!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Fries74
65

• Type Alfa: Giulia 2.0T rwd
  • **
    - Junior Alfist
Upgrade accu
« Gepost op: 5 januari 2025, 13:51:31 »
Allereerst iedereen de beste wensen en gezondheid voor 2025

Misschien is het al eerder gepost maar ik kan het niet vinden.

Als ik mijn accu wil upgraden naar een AGM accu hoeveel Ah kan ik dan het beste nemen en voorkeur merk vanwege kwaliteit?

Gaat om een Alfa Romeo Giulia 2.0 uit 2017.

Oh ja kan ik deze zelf wisselen of moet hij worden aangemeld en/of ingeleerd (heb MES maar weet niet of ik daar iets mee kan wat betreft de accu)
Alfa Romeo Giulia super
Veloce pack.
Premium sound pack
H&S stage 1 Bmc luchtfilter
Eibach pro springs verlaagd
*

Nicovandenburg
17

• Type Alfa: mito qv
  • *
    - Startende Alfist
Re: Upgrade accu
« Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2025, 16:55:56 »
Ik heb hier nog een Varta silver dynamic 95 ah agm accu staan 3 maanden jong .
is de grootste accu die erin past , mijn Giulia veloce luste  deze niet lekker dus na 1 week terug naar orgineel gegaan
*

Fries74
65

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 5 januari 2025, 17:58:00 »
Waarom lustte jouw Giulia die accu niet goed als ik vragen mag, ik dacht juist dat het een upgrade was namelijk?

En had je hem er zelf ingelegd of moest hij ingeleerd worden?
Alfa Romeo Giulia super
Veloce pack.
Premium sound pack
*

Alfa 147 Ti
1.715

• Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
    - Super Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 5 januari 2025, 18:57:29 »
Accu hoeft niet te worden ingeleerd, in mijn vorige Giulia had ik ook een AGM accu 95Amp zitten maar 95Amp was volgens mij standaard als je een winterpakket erop had zitten.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.
Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Fiat 500 C Sport Red 2021
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini  1
*

Nicovandenburg
17

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 5 januari 2025, 19:50:51 »
Ik had de accu zelf geplaatst .

heb de Giulia gekocht in september 2024 kreeg na een aantal weken de melding accu peil laag in het dashboard , dacht neem een zwaardere accu en gelijk een agm want de auto staat regelmatig een week stil .
Ook gelijk die accu regelaar die op de accu is bevestigt  besteld en alles tegelijk met de nieuwe accu geïnstalleerd . Starten lopen geen melding meer , ritje gereden geen probleem .
volgende dag wilde ik weer weg auto wil niet starten draait om maar slaat niet aan . oude accu erin niet starten .
uiteindelijk is de auto afgesleept naar de garage en is er onder garantie een aantal relais vervangen bij het rechter voorwiel .
ik durfde het niet meer aan om de nieuwe agm accu weer te plaatsen.
Er rijden denk wel tientallen Giulia /stelvio eigenaren mee rond met dit type agm accu zonder problemen maar daarom zeg ik mijne lust de accu niet
*

Fries74
65

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 5 januari 2025, 20:47:57 »
Op die manier. Het niet willen starten heb ik ook gehad, dat lag bij mij ook aan de relais bij het voorwiel deze heb ik ook vervangen

Ik denk dat ik het dus wel erop ga wagen om een AGM upgrade te doen en dan ook de 95Ah want die schijnt dus te passen.

Alfa Romeo Giulia super
Veloce pack.
Premium sound pack
*

Nicovandenburg
17

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 5 januari 2025, 23:23:56 »
ja past gewoon , als de oude accu  eruit is even over de bodem voelen zit een plakker over het 2e gaatje die verplaatsen dan kan de grotere accu erin en perfect pas
*

Busso
998

• Type Alfa: Giulia
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2025, 21:52:27 »
Heb ik ook gedaan.  Het is wel een gepriegel  om het plaatje en de bout in het andere gat te krijgen omdat je heel weinig ruimte overhoudt tussen de accu en de carrosserie. Met de juiste verlenger en met hulp van een spiegeltje is het mij gelukt.
Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 147 GTA Rosso, 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's