!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Op deze manier heb ik geen enkel vertrouwen in de Stelvio en wil er dus ook niet mee op vakantie over 3 maanden.Volgens mij is vervangen van de MultiAir unit de enige juiste oplossing, ik ben benieuwd
Overigens lag er maar één op voorraad bij hun leverancier, zou dat iets zeggen over de aantallen die worden afgenomen?
Natuurlijk zegt dat weinig maar het feit dat Prins aangeeft dit probleem vaker te zien en dat Goos van Pelt er altijd 2 op voorraad heeft zegt volgens mij wel wat.En ook dat het mij nu voor de tweede keer (Giulia en Stelvio) gebeurt bij ongeveer 120.000km, toeval?Dit onderwerp wordt daarnaast ook vaak besproken op diverse buitenlandse fora.Dus ik denk dat er toch wel een issue is met die MultiAir (en de TwinAir).
De problemen met die multi air modules blijf je toch wel regelmatig dingen over terug lezen.Het was bij de Mito en de Giulietta's en alle andere aanverwanten al een issue,en bij de Giulia en Stelvio dus ook nog steeds.De nieuwe fire motoren hebben ook multiair dus ben wel benieuwd wanneer daar de eerste,gevallen van de kop op zullen steken.Ik vind dat hele multiair verhaal maar gevoelige en onbetrouwbare techniek.En dan kan je natuurlijk wel zeggen dat zo'n module toch circa 120.000km betrouwbaar is gebleken.Maar ja daar heb je op dat moment als tweede hands koper natuurlijk vrij weinig aan.
Mijn ervaring is dat het na een flinke lange rit met het belasten van de motor alleen maar beter wordt. Toen ik de Giulia met had had ik af en toe slecht lopen kort na het starten bij koud weer. Na 1 zomer 3500 km met caravan te hebben gereden bij warm weer en wat hoger in de toeren rijden nooit meer last gehad van slecht lopen.