!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #15 Gepost op: 16 april 2020, 13:38:46 »
....

Intelligent Battery System (IBS).... heet dat echt zo? ... ;-)) dat kunnen ze dan beter 'NOSIBS' noemen ... ;-)) Zit er in de Stelvio/Giulia al niet standaard een AGM accu in vanwege het Start/Stop systeem? ik heb overigens ook al 2 jaartjes extra garantie bijgekocht om dezelfde redenen die jij hebt aangegeven. Druppelladen is voor mij geen optie.... ik heb geen garage: mijn koetjes slapen altijd buiten. De 5 jaar garantietermijn is overigens met ingang van 2019 ingevoerd.

vwb accu, nope, om de een of andere reden (denk vooral kosten ;) ) heeft Alfa er voor gekozen de giulia/stelvio standaard een EFB accu te geven, soort poorman's start/stop accu....Overigens ondanks alle problemen nog steeds (weet niet of bij 2020 modellen wel eindelijk AGM standaard is)
 Meeste mensen vervangen deze EFB alsnog voor equivalente AGM bij problemen, hetgeen beter blijkt te werken ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #16 Gepost op: 16 april 2020, 15:53:18 »
OK, die versie 002.010.041 was ik nog nergens tegengekomen. De Alfa monteur die ik ken vertelde mij een goede maand geleden nog dat de 055 de laatste versie was voor mijn Stelvio. Ik bekijk het en misschien kan dit het een en ander oplossen :-)
....

zie o.a. hier ;)  :
https://www.alfaowner.com/threads/how-to-infotainment-updates.1185573/

Bedankt! Update volbracht en het eerste dat mij opviel was het grotere beeld voor de achteruitrijcamera (wel waziger beeld). Niet onmiddellijk andere nieuwe zaken ontdekt (hoop dat het nu en dan zwart beeld en terug opstarten ook is verholpen). Ik vrees echter voor het usb connectiviteit verhaal.
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t
*

leonm
321

  • Type Alfa: 156 V6
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #17 Gepost op: 16 april 2020, 16:03:50 »
Wat betreft je airco, dit valt toch gewoon onder de garantie die je hebt bij de dealer waar je hem gekocht hebt? Zo te lezen woon je in België? Dealer moet dus 1 jaar garantie geven
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #18 Gepost op: 16 april 2020, 16:14:01 »
....
Bedankt! Update volbracht en het eerste dat mij opviel was het grotere beeld voor de achteruitrijcamera (wel waziger beeld). Niet onmiddellijk andere nieuwe zaken ontdekt (hoop dat het nu en dan zwart beeld en terug opstarten ook is verholpen). Ik vrees echter voor het usb connectiviteit verhaal.
mooi.... waren o.a. wat problemen opgelost met telefoon favourites op het systeem, en  meen wat zaken met toegepaste kleuren enz.
Hoop voor jou ook usb ;)

eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #19 Gepost op: 16 april 2020, 16:18:03 »
Wat betreft je airco, dit valt toch gewoon onder de garantie die je hebt bij de dealer waar je hem gekocht hebt? Zo te lezen woon je in België? Dealer moet dus 1 jaar garantie geven

In België, maar gekocht in Duitsland en daar heb ik nog bijna 2 jaar Duitse garantie.
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #20 Gepost op: 16 april 2020, 17:30:09 »
Er komt nu wel geluid uit de Ipod. Enkel Abba met dancing queen speelt hij af... Andere liedjes kan ik niet selecteren.
De usb cd speler doet het nog steeds niet. Ik merk wel bij deze update dat de audio instellingen zijn aangepast.
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t
*

8Ball
659

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159SW TBi Ti
  • *****
    - Super Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #21 Gepost op: 17 april 2020, 09:58:43 »
Er komt nu wel geluid uit de Ipod. Enkel Abba met dancing queen speelt hij af... Andere liedjes kan ik niet selecteren.
De usb cd speler doet het nog steeds niet. Ik merk wel bij deze update dat de audio instellingen zijn aangepast.

