!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

codipo01
78

  • Type Alfa: Giulia Q2
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stotterende 2.2 jtd
« Reactie #45 Gepost op: 23 januari 2021, 12:22:30 »
Tja dat weet je nooit bij een Alfa
Ik heb een 159 sportwagen gehad en die kwam eens bij de dealer voor een klein probleempje.
De auto ging aan de computer en toen stonden er diverse foutmeldingen in de computer.
Nooit een lampje gezien maar ook nooit iets van gemerkt.
Een Alfa is rood zonder trekhaak.
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Stotterende 2.2 jtd
« Reactie #46 Gepost op: 23 januari 2021, 13:40:16 »
Lampje is verplicht als de fout invloed heeft op de uitlaatgas kwaliteit.  Anders niet.
*

8Ball
659

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159SW TBi Ti
  • *****
    - Super Alfist
Re: Stotterende 2.2 jtd
« Reactie #47 Gepost op: 23 januari 2021, 14:28:13 »
Lampje bij Alfa kan zijn dat er wat is. Of er is niks. Of hij denkt dat er iets is maar toch niet maar toch maar wel lampje. Of toch niet. Nee doe maar uit. En weer aan! Is er nu wel wat dan? Nee, maar hiervoor dacht ik van wel dus vandaar.

Alfa en het motorlampje... minder voorspelbaar dan het standpunt van een Italiaanse politicus
Alfa Romeo 159 TBi Ti Rosso Competizione

Oude liefdes:
AR MiTo QV 100/101 Rosso Alfa
AR 159SW 1750TBi Ti Bianco Ghiaccio
AR 159SW 1.9JTDm Nero

2-wielers:
Ducati S4R 996
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Stotterende 2.2 jtd
« Reactie #48 Gepost op: 23 januari 2021, 17:01:24 »
enige lampje dat om de paar weken aan gaat op mijn alfa is het brandstoflampje
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Stotterende 2.2 jtd
« Reactie #49 Gepost op: 25 januari 2021, 10:17:19 »
Inderdaad waar. Ik ga donderdag langs de dealer dus dan horen we het wel.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Stotterende 2.2 jtd
« Reactie #50 Gepost op: 1 februari 2021, 11:04:23 »
UPDATE:

Auto afgelopen vrijdag door dealer nagekeken. Nergens geen foutmeldingen te vinden, auto was al voorzien van actuele software, alle sensoren gaven goede waardes aan.

Uiteindelijk hebben ze uit voorzorg het brandstoffilter vervangen en een flesje reiniger in de tank gegooid.

Heb van het weekend niet veel gereden (iets van 40 km) maar het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Vooralsnog lijkt het er dus op dat het filter het probleem was. Zal het de komende tijd wel gaan merken al vrees ik niet dat de auto veel kilometers gaat maken de komende weken.
*

JS JTD
233

  • Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
  • ***
    - Alfist
    • JTD-Performance
Re: Stotterende 2.2 jtd
« Reactie #51 Gepost op: 1 februari 2021, 21:56:32 »
Citaat van: Ruud_Enschede op  1 februari 2021, 11:04:23
Citaat van: Ruud_Enschede op  1 februari 2021, 11:04:23
UPDATE:

Auto afgelopen vrijdag door dealer nagekeken. Nergens geen foutmeldingen te vinden, auto was al voorzien van actuele software, alle sensoren gaven goede waardes aan.

Uiteindelijk hebben ze uit voorzorg het brandstoffilter vervangen en een flesje reiniger in de tank gegooid.

Heb van het weekend niet veel gereden (iets van 40 km) maar het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Vooralsnog lijkt het er dus op dat het filter het probleem was. Zal het de komende tijd wel gaan merken al vrees ik niet dat de auto veel kilometers gaat maken de komende weken.

