!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #15 Gepost op: 17 januari 2020, 12:49:21 »
Alfa heeft het ook niet zo met coulance. Iets wat ze tijdens de garantieperiode meerdere keren hebben vervangen, daarvan zou je toch zeggen dat dat ook na afloop van de garantie nog zonder kosten gemaakt wordt. Dat vind Alfa echter niet. Dat ze in 2 jaar niet geslaagd zijn iets deugdelijk te vervangen, dat is het probleem van de eigenaar blijkt.

Als ik het goed begrepen heb dan is er (officieus) sprake van coulance (t/m het 5e jaar na aankoop) indien op het moment dat de garantie bij Alfa Romeo van 2 naar 5 jaar is gegaan, van toepassing op auto's die onder het oude regime vielen van 2 jaar garantie EN daadwerkelijk nog in de garantieperiode van 2 jaar zaten.

Het is 'officieus' omdat ik dat van de dealer heb begrepen. Op meerdere van mijn vragen via de officiële AR internetsite heb ik dit nooit als antwoord gehad....... (soms werd er helemaal niet gereageerd...)

Overigens ben ik het helemaal met je eens dat dezelfde reparaties die opeenvolgend binnen en buiten de garantieperiode niet tot een goede oplossing hebben geleid, door een dealer nooit als een 'jammer-dan' gevalletje mogen worden afgedaan..... dat is niet best, triest zeg maar ...

Is die klep ook daadwerkelijk zo vaak vervangen (klep en houder) of hebben ze hem steeds door de klep met een föhn te verwarmen, terug in vorm gebogen? (alleen maar een tijdelijke oplossing, niet waar.... dat is geen structurele oplossing.)
*

Alfa 147 Ti
1.576

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #16 Gepost op: 17 januari 2020, 13:01:11 »
Misschien ligt dit ook aan de dealer.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #17 Gepost op: 17 januari 2020, 13:18:54 »
....... Sowieso moet ik zeggen dat de kwaliteit van de reparaties en het onderhoud bij Alfa zwaar onder de maat is. Moet de eerste fatsoenlijke garage nog tegen komen helaas...

Maar  denk dat dit niet zozeer probleem van Alfa is, maar van de betreffende dealers ......
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2020, 12:36:53 »
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #19 Gepost op: 21 januari 2020, 13:14:48 »
@Alfa 147 Ti : ligt uiteraard aan de dealer, dat is ook wat ik bedoelde. Al ligt er natuurlijk wel een controle taak bij de FCA in mijn beleving
@jwq : uiteraard is het de dealer
@ Donald : Vraag het me steeds meer af of ze het onderdeel ook echt vervangen. Dat is wel wat men mij wijs maakte

Al met al heb ik eigenlijk niet de indruk dat het allemaal zo zeer aan de betrouwbaarheid van Juul, maar echt aan de kwaliteit van de mensen die ermee werken. Mijn ervaringen lopen uiteen van verkeerde olie bij de oliewissel (wat ik dan moet constateren en waarop de dealer zegt "och is niet erg, kan je gerust paar duizend km mee rijden), banden breedset die verkeerd om worden gemonteerd (breed voor smalle achter en ook dit moest ik zelf zien), tankklep 3-4 keer vervangen, zogenaamde waterpomp storing.

Het mooiste was tijdens de laatste beurt. Ik haalde Juul op, staart de auto en krijg meteen een motorstoring.  Dealer zegt "kan je gerust mee rijden", maar ik heb dat niet geaccepteerd. Dus auto bleef daar, andere dag diagnose = waterpomp vervangen. Men had de dag ervoor de distributieriem vervangen!! Tijdens de zogenaamde proefrit van de monteur (zie op de cam alleen maar dat ie later in de middag uit de werkplaats direct op de parkeerplaats wordt gereden) hebben ze natuurlijk geen melding gehad (geloof je het zelf?). Maar de dealer treft geen blaam en dat de pomp al eerder is vervangen tijdens garantie voegt ook weinig toe voor de dealer. Uiteindelijk moest ik 100,- betalen voor de reparatie, dat is dan de coulance. Heb er niet eens vertrouwen in dat er echt een andere pomp inzit nu..

Als ik geen Alfa meer ga rijden, dan komt het door de dealers/garage en niet door de auto.

Sorry voor deze klaagzang, maar voel me gewoon bedonderd door die dealers... Dus dit als waarschuwing.
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #20 Gepost op: 21 januari 2020, 14:32:16 »
@QuadroOlieo  Ik heb er bij Vireo Houten volstrekt vertrouwen in dat ze hem echt gaan vervangen. Ik heb er bij gestaan dat ze de onderdelen in de computer hebben opgezocht. Toen bleek ook dat die onderdelen pas beschikbaar zijn gekomen nadat mijn auto in mei 2018 is afgeleverd. Ze zullen bij AR dit probleempje wel vaker op hun bordje hebben gekregen, denk ik....

