze Downpipe (wegschrijven Kat noodzakelijk) voor slechts € 570,- maar is bedoeld voor racedoeleinden (op circuit), maar is m.i. niet aan te bevelen vanwege milieu- en APK-eisen (wel een goedkope oplossing en geeft maximaal vermogenswinst!).

We zouden JM Tuning kunnen vragen een DownPipe met Sportkat op maat te laten maken die ze (mbv mallen) kunnen reproduceren, zoals ze ook voor de Giulietta hebben gedaan.
De eerste zal mss wat duurder uitvallen, maar altijd veel betaalbaarder dan die van Ragazzon (en dan zal deze afkomstig zijn van Nederlandse bodem !!).
Er moet wel 1 iemand voor gaan, om ze uiteindelijk in productie te kunnen laten maken...

Voor de Giulia 2.0 T is er ook een zeer betaalbare RVS Sportuitlaat met kleppensysteem ( € 889,99!) beschikbaar:

--> https://www.sportuitlaat.shop/shop/alfa-romeo-auto-accessoires-montage/giulia/sportuitlaat-duplex-2x-eindpijp-zonder-eindsierstuk--zbk-p-alfa-romeo-giulia-062016--20t-206kw.html

Er is ook een SoundPipe (open pijp zonder middendemper) voor de Giulia 2.0 T beschikbaar, maar bij de Sportuitlaat met Kleppensysteem niet (meer) nodig (tenzij maximaal extra vermogen vereist is, maar dan komt er ook meer geluid/lawaai bij...).

--> https://www.sportuitlaat.shop/shop/alfa-romeo-auto-accessoires-montage/giulia/sportuitlaat-soundpipe--sr-alfa-romeo-giulia-062016--20t-147kw--206kw.html

Ik lees dat er ook behoefte is aan een snellere respons op het gaspedaal...
Daar zijn deze oplossingen ideaal voor; een PedalBox:

--> https://www.chiptuning.com/nl/alfa-romeo/giulia-952-2015/2-0-200ps-147kw-1995ccm/pedalbox.html
Je krijgt er niet direct meer vermogen door (alhoewel het tussen de oren wel dit effect heeft... ;-) ), maar wel een snellere respons op je elektronisch gaspedaal. Meestal zijn de elektronische gaspedalen op zuinigheid en de gemiddelde bestuurder afgesteld. Met een Pedalbox kun je de reactie van het gaspedaal naar persoonlijke (race)voorkeur instellen !
(overigens, ook laten vertragen; handig (...) indien minder ervaren bestuurders plaats nemen in je Giulia Q4...)
Werkt echt en aan te bevelen !!

Alle hier voorgestelde oplossingen zijn vanuit Automontage DeLuuks leverbaar.
Mochten er nog vragen zijn over e.e.a. of het product is niet in 1 van de WebShops te vinden, kan er altijd een email gestuurd worden.
Er zal adequaat op gereageerd worden.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan !
It's fun to be a CAR Member !
F: Automontage DeLuuks
@: Stuur een email !
*

Naja
7

  • Type Alfa: 156 4C Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ragazzon 300cpsi kat
« Reactie #9 Gepost op: 22 juli 2019, 15:19:06 »
Bedankt voor je antwoorden en suggesties Luuk, ik ga er vanavond eens op studeren!

*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ragazzon 300cpsi kat
« Reactie #10 Gepost op: 22 juli 2019, 16:59:17 »
j m tuning heeft ook een downpijp met of zondercat in zijn assortiment
*

Luuk Misseyer
17

  • Type Alfa: Alfa Romeo
  • *
    - Startende Alfist
  • AutomontageDeLuuks
    • Automontage DeLuuks
Re: Ragazzon 300cpsi kat
« Reactie #11 Gepost op: 22 juli 2019, 17:20:07 »
j m tuning heeft ook een downpijp met of zondercat in zijn assortiment

Ja, maar voor zover ik weet, pasklaar alleen nog maar voor de Giulietta en (nog) niet voor de Giulia of andere Alfa's.
Mocht hun programma voor de Alfa Romeo zijn uitgebreid, is dat zeker aanvullende informatie !
It's fun to be a CAR Member !
F: Automontage DeLuuks
@: Stuur een email !
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ragazzon 300cpsi kat
« Reactie #12 Gepost op: 22 juli 2019, 17:24:49 »
als het goed is nu in het assortimernt bij jm een tijdje terug contact gehad met jm toen zij hij een paar weekjes
*

Luuk Misseyer
17

  • Type Alfa: Alfa Romeo
  • *
    - Startende Alfist
  • AutomontageDeLuuks
    • Automontage DeLuuks
Re: Ragazzon 300cpsi kat
« Reactie #13 Gepost op: 29 juli 2019, 14:02:28 »
als het goed is nu in het assortimernt bij jm een tijdje terug contact gehad met jm toen zij hij een paar weekjes

Heb contact gehad met Jelmer (JM Tuning) en gaf aan dat hij (nog) geen pasklare DownPipe voor de Giulia heeft.
Hij heeft wel de DownPipe klaar voor de Giulietta 1.4 T (!) en die staat inderdaad niet in zijn WebShop.
Ik heb 'm wel opgenomen in mijn WebShop en is hier te bestellen:

--> https://www.sportuitlaat.shop/shop/alfa-romeo-auto-accessoires-montage/giulietta/sportuitlaat-downpipe--sr-alfa-romeo-giulietta-2010--14t-16v-77-88-125kw.html

Wellicht zit daar de bron van de verwarring; het is niet de Giulia Downpipe, maar de Giulietta 1.4T downpipe die er wel is, maar nog niet in de collectie was opgenomen.

Weer terug naar het onderwerp:
JM Tuning kan wel een DownPipe maken voor de Giulia (en er vervolgens een mal voor maken...) in dezelfde (betaalbare) prijsklasse als de DownPipe voor de Giulietta's), maar daar moet eerst een eerste klant voor zijn.
Dus wie meldt zich ?
It's fun to be a CAR Member !
F: Automontage DeLuuks
@: Stuur een email !
*

Luuk Misseyer
17

  • Type Alfa: Alfa Romeo
  • *
    - Startende Alfist
  • AutomontageDeLuuks
    • Automontage DeLuuks
Re: Ragazzon 300cpsi kat
« Reactie #14 Gepost op: 29 juli 2019, 14:03:37 »
Bedankt voor je antwoorden en suggesties Luuk, ik ga er vanavond eens op studeren!

En wat kwam er uit??... ;-)
It's fun to be a CAR Member !
F: Automontage DeLuuks
@: Stuur een email !