!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

martijnD
178

• Type Alfa: 156 159 Giulietta Stelvio
    - Alfist
Trekhaak monteren
« Gepost op: 1 augustus 2026, 11:17:43 »
Ik zit er over na te denken een trekhaak te laten monteren.
Ik heb al gelezen dat GDW 2222T60 icm ECS     ECS AF-013-DX kabelset een goede optie is voor de Stelvio.
Kent er iemand in omgeving Zwolle iemand met ervaring met het inbouwen van deze set?
Ik ben niet zo fan van bedrijven zoals trekhaakcentrum etc 😂
156 TS
159 JTS
Giulietta 1.4MA H&S
Stelvio 2.0T Massimo
*

Timoscheevel
80

• Type Alfa: Stelvio Veloce 2.0T Q4
  • **
    - Junior Alfist
Trekhaak monteren
« Reactie #1 Gepost op: 1 augustus 2026, 16:47:26 »
De nummers die jij stuurt kan ik niet terugvinden, maar ik heb de afneembare van GDW op de stelvio gezet.

Deze: https://www.rameder.nl/gdw-trekhaak-afneembaar-kogelstang-van-beneden-gestoken-164901-37292-1.html

Met deze kabelset: https://www.rameder.nl/202156

Ook heb ik de aangegeven vaste en geschakelde stroom uitbreidingen gedaan.

Als je beetje handig bent is het te doen, maar vooral het gat in de bumper maken is even goed kijken en meten voor je de zaag erin zet, ik heb hem zelf zo uit kunnen meten dat hij onzichtbaar is mits verwijderd. Als je de originele template volgd is het gat veel te groot.

Ook de electra is even goed kijken, er zit bijvoorbeeld parkeersensor uitschakeling in de set en dat betekend dat je een draad moet trekken naar het controlekastke onder de achterbank en daar een pinnetje bij moet steken.

Dit soort klusjes netjes doen kost mij ongeveer een dag. Dus neem vooral de tijd. Ook het verwijderen van de achterbumper. Koop van te voren alvast wat clipjes van de wielkastranden, geheid dat je ze kappot trekt, en dan zit je daarna weer met niet netjes sluitende wielkasten. Trekhaak zelf ook even netjes afkitten waar hij tegen het chassis aan zit.
*

martijnD
178

• Type Alfa: 156 159 Giulietta Stelvio
    - Alfist
Re: Trekhaak monteren
« Reactie #2 Gepost op: 1 augustus 2026, 19:25:11 »
Thanks!
Die nummers zijn ook de trekhaak die je noemt.
Alleen de kabelset is ander merk.
Ik heb er wel aan gedacht om het zelf te doen maar daar ga ik denk ik nog een nachtje over slapen 🤣
156 TS
159 JTS
Giulietta 1.4MA H&S
Stelvio 2.0T Massimo
*

Romeer
315

• Type Alfa: Giulia
    - Senior Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 5 augustus 2026, 13:51:37 »
Het zal in basis hetzelfde zijn als bij de Giulia. Ik heb de GDW met afneembare kop eronder, met kabelset van ECS. De parkeersensoren worden bij het achteruitrijden uitgeschakeld. Er zijn andere kabelsets die dit ook beloven maar niet waarmaken...
*

Hylke
176

• Type Alfa: Ja
    - Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 5 augustus 2026, 15:21:08 »
Klopt, ik heb destijds de garage gevraagd voor aflevering een trekhaak te laten monteren.
13-polige stekker, verticaal afneembaar, niets is te gek.
Maar parkeersensoren uitschakelen doet hij niet :-)