Ze hebben toen de klep er afgehaald en met een föhn een stukje teruggebogen (als tijdelijke oplossing) en hebben de kleur van de klep gemeten omdat de nieuwe klep natuurlijk in de juiste kleur gespoten moet worden. Ik ben toen later die dag gebeld dat 1 van de 2 onderdelen niet direct beschikbaar bleek en zou worden gebeld als beide reservedelen klaar voor installatie zouden liggen...... Dat is toch een hele andere behandeling dan die jij gekregen hebt, zo te lezen. En dan te bedenken dat ik mijn Stelvio Q niet eens in Houten heb gekocht..... had ik dat maar wel gedaan.... in ieder geval hebben ze onze beide Alfa’s gedurende de onderhoudscontractperiode op de klantenlijst staan..... en naar verwachting ook daarna.....


*

MyAdvAndre
18

  • *
    - Startende Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #21 Gepost op: 22 januari 2020, 10:59:32 »
Mijn Giulia moest er ook aan geloven. Wat eerst een mooi gevormde klep was... is nu een vlakke plaat .
Ik krijg een nieuwe klep die eerst in Grigio Lipari gespoten word.....  hoop dat de kleuren matchen... is toch een bijzondere kleur
*

MyAdvAndre
18

  • *
    - Startende Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #22 Gepost op: 22 januari 2020, 11:09:59 »
Mijn Giulia moest er ook aan geloven. Wat eerst een mooi gevormde klep was... is nu een vlakke plaat .
Ik krijg een nieuwe klep die eerst in Grigio Lipari gespoten word.....  hoop dat de kleuren matchen... is toch een bijzondere kleur

*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #23 Gepost op: 22 januari 2020, 11:41:01 »
zag tijdje geleden op internet dat Italiaanse dealer(s) een eigen fix hadden, waarbij het plastic wat verzwakt wordt waardoor het metaal niet meer vervormd ;)

eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

DanaBanana
775

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #24 Gepost op: 22 januari 2020, 17:21:03 »
zag tijdje geleden op internet dat Italiaanse dealer(s) een eigen fix hadden, waarbij het plastic wat verzwakt wordt waardoor het metaal niet meer vervormd ;)


Deze truc wordt inderdaad toegepast. In ieder geval voor de Stelvio, weet niet of het ook voor de Giulia werkt. Over hoe goed het werkt, verschillen de meningen.
Het probleem wordt veroorzaakt doordat het klepje vervormd onder invloed van de temperatuur. Bij mijn Stelvio zit het in lente, zomer en herfst perfect. Maar gedurende koudere dagen in de winter vervormd het iets, komt daardoor deels los van het onderliggende fram en sluit niet 100% goed meer aan. Als het weer een paar dagen warmer is, neemt het weer de juiste vorm aan en sluit weer perfect aan..
*

LeoB
5

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #25 Gepost op: 24 januari 2020, 14:12:26 »
ook ik heb er last van.. eerst sloot hij niet meer goed waardoor het slotje ook niet werkte. Laast door mijn dealer hebben ze hem wat verbogen en leek het prima tot een paar maanden verder hij weer niet netjes sluit. Laatste keer dat ik bij mijn dealer was hadden ze het over een mogelijk terugroep actie (hier heb ik nog niets op gehoord verder)
🍀 Huidig: Alfa Romeo Giulia 🍀
Ex: Alfa Romeo 33 / 155 / 156 / GT / Giulietta
*

MyAdvAndre
18

  • *
    - Startende Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #26 Gepost op: 26 januari 2020, 13:11:51 »
Mijn tankklepje is vervangen.....  er zit weer een bocht in. Maar verdiend zeker niet de schoonheidsprijs. Ik heb het even aangezien. Maar ga er toch weer mee terug.  Ik ben teleurgesteld in de dealer. Begrijp even niet dat ze het zelf accepteren dat ze het zo afleveren aan een klant.  Dacht dat een Giulia toch wel wat meer respect dan een zeepkist zou krijgen :-(
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #27 Gepost op: 26 januari 2020, 15:42:24 »
Perfect van Vireo Houten! Mijn multimedia systeem doet hetzelfde als jij schetst btw... hoe hebben ze dat opgelost?

zie « Reactie #14 Gepost op: 15 januari 2020, 19:39:18 »
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #28 Gepost op: 26 januari 2020, 15:44:32 »
Mijn tankklepje is vervangen.....  er zit weer een bocht in.

De tankklep van een Stelvio is geheel vlak: in die van een Giulia zit een knik.
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #29 Gepost op: 7 februari 2020, 16:22:41 »
Mij viel opk iets op aan mijn tankdopkap, naja vlakke plaat 🙈




Ziet het euvel waar jullie het over hebben er idd zo uit?!?

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)