!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

HendrikP
49

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #30 Gepost op: 9 mei 2020, 12:17:17 »
Ik rij nu sinds april 2016 een Stelvio en heb nog nooit problemen gehad.

Ik heb wel enkele opmerkingen of kanttekeningen of kwaliteit en afwerking
1. benzine tank klepje moest bijgesteld worden. Het leek erop dat de kromming in het klepje verdween. Hersteld door de dealer, maar het is nog steeds niet perfect
2. Achterdeuren geven een blikkering en goedkoop geluid als hem dicht doet
3. Motor verbruikt olie als je veel in de DNA stand A rijdt. Dus niet meer doen
4. Ik heb in 2016 het introductie model gekocht en deze had standaard stoelen. Verkeerde keus, deze stoelen geven total geen (zij) steun als ik sportief rij moet ik het stuur goed vasthouden, anders ...... Met een woord waardeloos
5. navigatie systeem is ook matig en zeer traag, kan eigenlijk niet met een auto in deze prijs categorie

Verder geniet elke keer weer als ik met de stelvio opstap ga.
Giulia 1300 Super
Alfasud super
Alfasud quadrifoglio verde
Alfa Romeo 33 1.5
Alfa Romeo 33 Wagon 1.7 IE
Alfa 155 2.0 twin spark
Alfa 156 2.0 T. Spark
Alfa 156 Sportwagon 2.0 T. Spark
Alfa 159 Sportwagon 2.2 JTS
Alfa Stelvio 2.0T 280pk AWD Super 2017 - heden
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #31 Gepost op: 9 mei 2020, 13:34:50 »
Citaat van: HendrikP op  9 mei 2020, 12:17:17
Citaat van: HendrikP op  9 mei 2020, 12:17:17
Ik rij nu sinds april 2016 een Stelvio en heb nog nooit problemen gehad.

Ik heb wel enkele opmerkingen of kanttekeningen of kwaliteit en afwerking
1. benzine tank klepje moest bijgesteld worden. Het leek erop dat de kromming in het klepje verdween. Hersteld door de dealer, maar het is nog steeds niet perfect
2. Achterdeuren geven een blikkering en goedkoop geluid als hem dicht doet
3. Motor verbruikt olie als je veel in de DNA stand A rijdt. Dus niet meer doen
4. Ik heb in 2016 het introductie model gekocht en deze had standaard stoelen. Verkeerde keus, deze stoelen geven total geen (zij) steun als ik sportief rij moet ik het stuur goed vasthouden, anders ...... Met een woord waardeloos
5. navigatie systeem is ook matig en zeer traag, kan eigenlijk niet met een auto in deze prijs categorie

Verder geniet elke keer weer als ik met de stelvio opstap ga.

1. Niet zo'n probleem
2. Klopt
3. Gebruik zelden A
4. Heb dz uitstekende sportstoelen
5. Gebruik het zelden, heb je de laatste update gedaan?

Tegenwoordig te weinig mogelijkheden om te genieten en ik geraak niet bij de dealer voor herstellingen.
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #32 Gepost op: 9 mei 2020, 13:52:26 »
Citaat van: HendrikP op  9 mei 2020, 12:17:17
Citaat van: HendrikP op  9 mei 2020, 12:17:17
Ik rij nu sinds april 2016 een Stelvio en heb nog nooit problemen gehad.

Ik heb wel enkele opmerkingen of kanttekeningen of kwaliteit en afwerking
.....
2. Achterdeuren geven een blikkering en goedkoop geluid als hem dicht doet
....

Verder geniet elke keer weer als ik met de stelvio opstap ga.

Komt wellicht ook doordat de deuren van alluminium zijn .....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

HendrikP
49

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #33 Gepost op: 10 mei 2020, 13:40:16 »
Ik heb de laatste versie van navigatie map geïnstalleerd - doorlooptijd iet meer dan 70 minuten - ben maar een stukje gaan rijden

Het dichtslaan voordeuren geeft een prima geluid en ervaring. Beide achterdeuren geven een blikkerig geluid, dus dan licht het niet aan het gebruikte materialen, dus gewoon slechte afwerking..
Giulia 1300 Super
Alfasud super
Alfasud quadrifoglio verde
Alfa Romeo 33 1.5
Alfa Romeo 33 Wagon 1.7 IE
Alfa 155 2.0 twin spark
Alfa 156 2.0 T. Spark
Alfa 156 Sportwagon 2.0 T. Spark
Alfa 159 Sportwagon 2.2 JTS
Alfa Stelvio 2.0T 280pk AWD Super 2017 - heden
*

Romeer
238

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #34 Gepost op: 10 mei 2020, 19:07:20 »
een blikkerig geluid van de deuren kun je soms tegengaan door de binnenzijde met anti-dreunplaat te beplakken.
*

