!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #30 Gepost op: 7 februari 2020, 16:43:53 »
vreemd he .... bij  @MyAdvAndre zit er nu een knik in.... ben benieuwd hoe het hem inmiddels vergaan is....
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #31 Gepost op: 7 februari 2020, 17:26:48 »
Citaat van: Giulia M op  7 februari 2020, 16:22:41
Citaat van: Giulia M op  7 februari 2020, 16:22:41
Mij viel opk iets op aan mijn tankdopkap, naja vlakke plaat 🙈




Ziet het euvel waar jullie het over hebben er idd zo uit?!?

Jep indeed! Herkenbaar...
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #32 Gepost op: 7 februari 2020, 17:28:36 »
Die van mij ziet er ook al zo uit.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

dmakily
62

  • Type Alfa: giulia 2.0 T luxury360pk
  • **
    - Junior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #33 Gepost op: 7 februari 2020, 17:59:22 »
Die van mij ziet er ook zo uit......Vireo Houten gaf aan dat ik het moest laten fixen onder garantie. Is voor mij niet echt storend maar wel iets wat moet gebeuren
Alfa 156 GTA sportwagon, alfa 159 1.9 jtdm 16v squadra 185pk, Alfa 156 2.4 20v squadra 210pk,
Alfa 156 1.9 8v squadra 150 pk, Alfa 146 1.6, Deawoo Espero
*

MyAdvAndre
18

  • *
    - Startende Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #34 Gepost op: 8 februari 2020, 11:03:58 »
Citaat van: Donald op  7 februari 2020, 16:43:53
Citaat van: Donald op  7 februari 2020, 16:43:53
vreemd he .... bij  @MyAdvAndre zit er nu een knik in.... ben benieuwd hoe het hem inmiddels vergaan is....

De klep is vervangen. Was in eerste instantie scheef gemonteerd..... maar ik was al gewend om altijd te checken of het wel goed is uitgevoerd bij een dealer..... en inderdaad was er weer wat fout... en moest er weer een verbeter afspraak komen. Maar nu is het een stuk beter.
*

MyAdvAndre
18

  • *
    - Startende Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #35 Gepost op: 8 februari 2020, 11:05:09 »
Citaat van: MyAdvAndre op  8 februari 2020, 11:03:58
Citaat van: MyAdvAndre op  8 februari 2020, 11:03:58
Citaat van: Donald op  7 februari 2020, 16:43:53
Citaat van: Donald op  7 februari 2020, 16:43:53
vreemd he .... bij  @MyAdvAndre zit er nu een knik in.... ben benieuwd hoe het hem inmiddels vergaan is....

De klep is vervangen. Was in eerste instantie scheef gemonteerd..... maar ik was al gewend om altijd te checken of het wel goed is uitgevoerd bij een dealer..... en inderdaad was er weer wat fout... en moest er weer een verbeter afspraak komen. Maar nu is het een stuk beter.
Is trouwens gelukkig geen knik.. maar nette bocht :-)
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #36 Gepost op: 8 februari 2020, 12:02:32 »
Ik vraag me af of al die vervangingen echt iets opleveren. Zoals eerder of elders gezegd, ik heb hetzelfde  probleem bij mijn Stelvio. Het probleem is klimaatverandering gerelateerd. ;-) Je ziet ook op de meeste forums dat de topics over dit probleem in de zomer een stuk stiller zijn dan in de winter.

In de zomer sluit het klepje perfect aan op de rest van de carrosserie. Maar als het gedurende langere tijd kouder is, vervormt het klepje en/of de "montagestrip" aan de achterkant. Het trekt als het ware recht en sluit niet meer mooi aan op de carrosserie. Wordt het weer warmer dan lost het probleem zich langzaam vanzelf weer op. Dit vervormen is niet een kwestie van 1 nacht vorst of 1 warme dag. Het proces verloopt langzamer. Deze winter hebben we nog niet echt koude periodes gehad en het probleem heeft zich bij mij nog niet voorgedaan. Of in ieder geval in veel mindere mate dan vorige jaren.

Dit verklaart ook waarom oplossingen als verwarmen met een föhn al dan niet tijdelijk lijken te werken. Door de verwarming zal het klepje weer de juiste vorm aannemen, voor zolang het duurt. Of het maken van inkepingen in de montagestrip.

Terug naar de vervangingen: Ik denk dat deze alleen iets oplossen als Alfa daadwerkelijk iets heeft veranderd aan het materiaalgebruik of het productieproces waarin de boel gevormd wordt.
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #37 Gepost op: 8 februari 2020, 12:21:11 »
Mijn tankklepje is vervangen.....  er zit weer een bocht in.