Dan hoop ik dat je van ABBA houd! 😂 Zonder dollen, wat irritant zeg...
Alfa Romeo 159 TBi Ti Rosso Competizione

Oude liefdes:
AR MiTo QV 100/101 Rosso Alfa
AR 159SW 1750TBi Ti Bianco Ghiaccio
AR 159SW 1.9JTDm Nero

2-wielers:
Ducati S4R 996
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #22 Gepost op: 17 april 2020, 10:22:07 »
Er komt nu wel geluid uit de Ipod. Enkel Abba met dancing queen speelt hij af... Andere liedjes kan ik niet selecteren.
De usb cd speler doet het nog steeds niet. Ik merk wel bij deze update dat de audio instellingen zijn aangepast.

Kan je de boel niet gewoon op een usb stick plaatsen ?
Dat werkt bij mij prima, heb duizenden tracks op een stick
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #23 Gepost op: 17 april 2020, 14:57:44 »
Er komt nu wel geluid uit de Ipod. Enkel Abba met dancing queen speelt hij af... Andere liedjes kan ik niet selecteren.
De usb cd speler doet het nog steeds niet. Ik merk wel bij deze update dat de audio instellingen zijn aangepast.

Kan je de boel niet gewoon op een usb stick plaatsen ?
Dat werkt bij mij prima, heb duizenden tracks op een stick

Natuurlijk kan dit en eventueel op de smartphone...
Maar nu heb ik een ipod en trouwens is dit geen oplossing voor mijn cd's ten zij ik die allemaal moet kopieeren.
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #24 Gepost op: 17 april 2020, 15:01:27 »
......
Natuurlijk kan dit en eventueel op de smartphone...
Maar nu heb ik een ipod en trouwens is dit geen oplossing voor mijn cd's ten zij ik die allemaal moet kopieeren.
CD's heb ik al een tijd geleden allemaal gedigitaliseerd en op servertje gezet ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #25 Gepost op: 17 april 2020, 15:40:58 »
Ben nog van de oude stempel. Ik draai nog graag een cd'tje. Ook één van de minpunten in de Stelvio dat er geen cdspeler meer is.
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #26 Gepost op: 17 april 2020, 17:17:07 »
..... Ook één van de minpunten in de Stelvio dat er geen cdspeler meer is.
Vrees dat dat bij heel veel nieuwe auto's het geval is ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #27 Gepost op: 20 april 2020, 12:11:12 »
Start/stop doet het plots sinds gisteren weer :-)
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #28 Gepost op: 23 april 2020, 22:52:43 »
Ben nog van de oude stempel. Ik draai nog graag een cd'tje. Ook één van de minpunten in de Stelvio dat er geen cdspeler meer is.

mwah minpunt.. vooruitgang heet dat... ! Wil je CD's afspelen kijk dan naar een auto uit de hoogtijdagen van de CD, lijkt mij. Zometeen krijgt de Stelvio nog falen teogewezen omdat de grammofoon niet aangesloten kan worden. Compatibiliteit is vergankelijk, vrind...
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #29 Gepost op: 24 april 2020, 14:36:39 »
Ben nog van de oude stempel. Ik draai nog graag een cd'tje. Ook één van de minpunten in de Stelvio dat er geen cdspeler meer is.

mwah minpunt.. vooruitgang heet dat... ! Wil je CD's afspelen kijk dan naar een auto uit de hoogtijdagen van de CD, lijkt mij. Zometeen krijgt de Stelvio nog falen teogewezen omdat de grammofoon niet aangesloten kan worden. Compatibiliteit is vergankelijk, vrind...

Grammafoon, dat zou alleszins de wereldpers halen. Je zou ook gewoon voor een bandspeler gaan of meteen een live band in het koffer...
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t