!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Peter77
48

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Tankklepje Giulia
« Gepost op: 13 februari 2018, 20:53:54 »
Hoi,
Heeft er nog iemand problemen met het tankklepje dat ineens niet goed meer past ? Ik heb op een Amerikaans Giulia forum gevonden dat er nog Giulia's zijn met dit probleem, even kijken of er in Belgie of Nederland ook problemen zijn? Het mijne is zelfs een beetje vervormt echt niet mooi meer! Ben al bij de dealer langs geweest ben benieuwd achter de oplossing! :-)
*

Alfa 147 Ti
1.576

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2018, 20:56:09 »
Ik moet van de week weer tanken en zal haar dan eens proberen.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2018, 08:02:32 »
hoi,

Gewoon bij de dealer laten zien. Krijg je een nieuwe onder garantie.
Ik heb ook een nieuwe klep.

Kan wel ff duren, staan in back-order bij Alfa. Ik heb 4 weken moeten wachten.
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2018, 09:13:36 »
Schijnt inderdaad een bekend probleem te zijn bij de eerste versies volgens engelse en amerikaanse fora, is een officiele modificatie op geweest, nieuwe kleppen hebben hier geen last meer van.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Martini8v
94

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTDm 8ATM
  • **
    - Junior Alfist
    • Foto site
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #4 Gepost op: 14 februari 2018, 15:43:15 »
ook "last" van. Zal meegenomen worden met de 3e onderhoudsbeurt aanstaande.
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #5 Gepost op: 14 februari 2018, 17:15:18 »
het klepje zelf is niet vervormd. wel dat hij niet meer recht aansluit op de carrosserie. heb het laten stellen en is nu ok.
Wie later remt, rijdt langer hard
*

Maarten1969
28

  • Type Alfa: Alfa Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #6 Gepost op: 4 april 2018, 10:35:36 »
Heb er ook last van. Klepje is helemaal recht en sluit niet aan.
Dealer heeft een nieuwe besteld en is een bekende probleem.
*

Martini8v
94

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTDm 8ATM
  • **
    - Junior Alfist
    • Foto site
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #7 Gepost op: 5 april 2018, 13:58:14 »
inmiddels verholpen bij laatste (3e inmiddels) onderhoudsbeurt.
*

Alfatino
22

  • Type Alfa: Alfa Guilia 2.2 Jtdm AN
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #8 Gepost op: 5 april 2018, 20:57:11 »
Bekend probleem, bij mij inmiddels opgelost door dealer.
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #9 Gepost op: 21 december 2019, 16:44:27 »
Nu is mijn tankklep er ook af. Vervormd inderdaad. Hoop dat mijn dealer er ook een oplossing in de juiste kleur voor biedt
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #10 Gepost op: 15 januari 2020, 16:37:34 »
En inmiddels is het klepje netjes vervangen onder garantie. Sluit weer netjes aan. Hopelijk houdt dit klepje zich goed 😀
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2020, 18:20:30 »
Die van mij begon ook te vervormen (krom te trekken) waardoor hij niet meer aansloot en leek alsof hij niet was afgesloten. De AR dealer waar ik mijn Stelvio  heb gekocht wist hier geen oplossing voor...... (?!$@?)  Gelukkig heb ik mijn toevlucht gezocht bij Vireo Houten die hem binnenkort keurig gaan vervangen...... net als Vireo Houten  eerder ook een oplossing heeft gevonden voor mijn op willekeurige momenten in de nachtstand schieten van mijn navigatiescherm.

 :s_good:
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #12 Gepost op: 15 januari 2020, 18:52:30 »
Die van mij begon ook te vervormen (krom te trekken) waardoor hij niet meer aansloot en leek alsof hij niet was afgesloten. De AR dealer waar ik mijn Stelvio  heb gekocht wist hier geen oplossing voor...... (?!$@?)  Gelukkig heb ik mijn toevlucht gezocht bij Vireo Houten die hem binnenkort keurig gaan vervangen...... net als Vireo Houten  eerder ook een oplossing heeft gevonden voor mijn op willekeurige momenten in de nachtstand schieten van mijn navigatiescherm.

 :s_good:

Perfect van Vireo Houten! Mijn multimedia systeem doet hetzelfde als jij schetst btw... hoe hebben ze dat opgelost?
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #13 Gepost op: 15 januari 2020, 19:39:18 »
Perfect van Vireo Houten! Mijn multimedia systeem doet hetzelfde als jij schetst btw... hoe hebben ze dat opgelost?

Het probleem deed zich alleen voor als de verlichting in de 'dimlichtstand' stond. Ik rijd al vele jaren ook overdag met dimlicht (.... het gevolg van ooit 13 jaar in een Volvo gereden te hebben ... ;-)) De verkopende dealer vond dat ik dan maar gewoon mijn dagrijverlichting moest aan zetten ...(@#$$!$@) .... even los van dit absurde advies.... als je dagrijverlichting voert dan werken je achterlichten niet...... geen specifiek Alfa dingetje.... meer merken blijken dat te hebben. Zoals gezegd ben ik naar een andere AR dealer gegaan (Vireo Houten) die het probleem gelukkig wel heeft weten op te lossen. Voor zover ik weet hebben ze een camera c.q. sensor vervangen die in het blok zit waar de achteruitkijkspiegel aan hangt. Dit bleek een kostbaar verhaal te zijn waardoor de importeur niet alleen toestemming moest geven, maar ook bij de vervanging aanwezig wilde zijn. Tijdens de reparatie heeft de geluidsinstallatie het begeven die ze ook hebben vervangen.

Dat laatste heeft er overigens voor gezorgd dat de opmerkelijke slechte geluidskwaliteit van het HK 'Sound Pack' installatie die niet was om aan te horen opeens geluid produceerde die wel acceptabel was om aan te horen.... nog steeds geen 10.... maar een 7 is beter dan een 4 !!!  Voor een slordige € 1.400,- extra mocht je toch niet te veel eisen stellen, zeg maar...... ook dit probleem heeft de verkopende dealer niet weten op te lossen. ...... Vireo Houten dus wel en heeft in een klap twee problemen voor mij opgelost.... het geluidsprobleem bij toeval, maar toch ...... klasse !!
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #14 Gepost op: 17 januari 2020, 12:12:31 »
Heb inmiddels ook al 3e of 4e klep.
Laatste keer in juni of juli vervangen en moest afgelopen week tijdens de beurt alweer beetje worden bijgesteld.
Kortom lijkt het erop dat Alfa nog geen gereviseerd/aangepast onderdeel heeft, maar nog steeds datzelfde brakke klepje levert.

PS: Alfa heeft het ook niet zo met coulance. Iets wat ze tijdens de garantieperiode meerdere keren hebben vervangen, daarvan zou je toch zeggen dat dat ook na afloop van de garantie nog zonder kosten gemaakt wordt. Dat vind Alfa echter niet. Dat ze in 2 jaar niet geslaagd zijn iets deugdelijk te vervangen, dat is het probleem van de eigenaar blijkt. Sowieso moet ik zeggen dat de kwaliteit van de reparaties en het onderhoud bij Alfa zwaar onder de maat is. Moet de eerste fatsoenlijke garage nog tegen komen helaas...