De tankklep van een Stelvio is geheel vlak: in die van een Giulia zit een knik.

De oorzaak van het probleem is hetzelfde: vervorming onder invloed van de temperatuur. Maar door de vorm van de klepjes openbaart het zich bij Giulia en Stelvio anders. Bij de Stelvio zal het klepje over het algemeen aan de rechterkant - waar het opent - niet meer op de carrosserie aansluiten.
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #38 Gepost op: 8 februari 2020, 12:41:42 »
Citaat van: DanaBanana op  8 februari 2020, 12:02:32
Citaat van: DanaBanana op  8 februari 2020, 12:02:32
Ik vraag me af of al die vervangingen echt iets opleveren. Zoals eerder of elders gezegd, ik heb hetzelfde  probleem bij mijn Stelvio. Het probleem is klimaatverandering gerelateerd. ;-) Je ziet ook op de meeste forums dat de topics over dit probleem in de zomer een stuk stiller zijn dan in de winter.

In de zomer sluit het klepje perfect aan op de rest van de carrosserie. Maar als het gedurende langere tijd kouder is, vervormt het klepje en/of de "montagestrip" aan de achterkant. Het trekt als het ware recht en sluit niet meer mooi aan op de carrosserie. Wordt het weer warmer dan lost het probleem zich langzaam vanzelf weer op. Dit vervormen is niet een kwestie van 1 nacht vorst of 1 warme dag. Het proces verloopt langzamer. Deze winter hebben we nog niet echt koude periodes gehad en het probleem heeft zich bij mij nog niet voorgedaan. Of in ieder geval in veel mindere mate dan vorige jaren.

Dit verklaart ook waarom oplossingen als verwarmen met een föhn al dan niet tijdelijk lijken te werken. Door de verwarming zal het klepje weer de juiste vorm aannemen, voor zolang het duurt. Of het maken van inkepingen in de montagestrip.

Terug naar de vervangingen: Ik denk dat deze alleen iets oplossen als Alfa daadwerkelijk iets heeft veranderd aan het materiaalgebruik of het productieproces waarin de boel gevormd wordt.

Ja helemaal mee eens, een 2e zomer heb ik nog niet gehad, dus weet niet zeker of deze zich weer rechttrekt.. Maar als er niet iets structureel anders is blijft het een jaarlijkse meet en greet met de dealer denk ik (als je het er voor over hebt)

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #39 Gepost op: 8 februari 2020, 13:47:22 »
Medestrijders.... waar hebben we het nu over? Dit is toch geen rocket-science of vragen over het bestaan van het leven? Als AR wil dat ze in de toekomst nog auto's willen blijven verkopen dan hebben ze ervoor zorg te dragen dat zoiets simpels als een in de lente-, zomer-, herfst en winter goed afsluitende brandstofklep een vanzelfsprekendheid is...... en als dat niet het geval is, dan dienen ze dat probleem zonder morren goed op te lossen. We hebben het tenslotte niet over de aanschaf van een zak met dropjes.....  Voor een Giulia/Stelvio moet (flink) in de buidel worden getast. Het zou AR een eer te na moeten zijn om dit voor hun klanten niet goed en tijdig op te lossen. Ik zou willen zeggen tegen de dames en heren van aftersales afdeling van AR: DOE JE WERK ! (en laat het probleem niet over aan de medewerking van de her en der voorkomende goedwillende dealers.... dit is een landelijk probleem dat door de importeur opgepakt behoort te worden: een terugroepactie lijkt mij dan het meest voor de hand liggen)
*