Het zou me verbazen als het brandstoffilter de oplossing is. Dat is het vrijwel nooit bij storingen als deze. Ik denk eerder aan een slechte elektrische verbinding.
Giulia Super JTD AT8
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Stotterende 2.2 jtd
« Reactie #52 Gepost op: 2 februari 2021, 13:32:37 »
Nouja ik had er ook niet veel vertrouwen in dat dat de oplossing zou bieden maar vooralsnog lijkt het daar wel op, al heb ik nog te weinig gereden sindsdien om het zeker te kunnen zeggen.
*

codipo01
78

  • Type Alfa: Giulia Q2
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stotterende 2.2 jtd
« Reactie #53 Gepost op: 7 maart 2021, 19:44:26 »
Hoe gaat het nou met het inhouden ???
Heb je er nog last van gehad.
Een Alfa is rood zonder trekhaak.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Stotterende 2.2 jtd
« Reactie #54 Gepost op: 8 maart 2021, 08:51:28 »
Hoi Cor, ja ik heb er af en toe nog last van inderdaad. Zoals gezegd vorige keer brandstofreiniger erin gedaan en nieuw filter en bovendien al een stuk of 5 keer V-power getankt.

Hij doet het echter af en toe nog steeds. Heb wel het idee dat het minder is geworden maar het vreemde is dat ik onlangs naar mijn moeder in limburg ben gereden: toch een ritje van 160 km, totaal geen last gehad, en van de week reed ik weer eens een keer naar kantoor sinds lange tijd (ritje van 20 km) en toen bokte hij weer een keer of 2.

Het is dus totale willekeur. De dealer zegt min of meer: rij er maar mee door tot het erger wordt. Voor nu maak ik me niet zo druk aangezien ik toch niet ver weg hoef en kan. Maar stel dat we van de zomer weer wat meer mogen en kunnen en er moeten weer lange reisjes voor werk en prive gemaakt worden dan hoop ik toch echt dat het opgelost is omdat je simpelweg niet weet of dit er ooit voor gaat zorgen dat ik met panne langs de weg kan komen te staan.
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Stotterende 2.2 jtd
« Reactie #55 Gepost op: 8 maart 2021, 10:14:24 »
Als je geen foutmeldingen hebt en alles doet zoals het moet doen, kunnen het maar een paar zaken zijn, lijkt mij ?!

Een sensor geeft een verkeerde input,
Een slangetje heeft een scheurtje wat zorgt voor een verkeerd input.
Vocht in het diesel filter (die verving ik altijd om de 50dkm)

Een haperende koppelings pedaal sensor (tenzij het een automaat is)
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Stotterende 2.2 jtd
« Reactie #56 Gepost op: 8 maart 2021, 10:31:15 »
Ja zou kunnen inderdaad. Filter is dus onlangs vervangen.

Het is gewoon een handbak dus die sensor zou nog kunnen. Al is het probleem wel alleen aanwezig als ik constante snelheid rijd in een bepaalde versnelling.

Sensoren waren volgens dealer allemaal goed.
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Stotterende 2.2 jtd
« Reactie #57 Gepost op: 8 maart 2021, 10:33:02 »
Citaat van: Ruud_Enschede op  8 maart 2021, 10:31:15
Citaat van: Ruud_Enschede op  8 maart 2021, 10:31:15
Ja zou kunnen inderdaad. Filter is dus onlangs vervangen.

Het is gewoon een handbak dus die sensor zou nog kunnen. Al is het probleem wel alleen aanwezig als ik constante snelheid rijd in een bepaalde versnelling.

Sensoren waren volgens dealer allemaal goed.
ook rijdend gemeten?
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Stotterende 2.2 jtd
« Reactie #58 Gepost op: 8 maart 2021, 10:57:48 »
Ik heb dit ook wel eens gehad.
Recent al een tijdje niet meer.

Constante snelheid en dan even haperen bij versnellen.
Koppeling in of overschakelen en het was weg.
Op het gaspedaal drukken bleef die dood.

Voor de rest feilloos.

Ook met de JTD heb ik dat wel eens gehad. Maar dit kan dan ook nog wel eens de egr zijn. Als die klep open blijft staan gebeurd er ook niets.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Stotterende 2.2 jtd
« Reactie #59 Gepost op: 8 maart 2021, 11:28:58 »
Of het rijdend gemeten is weet ik niet. Hebben ze niks over gezegd. Hij stottert alleen bij constante snelheid en constante gaspedaal stand. Even gas los of iets gas bij en dan is het weer over. Koppeling hoef ik daarvoor niet eens aan te raken.

Hij is gechipt bij Savali en weet niet precies of ze daar ook iets aan de EGR klep gedaan hebben. Vaak bij tuning wel maar hier durf ik het eerlijk gezegd niet te zeggen.