!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Trekhaak voorbereiding Giulia standaard?
« Gepost op: 9 maart 2019, 15:40:56 »
Heeft de Giulia een standaard voorbereiding (stekker) voor de trekhaak kabelset op aan te sluiten. De trekhaak kabelsets zijn origineel leverbaar met en zonder voorbereiding. In de optielijst kom ik hier niks over tegen.
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Trekhaak voorbereiding Giulia standaard?
« Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2019, 17:18:54 »
Ik zou het niet weten, wat is de reden van de vraag wil je zelf een trekhaak gaat monteren, deze moet je wel inleren zo ver mij bekend is, volgens mij was mijn auto wel voorbereid toen de haak er onder kwam.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Trekhaak voorbereiding Giulia standaard?
« Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2019, 17:28:08 »
Inderdaad, deze ga ik zelf monteren. Al zo vaak gedaan.
Volgens de trekhaak kabelset fabrikanten, hoeft de Giulia niet ingeleerd te worden.
Er zijn kabelsets, zoals de originele die je  hebt in zowel voorbereid als niet voorbereid.
Voor de rest kan ik nergens hier iets over vinden.
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Trekhaak voorbereiding Giulia standaard?
« Reactie #3 Gepost op: 9 maart 2019, 17:33:25 »
Dan zou ik jouw dealer eens vragen of je auto is voorbereid.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Trekhaak voorbereiding Giulia standaard?
« Reactie #4 Gepost op: 9 maart 2019, 17:39:21 »
Ze moet nog geleverd worden, maar ik benieuwd of ze dat zo weten.
Ik zal het ze vragen.

Ik heb ook gezocht of je dit bij het congigureren kan aanvinken of dat zoiets in de prijslijst staat. Daar kan ik dus niks van zien.
En toch zijn ze er met en zonder blijkbaar.
Ook in de manual staat er niks over vermeld.
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Trekhaak voorbereiding Giulia standaard?
« Reactie #5 Gepost op: 11 maart 2019, 07:37:42 »
Lastig! Naar mijn weten is op mijn Giulia alleen de trekhaak gerekend, plus arbeid en het afdekkapje (a 148eu!) maakt hem wel af trouwens...

Maar ik zou het inderdaad voor de zekerheid navragen bij de garage

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

Befrisky
8

  • Type Alfa: Giulia 2,2 veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Trekhaak voorbereiding Giulia standaard?
« Reactie #6 Gepost op: 4 september 2019, 22:59:07 »
Is er ondertussen al iets meer geweten over het al dan niet standaard voorbereid zijn op een trekhaak. Ik zou er graag ook een steken maar weet niet welke set ik moet kopen.
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Trekhaak voorbereiding Giulia standaard?
« Reactie #7 Gepost op: 6 september 2019, 17:46:31 »
Voorbereiding trekhaak op elektrisch gebied is er voor een Giulia eigenlijk niet met zekerheid te zeggen of deze er zit of niet. Ga er maar van uit dat het er niet zit, maar heel moeilijk is het niet. Ik heb een afneembare gemonteerd van Westfalia, daar is maar 1 versie van en daarbij een 13 polige autospecifieke kabelset voor de Giulia. Ik heb de set compleet besteld in Duitsland via EBay voor €470,- incl verzenden. De haak zelf is eenvoudig te monteren, uitsnijden gat voor de haak is aan de binnenzijde van de bumper al zichtbaar gemaakt met een ingegoten contour. Als je vaker een haak gemonteerd hebt lukt deze ook.
Je mag me raadplegen als je nog vragen hebt.
*

Befrisky
8

  • Type Alfa: Giulia 2,2 veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Trekhaak voorbereiding Giulia standaard?
« Reactie #8 Gepost op: 9 september 2019, 19:33:15 »
Top bedankt voor de reactie. Ondertussen heb ik zelf ook nog wat onderzoek gedaan en ik ben de kabelset van ecs tegengekomen. (Zie handleiding in bijlage) daar staat op pagina 8 vermeld hoe je al dan niet kan zien of je giulia al dan niet een voorbereiding heeft. Ik ben geneigd om deze kabelset te proberen ipv de jaeger omdat deze voorzien is op voorbereiding. Binnenkort post ik wel een topic met wat afbeeldingen.
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Trekhaak voorbereiding Giulia standaard?
« Reactie #9 Gepost op: 9 september 2019, 19:38:25 »
Volgens de Alfa dealer zouden de meeste Giulia’s geen voorbereiding hebben. Maar stel je er niet teveel van voor, zoveel verschil maakt het niet.
Maar ik ben benieuwd naar jou bevindingen. Ecs is een prima alternatief, komt uit Breda, NL fabrikaat.