!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ik rij nu sinds april 2016 een Stelvio en heb nog nooit problemen gehad.Ik heb wel enkele opmerkingen of kanttekeningen of kwaliteit en afwerking1. benzine tank klepje moest bijgesteld worden. Het leek erop dat de kromming in het klepje verdween. Hersteld door de dealer, maar het is nog steeds niet perfect2. Achterdeuren geven een blikkering en goedkoop geluid als hem dicht doet3. Motor verbruikt olie als je veel in de DNA stand A rijdt. Dus niet meer doen4. Ik heb in 2016 het introductie model gekocht en deze had standaard stoelen. Verkeerde keus, deze stoelen geven total geen (zij) steun als ik sportief rij moet ik het stuur goed vasthouden, anders ...... Met een woord waardeloos5. navigatie systeem is ook matig en zeer traag, kan eigenlijk niet met een auto in deze prijs categorieVerder geniet elke keer weer als ik met de stelvio opstap ga.
Ik rij nu sinds april 2016 een Stelvio en heb nog nooit problemen gehad.Ik heb wel enkele opmerkingen of kanttekeningen of kwaliteit en afwerking.....2. Achterdeuren geven een blikkering en goedkoop geluid als hem dicht doet....Verder geniet elke keer weer als ik met de stelvio opstap ga.
Ik heb mijn Stelvio 2.0t vorig jaar eind augustus tweedehands bij een dealer gekocht en heb volgende problemen. 2 isofix plaatjes afgebroken (slechte kwaliteit);Het alom bekende kraakprobleem in de middenconsole (weet ondertussen wel vanwaar het komt, slechte afwerkingskwaliteit);Het niet werken van mijn Ipod en usb CD-speler op de usb poorten;Zijn onlangs bijgekomen Airco werkt niet (geen koele lucht enkel een sissend geluid, misschien is de koelvloeistof ontsnapt); Voor sommigen zou dit een zegen zijn maar het start/stop systeem werkt plots ook niet meer (misschien vanwege de korte afstanden die ik tegenwoordig rij).
als je airco leeg is na 9 maanden is ie gewoon ergens lek. opnieuw vullen zonder gecontroleerd te hebben waar ie lek is lijkt me dan niet zinvol; heb dit nl. een paar weken geleden zelf gehad. binnenkort kun je 'm dan weer opnieuw laten vullen, op je eigen kosten...ik heb de airco door JB Airco laten controleren, condensor bleek lek, nieuwe condensor er op, systeem afgeperst door JB en opnieuw gevuld, werkt weer prima.als ze dit niet onder de garantie laten vallen kan het alleen maar te wijten zijn geweest aan een lekke condensor doordat er bv een steentje doorheen is gegaan; in alle andere gevallen kan het jou toch nooit aan te rekenen zijn? dus gewoon garantie?!
Heb achteraf nog een mailtje gestuurd naar de dealer dat als hij mij als klant wil behouden hij toch een betere service (behalve een kop koffie) zal moeten bieden, maar geen antwoord terug...
Naar welke dealer ga je nu dan.?Ik ging altijd met tevredenheid naar Vireo Purmerend deze is sinds afgelopen Januari gesloten ,nu naar Houten tot nu toe tevreden.Maar vanuit Wieringerwerf is dit een aardig stukje.Anders wordt het Amsterdam Frank Vaneman voordeel is hier kan je ook op zaterdag te recht voor onderhoud.
als ik nu eens even simpel redeneer: je hebt een hoop geld betaald voor een auto, je krijgt (je hebt er voor betaald...) er garantie op, ze willen je niet fatsoenlijk helpen en jij lijkt dat te accepteren... of zit ik er naast? weglopen naar een andere dealer en je garantie weggooien? hmmm, daar zou ik echt nog even over nadenken. waar ik niet over zou nadenken is een aangetekende brief naar je dealer waarin je ze een week lang de auto ter beschikking stelt om eea te verhelpen, zoniet dan volgen er andere stappen. moet jij eens opletten wat er gaat gebeuren... ik heb dit in het verleden (helaas) zelf ook een keertje zo moeten spelen en heb daarna nooooit meer problemen gehad met de dealer. en ik werd vanaf dat moment ook altijd met meneer aangesproken. jammer dat het zo moest maar blijkbaar was dat de enige taal die ze verstaan.