!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jan engelaar
120

  • Type Alfa: GIULIA Q + STELVIO
  • ***
    - Alfist
  • GIULIA Q 600 PK + STELVIO
    • www.djjean.com
Re: Update Giulia en Stelvio
« Reactie #15 Gepost op: 22 oktober 2019, 01:51:58 »
Helaas heb je inderdaad gelijk.... Al moet ik zeggen dat de Giulia en Stelvio, los van materiaalgebruik en infotainment redelijk OK zijn in vergelijk met bijvoorbeeld een Jaguar XE en in mindere mate met een A4 of 3-serie.

Het feit dat er echter nog steeds een oude Giulietta verkocht wordt met twee motoropties, zonder diverse moderne hulpsystemen, apple car play, enz enz is inderdaad beschamend...

Met alle respect, maar wat een onzin zeg..... De GIULIETTA verkoopt nog steeds door, omdat het in het C segment na al die jaren nog áltijd één van de mooiste ontwerpen en opties is, een échte ALFIST met een bepaald budget zal dáárom dan waarschijnlijk tóch nog liever voor de Juul opteren dan voor een GOLFJE 2019 met een beter infotainment systeempje of zo...    Maar goed, dan moet je dus inderdaad wél uit het juiste liefhebbers hout gesneden zijn en hart voor dit merk hebben en niet al te gevoelig zijn voor allerhande "snufjes"......

Daarnaast, materiaal gebruik "redelijk ok" ????? Sorry hoor, maar ik snap daar werkelijk geen zak van... Schrijvende pers had er in een aantal gevallen ook weer een handje van, of beter gezegd , LAST van, om dit te verkondigen.....Naar mijn idee in ieder geval wéderom bullshit, het interieur van de GIULIA ziet er m.i.  een stùk beter uit kwa design dan dat van BMW/AUDI en de materialen zijn ook gewoon topnotch.....  Nóóit begrepen dat mensen dit maar blijven verkondigen...... Oh, en dit is nu mijn 12de alfa ,en sowieso bij de laatste 4, respectievelijk 159, Brera, Giulietta, Giulia Q, nooit maar dan ook nooit enig piepje , kraakje , rammeltje...... Lucky me dan i guess.....  En ja, ik ben een echte FANBOY
*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Update Giulia en Stelvio
« Reactie #16 Gepost op: 22 oktober 2019, 07:01:56 »
Qua ontwerpen over de Giulietta heb je gelijk Jan, maar ook als fanboy zijnde is het niet te ontkennen dat Alfa Romeo mijlenver achter loopt. De Giulietta staat dan nog wel in de handel, maar heel veel verkopen doet hij niet, zelfs niet in Italie zelf. Uiteindelijk kan je als merk zijnde kan je gewoon niet te lang op je modellen blijven teren. Je moet ze vernieuwen, beter maken en na verloop van tijd vervangen. En juist die 3 dingen zijn dingen waar ze bij FCA niet veel van snappen.
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Update Giulia en Stelvio
« Reactie #17 Gepost op: 22 oktober 2019, 10:20:20 »
Tuurlijk is de Giulietta nog steeds een prachtige auto en zal de echte alfist liever een verouderde Giulietta nemen dan een Golf oid. Echter van alleen die echte alfisten kan de schoorsteen niet meer roken lijkt me zo langzamerhand.

Een verkoper bij een grote dealer waar ik goed contact mee heb, bevestigt dat ook. De enige auto's die daar verkopen zijn de Fiat 500 en de Jeep Renegade.

Overmateriaalgebruik kun je een compleet boekwerk schrijven. Ik vind het bij de Giulia zeker niet slecht maar het is simpelweg niet op het niveau Audi om er maar eens een te noemen. Is dat voor mij een belemmering? NEE, voor mij niet maar blijkbaar voor veel andere potentiele kopers wel. De pers die daar altijd maar op blijft hameren zal daar overigens ook wel een bepaalde invloed op uitoefenen.

Ik heb overigens na 67.000 km al wel een rammeltje en kraakje hier en daar.
*

jan engelaar
120

  • Type Alfa: GIULIA Q + STELVIO
  • ***
    - Alfist
  • GIULIA Q 600 PK + STELVIO
    • www.djjean.com
Re: Update Giulia en Stelvio
« Reactie #18 Gepost op: 22 oktober 2019, 16:50:56 »
Ok okeeyyyy, fair enough jullie allebei, maar nogmaals, mijn bril is natuurlijker roze dan de gemiddelde zuurstok of meisjeskamer !!!


En dat FCA, zéker wat betreft het ALFA management,  niet één van de meest goocheme spelers onder de autoconcerns is moge duidelijk zijn, maar dit is éigenlijk en objectief gezien al 50+ jaar het "probleem" met ALFA , iéts teveel quirks ten opzichte van de concurrentie, maar desalniettemin wél een niche merk onder de "gewone" merken, met een door de jaren heen áltijd vooruitstrevend design met váák ook dito ry--eigenschappen, wat échte liefhebbers vertegenwoordigt die een onuitputbare passie ten toon spreiden die de eeuwige quirks en achterstandjes dankzij passie en emotie altijd wel weer voor lief nemen.... 

Zó een ben ik er dus..... Want op mijn 12de , ergens in de jaren '70  dus, stond er altijd zo n ongeëvenaarde vierkante GIULIA  SUPER bij mij in de straat, en sindsdien..... Tjaaa..... op mijn 18de dus een SUD, op m n 20ste een SPIDER and so on.......en vergeet niet , ondanks al die tientallen jaren gezeik vanaf het "roesten in de folder" tot nu het modellengamma en interieurafwerking etc., overleven doen ze toch al die tijd en ALTIJD, dankzij mensen zoals ik en volgens mij ook jullie.... !! Tot zover mijn rozer dan rozere fanboy betoog, dank voor uw aandacht...
*

bekkie
2.744

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Update Giulia en Stelvio
« Reactie #19 Gepost op: 23 oktober 2019, 18:50:59 »
Overmateriaalgebruik kun je een compleet boekwerk schrijven. Ik vind het bij de Giulia zeker niet slecht maar het is simpelweg niet op het niveau Audi om er maar eens een te noemen. Is dat voor mij een belemmering? NEE, voor mij niet maar blijkbaar voor veel andere potentiele kopers wel. De pers die daar altijd maar op blijft hameren zal daar overigens ook wel een bepaalde invloed op uitoefenen.

Tsja, ik vind dit echt grote onzin. Ik rij voor mijn werk in heel veel splinternieuwe auto's van verschillende merken en vele hebben na amper enkele duizenden kilometers al de nodige rammels, kraakjes en piepjes. Ja, ook bij Audi. Ga maar eens met een Audi- of Mercedes- of BMW-monteur praten en huiver mee met de kwaliteitsproblemen. Alfa heeft helaas de naam, maar staat kwalitatief op een goed niveau. De Japanse merken staan op zeer hoog niveau trouwens. Mijn Giulietta heeft nu meer dan 2 ton gelopen en nog nauwelijks rammeltjes en kraakjes.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Update Giulia en Stelvio
« Reactie #20 Gepost op: 23 oktober 2019, 19:03:31 »
Vond deze wel aardig, redelijk objectief, met vergelijking c63 en m3
Zeer positief over interieur ;)



https://www.youtube.com/watch?v=R2hy3WsHhcU
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

jan engelaar
120

  • Type Alfa: GIULIA Q + STELVIO
  • ***
    - Alfist
  • GIULIA Q 600 PK + STELVIO
    • www.djjean.com
Re: Update Giulia en Stelvio
« Reactie #21 Gepost op: 24 oktober 2019, 02:38:16 »
Overmateriaalgebruik kun je een compleet boekwerk schrijven. Ik vind het bij de Giulia zeker niet slecht maar het is simpelweg niet op het niveau Audi om er maar eens een te noemen. Is dat voor mij een belemmering? NEE, voor mij niet maar blijkbaar voor veel andere potentiele kopers wel. De pers die daar altijd maar op blijft hameren zal daar overigens ook wel een bepaalde invloed op uitoefenen.

Tsja, ik vind dit echt grote onzin. Ik rij voor mijn werk in heel veel splinternieuwe auto's van verschillende merken en vele hebben na amper enkele duizenden kilometers al de nodige rammels, kraakjes en piepjes. Ja, ook bij Audi. Ga maar eens met een Audi- of Mercedes- of BMW-monteur praten en huiver mee met de kwaliteitsproblemen. Alfa heeft helaas de naam, maar staat kwalitatief op een goed niveau. De Japanse merken staan op zeer hoog niveau trouwens. Mijn Giulietta heeft nu meer dan 2 ton gelopen en nog nauwelijks rammeltjes en kraakjes.

Ik deel deze ervaring en sluit mij hier dus volmondig bij aan, het interieur van een GIULIETTA en GIULIA zijn m.i. inderdaad prima, zowel qua design alswel kwa materialen...   Enige wat ik denk als ik bij één van mijn vriendjes in hun GOLF of iets dergelijks stap is;  man man man, wat een armoei.....
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Update Giulia en Stelvio
« Reactie #22 Gepost op: 24 oktober 2019, 14:02:36 »
Overmateriaalgebruik kun je een compleet boekwerk schrijven. Ik vind het bij de Giulia zeker niet slecht maar het is simpelweg niet op het niveau Audi om er maar eens een te noemen. Is dat voor mij een belemmering? NEE, voor mij niet maar blijkbaar voor veel andere potentiele kopers wel. De pers die daar altijd maar op blijft hameren zal daar overigens ook wel een bepaalde invloed op uitoefenen.

Tsja, ik vind dit echt grote onzin. Ik rij voor mijn werk in heel veel splinternieuwe auto's van verschillende merken en vele hebben na amper enkele duizenden kilometers al de nodige rammels, kraakjes en piepjes. Ja, ook bij Audi. Ga maar eens met een Audi- of Mercedes- of BMW-monteur praten en huiver mee met de kwaliteitsproblemen. Alfa heeft helaas de naam, maar staat kwalitatief op een goed niveau. De Japanse merken staan op zeer hoog niveau trouwens. Mijn Giulietta heeft nu meer dan 2 ton gelopen en nog nauwelijks rammeltjes en kraakjes.

Ben ik helaas niet helemaal met je eens. Tuurlijk hebben alle merken hun problemen maar als ik puur uit eigen ervaring zie dat mijn Giulia met 67.000 km op de teller nu al rammeltjes heeft, de zitting van mijn stoel al behoorlijk versleten is, de koppeling vervangen moet worden, de hele voorkant mega veel steenslag heeft en zelfs de blanke lak afbladdert, kan ik niet anders dan concluderen dat het niet goed genoeg is. Los nog van andere merken die ook hun specifieke probleem hebben (collega met skoda al na 1500 km nieuwe DSG bak enz enz). En dan moet ik ook eerlijk bekennen dat de audi a4 van mijn zwager met maar liefst 260.000 km erop aanmerkelijk frissere stoelen heeft met nauwelijks iets van slijtage te zien. Zou ik met hem willen ruilen? Nee, voor geen goud...
*

Alfa 147 Ti
1.576

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Update Giulia en Stelvio
« Reactie #23 Gepost op: 1 november 2019, 22:42:52 »
Op Autoblog staat een stukje over de update die er toch gaat komen, met ook nog een foto van hoe het erbij de   versnellingspook gaat uit zien, ik kan het artikel helaas niet kopiëren.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.