MyAdvAndre
18

  • *
    - Startende Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #40 Gepost op: 8 februari 2020, 14:01:27 »
Citaat van: Donald op  8 februari 2020, 13:47:22
Citaat van: Donald op  8 februari 2020, 13:47:22
Medestrijders.... waar hebben we het nu over? Dit is toch geen rocket-science of vragen over het bestaan van het leven? Als AR wil dat ze in de toekomst nog auto's willen blijven verkopen dan hebben ze ervoor zorg te dragen dat zoiets simpels als een in de lente-, zomer-, herfst en winter goed afsluitende brandstofklep een vanzelfsprekendheid is...... en als dat niet het geval is, dan dienen ze dat probleem zonder morren goed op te lossen. We hebben het tenslotte niet over de aanschaf van een zak met dropjes.....  Voor een Giulia/Stelvio moet (flink) in de buidel worden getast. Het zou AR een eer te na moeten zijn om dit voor hun klanten niet goed en tijdig op te lossen. Ik zou willen zeggen tegen de dames en heren van aftersales afdeling van AR: DOE JE WERK ! (en laat het probleem niet over aan de medewerking van de her en der voorkomende goedwillende dealers.... dit is een landelijk probleem dat door de importeur opgepakt behoort te worden: een terugroepactie lijkt mij dan het meest voor de hand liggen)
Mee eens..  als mijn Giulia slechts een vervoermiddel was.. dan had het mij ook niet zo veel uitgemaakt.  Maar omdat de vlakke best grote brandstof klep een vlakke plaat was die de mooie ronde lijnen van de luxe Giulia onder brak... wil ik daar niet elke winter zo mee rijden. En het moet gewoon op te lossen zijn. Anders hadden veel meer automerken dit probleem.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #41 Gepost op: 8 februari 2020, 16:53:09 »
Heb gelezen dat het vermoedelijk komt doordat de metalen klep stijf op kunststof houder gemonteerd zit, met verschillende uitzettingscoefficienten waardoor er spanning op komt staan.
Daarom zou die fix van italiaanse dealers werken (posting #23, posting 23)... Door inknippen van de kunststof bevestiging wordt e.e.a. minder stijf....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

JS JTD
233

  • Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
  • ***
    - Alfist
    • JTD-Performance
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #42 Gepost op: 9 februari 2020, 23:04:08 »
Citaat van: jwq op  8 februari 2020, 16:53:09
Citaat van: jwq op  8 februari 2020, 16:53:09
Heb gelezen dat het vermoedelijk komt doordat de metalen klep stijf op kunststof houder gemonteerd zit, met verschillende uitzettingscoefficienten waardoor er spanning op komt staan.
Daarom zou die fix van italiaanse dealers werken (posting #23, posting 23)... Door inknippen van de kunststof bevestiging wordt e.e.a. minder stijf....

Dit klinkt als een volkomen logische oorzaak.
Ik ga de mijne tzt ook maar inknippen...
Giulia Super JTD AT8
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #43 Gepost op: 10 februari 2020, 08:22:47 »
Citaat van: JS JTD op  9 februari 2020, 23:04:08
Citaat van: JS JTD op  9 februari 2020, 23:04:08
...
Dit klinkt als een volkomen logische oorzaak.
Ik ga de mijne tzt ook maar inknippen...

In principe zou hij er zo af moeten schuiven, zie :
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #44 Gepost op: 11 februari 2020, 11:01:08 »
Citaat van: Donald op  8 februari 2020, 13:47:22
Citaat van: Donald op  8 februari 2020, 13:47:22
Medestrijders.... waar hebben we het nu over? Dit is toch geen rocket-science of vragen over het bestaan van het leven? Als AR wil dat ze in de toekomst nog auto's willen blijven verkopen dan hebben ze ervoor zorg te dragen dat zoiets simpels als een in de lente-, zomer-, herfst en winter goed afsluitende brandstofklep een vanzelfsprekendheid is...... en als dat niet het geval is, dan dienen ze dat probleem zonder morren goed op te lossen. We hebben het tenslotte niet over de aanschaf van een zak met dropjes.....  Voor een Giulia/Stelvio moet (flink) in de buidel worden getast. Het zou AR een eer te na moeten zijn om dit voor hun klanten niet goed en tijdig op te lossen. Ik zou willen zeggen tegen de dames en heren van aftersales afdeling van AR: DOE JE WERK ! (en laat het probleem niet over aan de medewerking van de her en der voorkomende goedwillende dealers.... dit is een landelijk probleem dat door de importeur opgepakt behoort te worden: een terugroepactie lijkt mij dan het meest voor de hand liggen)

Precies wat ik bedoel. Maar Alfa is niet in de meewerkmodus. Een een gemodificeerd onderdeel is er ook niet. Dus fatsoenlijk repareren is er niet bij en coulance is er ook niet.
Sterker nog, heb inmiddels de 4e waterpomp. Maar hiervan vond AR wel dat ik die gerust zelf kom betalen (omdat garantie inmiddels voorbij was). Na veel heen en weer is er wat aan coulance gedaan, maar nog steeds groot deel zelf moeten betalen.

Zit eraan te denken om mijn ervaringen eens leuk op hun FB site te posten. Misschien is AR daar gevoelig voor?