HendrikP
49

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #35 Gepost op: 10 mei 2020, 21:08:58 »
hoi Romeer

bedank voor advies, gaan de bekleding van een van de deuren demonteren voor een nader onderzoek. Waarna ik de anti-dreunplaat ga bestellen
Giulia 1300 Super
Alfasud super
Alfasud quadrifoglio verde
Alfa Romeo 33 1.5
Alfa Romeo 33 Wagon 1.7 IE
Alfa 155 2.0 twin spark
Alfa 156 2.0 T. Spark
Alfa 156 Sportwagon 2.0 T. Spark
Alfa 159 Sportwagon 2.2 JTS
Alfa Stelvio 2.0T 280pk AWD Super 2017 - heden
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #36 Gepost op: 22 juli 2020, 15:12:16 »
Ik heb mijn Stelvio 2.0t vorig jaar eind augustus tweedehands bij een dealer gekocht en heb volgende problemen.
2 isofix plaatjes afgebroken (slechte kwaliteit);
Het alom bekende kraakprobleem in de middenconsole (weet ondertussen wel vanwaar het komt, slechte afwerkingskwaliteit);
Het niet werken van mijn Ipod en usb CD-speler op de usb poorten;
Zijn onlangs bijgekomen Airco werkt niet (geen koele lucht enkel een sissend geluid, misschien is de koelvloeistof ontsnapt);
Voor sommigen zou dit een zegen zijn maar het start/stop systeem werkt plots ook niet meer (misschien vanwege de korte afstanden die ik tegenwoordig rij).

Na een bezoekje aan de dealer:
- isofix plaatjes moeten besteld worden en betaald;
- Kraakprobleem niet gevonden;
- Oude Ipods werken niet meer, de nieuwe daarentegen wel;
- Airco was leeg en hebben ze met koelvloeistof bijgevuld;
- Start/stop systeem, ze hebben de batterij opgeladen zou moeten opgelost zijn, anders terug komen en een nachtje laten laden (wat ik zelf eigenlijk al had gedaan).

Kostenplaatje was 170 €, eigenlijk alleen voor de airco van koelvloeistof te voorzien (niets viel onder garantie) en dit 9 maanden na aankoop :-(
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t
*

Romeer
238

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #37 Gepost op: 22 juli 2020, 15:31:25 »
als je airco leeg is na 9 maanden is ie gewoon ergens lek. opnieuw vullen zonder gecontroleerd te hebben waar ie lek is lijkt me dan niet zinvol; heb dit nl. een paar weken geleden zelf gehad. binnenkort kun je 'm dan weer opnieuw laten vullen, op je eigen kosten...
ik heb de airco door JB Airco laten controleren, condensor bleek lek, nieuwe condensor er op, systeem afgeperst door JB en opnieuw gevuld, werkt weer prima.
als ze dit niet onder de garantie laten vallen kan het alleen maar te wijten zijn geweest aan een lekke condensor doordat er bv een steentje doorheen is gegaan; in alle andere gevallen kan het jou toch nooit aan te rekenen zijn? dus gewoon garantie?!
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #38 Gepost op: 22 juli 2020, 15:57:04 »
als je airco leeg is na 9 maanden is ie gewoon ergens lek. opnieuw vullen zonder gecontroleerd te hebben waar ie lek is lijkt me dan niet zinvol; heb dit nl. een paar weken geleden zelf gehad. binnenkort kun je 'm dan weer opnieuw laten vullen, op je eigen kosten...
ik heb de airco door JB Airco laten controleren, condensor bleek lek, nieuwe condensor er op, systeem afgeperst door JB en opnieuw gevuld, werkt weer prima.
als ze dit niet onder de garantie laten vallen kan het alleen maar te wijten zijn geweest aan een lekke condensor doordat er bv een steentje doorheen is gegaan; in alle andere gevallen kan het jou toch nooit aan te rekenen zijn? dus gewoon garantie?!

Inderdaad, maar werd gewoon gemeld koelvloeistof gevuld: 100 €, checken Ipod 25 €, Batterijlader 45 € (start/stop werkt nog altijd niet naar behoren).... Geen Garantie.
Heb achteraf nog een mailtje gestuurd naar de dealer dat als hij mij als klant wil behouden hij toch een betere service (behalve een kop koffie) zal moeten bieden, maar geen antwoord terug...
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #39 Gepost op: 22 juli 2020, 16:03:42 »
Heb achteraf nog een mailtje gestuurd naar de dealer dat als hij mij als klant wil behouden hij toch een betere service (behalve een kop koffie) zal moeten bieden, maar geen antwoord terug...

herkenbaar...... ik ben inmiddels bij mijn 5e Alfa dealer beland en ben daar gelukkig zeer tevreden over de 'professionele klantgerichtheid' ..... ;-))) Het heeft even geduurd om er 1 te vinden, maar dan heb je ook wat ....... ;-))
*

