!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Fries74
56

• Type Alfa: Giulia 2.0T rwd
  • **
    - Junior Alfist
Stuur schakelpaddles installeren
« Gepost op: 30 september 2024, 13:49:47 »
Klein vraag wat betreft de installatie van stuur paddles. Als ik een proxy alignment ga doen moet de auto dan helemaal waterpas staan?  (Dit heb ik ergens gelezen, maar mijn oprit is niet waterpas dus voordat ik de proxy alignment ga doen wil ik wel even weten of dit problemen gaat geven)

2 oktober 2024 - Nou ik heb het er toch maar op gewaagd en het geeft volgens mij geen problemen. Tijdens proxy alignment met blauwe kabel veel fout meldingen maar na de auto te hebben gestart waren ze weg.
Stuur laten zitten wel een beetje lastig met vast zetten van de paddles maar ze zitten erin en het werkt.

Het is nu even wachten op de onderkap die besteld is is.

Alfa Romeo Giulia super
Veloce pack.
Premium sound pack
H&S stage 1 Bmc luchtfilter
Eibach pro springs verlaagd
*

Bertonebianco
122

• Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 Super
    - Alfist
  • ruim 40 jaar Alfa, geen moment spijt.
Re: Stuur schakelpaddles installeren
« Reactie #1 Gepost op: 4 oktober 2024, 08:08:12 »
Die alarmen zijn normaal en verdwijnen inderdaad na starten en soms en stukje rijden.
En die onderkap heb je inderdaad nodig om het weer netjes af te werken.

Nu: Stelvio 2.0T Q4 Super, Squadra Massimo, full options.
Eerder: Giulia 2.0T Q4 Veloce, Brera Spider 1.8 TBi Squadra, Giulia  2.2 JTDm Super Squadra, Giulietta 2.0JTDm Squadra, 159 SW Ti 2.2 JTDm Squadra, Giulietta 1.6JTDm enz enz
*

Fries74
56

• Type Alfa: Giulia 2.0T rwd
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 4 oktober 2024, 19:51:54 »
Nog een vraagje, hebben jullie de onderstaande stappen ook gedaan? Ik heb deze nog niet gedaan aangezien ik geen foutmeldingen krijg in het display. Als deze stappen wel uit moeten worden gevoerd dan ga ik dit alsnog doen (op een vlakke vloer) maar als het niet nodig dan doe ik het uiteraard niet 😁

8. Connect MES met de ABS / Continental ABS (grijze kabel nodig)
9. Controleer bij Parameters of de Steering Angle op 0 staat (ik kreeg hem niet exact op 0, maar
tussen de -0.5 en +0.5 lijkt prima te werken).
10. Ga naar Adjustments en voer daar achtereenvolgens "Reset steering angle", "Lateral and
longitudinal acceleration sensor calibration" en "Pressure sensor calibration" uit
11. Ga naar "Errors" en verwijder alle errors.
Alfa Romeo Giulia super
Veloce pack.
Premium sound pack
H&S stage 1 Bmc luchtfilter
Eibach pro springs verlaagd
*

Tinus89
58

• Type Alfa: Giulia MY2017
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 5 oktober 2024, 21:08:22 »
Citaat van: Fries74 op  4 oktober 2024, 19:51:54
Citaat van: Fries74 op  4 oktober 2024, 19:51:54
Nog een vraagje, hebben jullie de onderstaande stappen ook gedaan? Ik heb deze nog niet gedaan aangezien ik geen foutmeldingen krijg in het display. Als deze stappen wel uit moeten worden gevoerd dan ga ik dit alsnog doen (op een vlakke vloer) maar als het niet nodig dan doe ik het uiteraard niet 😁

8. Connect MES met de ABS / Continental ABS (grijze kabel nodig)
9. Controleer bij Parameters of de Steering Angle op 0 staat (ik kreeg hem niet exact op 0, maar
tussen de -0.5 en +0.5 lijkt prima te werken).
10. Ga naar Adjustments en voer daar achtereenvolgens "Reset steering angle", "Lateral and
longitudinal acceleration sensor calibration" en "Pressure sensor calibration" uit
11. Ga naar "Errors" en verwijder alle errors.

Als je geen errors meer hebt hoef je dit niet uit te voeren. Heb ik ook niet gedaan:).