!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Elslo
2

  • Type Alfa: Guiletta
  • *
    - Startende Alfist
wielen gaan doorslippen bij kort draaien
« Gepost op: 25 januari 2018, 10:51:58 »
Bij het kort afdraaien gaan de voorwielen steeds doorslippen,zeker bij nat wegdek.Dit gebeurd reeds bij een hoek van 90°,dus ook gewoon bij het parkeren
Moest dit gebeuren bij volledig overdraaien oke dan nog.maar een auto zo op de markt brengen met zo een gebrek begrijp ik niet.Ben ik dan de enigste met dit probleem? Kunnen andere banden een oplossing zijn?
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: wielen gaan doorslippen bij kort draaien
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2018, 10:55:22 »
Met gebruik van de zoekfunctie zul je zien dat deze discussie reeds meerdere keren is gevoerd. Dit is simpelweg het nadeel van een sportieve geometrische ophanging, wat juist tijdens het rijden die heerlijke feedback geeft. Niet alleen Alfa's hebben dit probleem, ook merken als BMW kennen het.
Je zou mijn 4C eens moeten proberen. Je zult bij het uitmanouvreren af en toe denken dat de voorwielen op ijs(!) staan. Dan valt de Giulietta nog heel erg mee.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

brinkerik
1.820

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: wielen gaan doorslippen bij kort draaien
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2018, 19:00:11 »
Ik denk dat het om een Giulia gaat..
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: wielen gaan doorslippen bij kort draaien
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2018, 19:49:02 »
Ik denk dat het om een Giulia gaat..
denk de stelvio, maar wat dat betreft is e.e.a. gelijk aan de giulia, en zoals gezegt is er voor die laatste het nodige te vinden. Kort door de bocht is het een eigenschap van de auto, en moet je er mee leven..... ;)
Is ook niet echt een ramp, zolang je weet dat het "normaal" is ..... :)

En zoals gezegt, ook BMW, Porsche enz hebben er last van
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Elslo
2

  • Type Alfa: Guiletta
  • *
    - Startende Alfist
Re: wielen gaan doorslippen bij kort draaien
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2018, 13:00:43 »
Bedankt voor de reacties op het doorslippen.Het gaat wel over de GIULIA.Ik zal er dan leren mee leven,voor de rest een prima wagen!!
*

m.claes
7

  • Type Alfa: Giulia Super 2.0 T
  • *
    - Startende Alfist
Re: wielen gaan doorslippen bij kort draaien
« Reactie #5 Gepost op: 20 april 2018, 16:40:00 »
Ik had dit probleem ook met mijn Giulia 2.0 T die voorzien waren van Michelin Primacy3 banden
intussen heb ik 4 seizoensbanden Michelin CrossClimate+ banden laten leggen en het probleem is effectief verdwenen :):)

Dus een zachtere band leggen is dé oplossing
*

bekkie
2.744

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: wielen gaan doorslippen bij kort draaien
« Reactie #6 Gepost op: 20 april 2018, 20:45:49 »
Ik had dit probleem ook met mijn Giulia 2.0 T die voorzien waren van Michelin Primacy3 banden
intussen heb ik 4 seizoensbanden Michelin CrossClimate+ banden laten leggen en het probleem is effectief verdwenen :):)

Dus een zachtere band leggen is dé oplossing

Ik lees zóveel goede ervaringen met deze band, de xclimate, dat ik sterk overweeg om deze ook te laten monteren.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

SchumiF1
34

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
Re: wielen gaan doorslippen bij kort draaien
« Reactie #7 Gepost op: 7 juli 2018, 08:56:48 »
Inderdaad geen prettige ervaring bij het kort afdraaien, natuurlijk een zeer groot pluspunt bij sportief door de bochten scheren  :97:
Ik zag op 12d.km al een grote slijtage op het buitenste gedeelte VVD banden, dus heb deze al mogen wisselen met die van achter  :017:
Grtz  :steeringwheel:
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: wielen gaan doorslippen bij kort draaien
« Reactie #8 Gepost op: 7 juli 2018, 11:04:59 »
Citaat van: SchumiF1 op  7 juli 2018, 08:56:48
Citaat van: SchumiF1 op  7 juli 2018, 08:56:48
Inderdaad geen prettige ervaring bij het kort afdraaien, natuurlijk een zeer groot pluspunt bij sportief door de bochten scheren  :97:
Ik zag op 12d.km al een grote slijtage op het buitenste gedeelte VVD banden, dus heb deze al mogen wisselen met die van achter  :017:
Grtz  :steeringwheel:

Gaat bij mij niet lukken (225 voor, 255 achter) ;)
Klopt overigens je bandenspanning dan wel ?
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

twido
38

  • Type Alfa: Giulia veloce Q4 2.2 JTD
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: wielen gaan doorslippen bij kort draaien
« Reactie #9 Gepost op: 31 maart 2019, 00:15:48 »
255 35 R 19 96 Y XL  C B  69dB   zijn nu ook verkrijgbaar voor de Michelin CrossClimate+ banden!
Nu nog de 225 maat en we kunnen mee :-)
*

jeffreybr
9

  • Type Alfa: Guilia Veloce 2.0
  • *
    - Startende Alfist
Re: wielen gaan doorslippen bij kort draaien
« Reactie #10 Gepost op: 19 juni 2019, 12:18:45 »
Ik heb hetzelfde probeem, ook bij dealer geweest hiervoor.
Ze geven aan dat hier geen oplossing voor is (ook andere banden niet).
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: wielen gaan doorslippen bij kort draaien
« Reactie #11 Gepost op: 19 juni 2019, 12:27:01 »
Ik heb hetzelfde probeem, ook bij dealer geweest hiervoor.
Ze geven aan dat hier geen oplossing voor is (ook andere banden niet).
Dat klopt, als je een sportief rijgedrag wilt is dit een gevolg van de sportieve geometrie van de ophanging. Daarom rijden deze auto’s zo lekker. Diverse Ferarri’s Porsche en BMW hebben dit ook. Minder sportieve en minder platte banden verkleinen het effect, maar dat wil je juist niet want dat gaat weer ten koste van dat lekkere sturen en goede wegligging...
dan moet je maar een toyota Yaris ofzo kopen. Heb je dit alles niet ;)