JBis
35

  • Type Alfa: Alfa Stelvio Competizione
  • *
    - Startende Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #40 Gepost op: 22 juli 2020, 16:26:51 »
Naar welke dealer ga je nu dan.?
Ik ging altijd met tevredenheid naar Vireo Purmerend deze is sinds afgelopen Januari gesloten  ,nu naar Houten tot nu toe tevreden.
Maar vanuit Wieringerwerf is dit een aardig stukje.
Anders wordt het Amsterdam Frank Vaneman voordeel is hier kan je ook op zaterdag te recht voor onderhoud.
Alfa 147 2001-2003  , 2003-2006 en 2006-2009
Alfa MiTo Sport 150 pk 2009-2013
Alfa Giulietta Sportiva TcT 170pk2013-2016
Alfa Giulietta Sprint TcT 170 pk (getuned Savali190 pk) 2016-2019
Alfa Stelvio B-Tech 280 pk ( getuned Savali 315 pk) 2019-2023
Alfa Stelvio Competizione 280 pk 2023 - heden
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #41 Gepost op: 22 juli 2020, 16:28:52 »
Ik ben ook in Houten geland ... niet naast de deur maar dat vind ik niet erg....... kwaliteit heeft een prijs ... .;-))
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #42 Gepost op: 22 juli 2020, 16:48:06 »
Naar welke dealer ga je nu dan.?
Ik ging altijd met tevredenheid naar Vireo Purmerend deze is sinds afgelopen Januari gesloten  ,nu naar Houten tot nu toe tevreden.
Maar vanuit Wieringerwerf is dit een aardig stukje.
Anders wordt het Amsterdam Frank Vaneman voordeel is hier kan je ook op zaterdag te recht voor onderhoud.

Ga bij een dealer in Aken (D) waar ik de auto tweedehands heb gekocht, maar woon zelf in België op de grens met Nederland. Ligt bij ons allemaal dicht bij elkaar ;-)
Denk dat ik niet meer bij een dealer (ga momenteel bij iemand die na zijn werk bijklust en waar ik met de vorige alfa 147 en onze Lancia Delta naar volle tevredenheid ga) zal gaan, verlies dan wel de resterende 1.5 jaar garantie. In Duitsland krijg je 4 jaar garantie bij een nieuwe auto. Ik had bij de aankoop nog een 2.5 jaar garantie.
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t
*

Romeer
238

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #43 Gepost op: 22 juli 2020, 20:02:51 »
als ik nu eens even simpel redeneer: je hebt een hoop geld betaald voor een auto, je krijgt (je hebt er voor betaald...) er garantie op, ze willen je niet fatsoenlijk helpen en jij lijkt dat te accepteren... of zit ik er naast?
weglopen naar een andere dealer en je garantie weggooien? hmmm, daar zou ik echt nog even over nadenken. waar ik niet over zou nadenken is een aangetekende brief naar je dealer waarin je ze een week lang de auto ter beschikking stelt om eea te verhelpen, zoniet dan volgen er andere stappen. moet jij eens opletten wat er gaat gebeuren...
ik heb dit in het verleden (helaas) zelf ook een keertje zo moeten spelen en heb daarna nooooit meer problemen gehad met de dealer. en ik werd vanaf dat moment ook altijd met meneer aangesproken. jammer dat het zo moest maar blijkbaar was dat de enige taal die ze verstaan.
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #44 Gepost op: 22 juli 2020, 20:36:12 »
als ik nu eens even simpel redeneer: je hebt een hoop geld betaald voor een auto, je krijgt (je hebt er voor betaald...) er garantie op, ze willen je niet fatsoenlijk helpen en jij lijkt dat te accepteren... of zit ik er naast?
weglopen naar een andere dealer en je garantie weggooien? hmmm, daar zou ik echt nog even over nadenken. waar ik niet over zou nadenken is een aangetekende brief naar je dealer waarin je ze een week lang de auto ter beschikking stelt om eea te verhelpen, zoniet dan volgen er andere stappen. moet jij eens opletten wat er gaat gebeuren...
ik heb dit in het verleden (helaas) zelf ook een keertje zo moeten spelen en heb daarna nooooit meer problemen gehad met de dealer. en ik werd vanaf dat moment ook altijd met meneer aangesproken. jammer dat het zo moest maar blijkbaar was dat de enige taal die ze verstaan.

Mee eens, want al die genoemde punten vallen onder de reguliere garantie.
Punt is echter, zo vermoed ik, dat de betreffende dealer geen zin heeft om te reclameren bij de importeur. Je moet tegenwoordig de mazzel hebben dat je dealer aan de kant van de consument staat en juist daarom zijn uiterste best doet om alle garantiepunten geregeld te krijgen bij de importeur, zonodig met de juiste druk en slimheid. Mijn dealer heeft hier al jaren een sport van gemaakt en vindt het geweldig om de importeur het vuur aan de schenen te leggen. Maar ja, zo zijn er nog maar weinigen.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium