!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Fries74
86

• Type Alfa: Giulia 2.0T rwd
  • **
    - Junior Alfist
tpms storing?
« Gepost op: 17 april 2025, 22:30:58 »
Ik rij net naar huis gaat net voor ik thuis ben het tpms lampje branden (knipperde eerst)
Als ik de bandendruk in het display tevoorschijn haal geeft deze op alle 4 de wielen een streepje aan.

Ik heb net nieuwe wielen laten monteren en heb daar nu een 500km mee gereden zonder problemen.

Heb met MES de Giulia uitgelezen maar kan geen storing vinden wat op de tpms duidt.
ook na opnieuw starten en een klein stukje rijden 10 minuutjes blijft de storing.

Wie heeft een idee wat er loos kan zijn?
Alfa Romeo Giulia super
Veloce pack.
Premium sound pack
H&S stage 1 Bmc luchtfilter
Eibach pro springs verlaagd
20 inch quadrifoglio Michelin ps4s
*

HeMaN
164

• Type Alfa: Guilia 2.2 Business Super
    Amico del club - Alfist
Re: tpms storing?
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2025, 07:07:22 »
Omdat dit na de bandenwissel optreedt zou het meest logische zijn dat deze set geen tpms sensoren gemonterrd heeft
156 SW 2.0 TS Squadra Massimo
156 SW 2.0 JTS Selespeed
159 SW 1.9 JTDm  Q-tronic Squadra Massimo & WMI
Giulia 2.2 JTDm AE Squadra Massimo

Bekijk ze hier
*

Fries74
86

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2025, 09:52:26 »
Dat is het dus niet want de eerste 500km deden ze het gewoon. Ze zijn nu ineens "uit"

Heb zojuist MES nogmaals door gespit en vond in RFHUB continetal toch een foutmelding deze heb ik gereset en het lampje ging uit.
Lampje is uit en ik kan de druk weer aflezen. Nu kijken of de storing ook daadwerkelijk weg blijft natuurlijk.
Alfa Romeo Giulia super
Veloce pack.
Premium sound pack
*

Fries74
86

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 4 mei 2025, 17:54:30 »
Hmm storing is terug, dit zijn de codes: U2084-87 en C1512-88 en B1040-64 de eerste 2 lijken met de tpms te maken te hebben. Als ik ze reset gaat de storing weg met als het lampje en worden de juiste druk waardes weer in het informatie scherm weergegeven.

Wie weet wat er loos kan zijn. Het is eigenlijk begonnen na de montage van de wielen met nieuwe sensoren. Wel vreemd dat ze dan alle 4 niet goed zouden zijn.

Volgende week rij ik langs de bandenboer deze zou alles ook even nakijken (er waren nog niet eerder problemen geweest met de geplaatste sensoren, maar ja dat is vaak zo🫣)
Alfa Romeo Giulia super
Veloce pack.
Premium sound pack