!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

hondaman
5

  • Type Alfa: nog geen
  • *
    - Startende Alfist
stelvio : keuze probleem.
« Gepost op: 23 augustus 2018, 14:39:45 »
Hoi,
Eventjes voorstellen.

Ik ben Jeffrey, 44j, bio technicus en gebeten door het alfa virus.

Mijn huidige wagen is aan vervanging toe (opel zafira 2.0dti, 18j jong en 345000 km)
Nu de grootste kosten in ons leven wat voorbij zijn, kan de beurs wat verder open.
Eerst de "klassiekers" afgewerkt zijnde: xc60, glc220, x3.
Maar steeds was er wel iets dat ervoor zorgde dat het gehele gezin er niet 100% achterstond.
En dan kwam de stelvio.
We zijn gevallen als een baksteen.
Vandaag een eerste testrit en ..... man, wat heb ik al die jaren gemist.
Heb beide gereden : 2.0 turbo en 2.2 180pk diesel.
Beide hebben voor mij genoeg vermogen en souplesse.
Maar de GROTE twijfel : benzine of diesel.
Ik rijd dagelijks 16km woon/werk  (enkele rit), waarvan 10km op de snelweg.
Ook kan ik, via mijn werkgever, diesel tanken aan 20-25 cent/liter minder dan aan de pomp.
Mijn eerste keuze is diesel, maar ben bang dat ik problemen krijg met de roetpot en egr klep.
Of zie ik spoken?
Of is benzine echt de beste oplossing? (gezien de negatieve mentaliteit van de overheid tov diesel)

Hoe zien jullie dit?

groetjes

Jeffrey
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: stelvio : keuze probleem.
« Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2018, 14:44:00 »
Onthoud wel dat diesel veel harder gaat afschrijven. Je zou het op de laatste cent feitelijk moeten berekenen als je echt de goedkoopste optie wil. Anderzijds kun je ook je gevoel volgen wat get fijnste rijdt.